PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
تیم ملی فوتسال بانوان ایران برای دومین بار قهرمان آسیا شد.
کیهان ورزشی-

تیم ملی فوتسال بانوان ایران برای دومین سال قهرمانی در آسیا را جشن می‌گیرد. ملی پوشان کشورمان که در فینال دوره قبلی این رقابت ها با یک گل ژاپن را شکست داده بودند، این دوره نیز در فینال به مصاف تیم قدرتمند ژاپن رفتند و موفق شدند ۵-۲ به پیروزی برسند و برای دومین سال قهرمان این بازی ها لقب بگیرند.
انجام اردوهای درون و برون مرزی، برگزاری رقابت های لیگ با کیفیت و منظم و دعوت از بازیکنان بااستعاد از دل باشگاه‌ها به اردوهای تیم ملی ، زمان‌بندی درست در برگزاری مسابقات و انجام بازی های دوستانه نسبتا خوب، همه این ها در کنار واژه ای به نام غیرت، دست به دست هم داد تا بانوان کشورمان با جنگندگی و روحیه شکست ناپذیری پا به میادین مسابقه بگذارند و بار دیگر افتخارآفرینی کنند. از شروع مسابقات، غیرت و تعصب تک تک بازیکنان بی ادعا و انگیزه ای که در وجودشان موج می زد، آن ها را هر لحظه به بام آسیا نزدیک‌تر می کرد که خوشبختانه با همت و تلاش بسیار و درایت کادر فنی از جمله شهرزاد مظفر، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان، مزد زحمات خود را گرفتند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشور تایلند برافراشته کردند.

ملی پوشان کشورمان در مرحله گروهی این بازی ها با دو برد پرگل مقابل ترکمنستان و ازبکستان به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند. شاگردان مظفر در این مرحله ۴-۲ چین را شکست دادند و در نیمه نهایی با ۵ گل ویتنام را در هم کوبیدند و پا به فینال این بازی ها گذاشتند. ایران در فینال با نتیجه ۵ بد ۲ بر ژاپن فائق آمد و قهرمان شد. بانوان فوتسال ایران در هر ۲ دوره برگزار شده این مسابقات، بر سکوی قهرمانی ایستادند تا بهترین تیم بانوان ایران در بازی های توپی لقب بگیرند. 

در این مسابقات چهره هایی همچون فرشته کریمی، فاطمه اعتدادی، نسیمه غلامی، سارا شیربیگی و از جمله فرزانه توسلی، سنگربان خوب کشورمان که با واکنش های تاثیرگذارش یکی از دلایل قهرمانی تیم ملی بود، خوب و پرتوان نشان دادند. در پایان بازی ها، فرشته کریمی به عنوان ارزشمند ترین بازیکن این دوره لقب گرفت. سارا شیربیگی با به ثمر رساندن ۹ گل، خانم گل این رقابت ها شد. البته چند بازیکن ۹ گله دیگر هم در لیست گلزنان قرار داشتند اما AFC، به دلیل هت‌تریک شیربیگی در بازی فینال، او را خانم گل بازی ها اعلام کرد. همچنین تیم ملی کشورمان تیم اخلاق شناخته شد تا علاوه بر ایستادن در جایگاه نخست فوتسال آسیا، عناوین دیگری به ملی پوشان کشورمان تعلق بگیرد. 

 امیدواریم این تیم که متشکل از بازیکنان باتجربه و جوانان جویای نام است مورد حمایت مسئولین این رشته قرار بگیرد  تا در ادامه بیش از پیش شاهد درخشش بانوان کشورمان در مسابقات مختلف باشیم. انشاءالله که شیرزنان کشورمان با همین قدرت پیش بروند و آن ها را بالاتر از تمامی تیم های دنیا ببینیم.

اشکان هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار