PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵
پرسپولیس در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میزبان الجزیره امارات خواهد بود.

کیهان ورزشی-

اگر آن اشتباه لحظه آخری نبود، با خیال راحت‌تری هم می‌نوشتیم، هم می‌دیدیم و هم می‌خواندیم. حالا که بازی رفت را شاگردان برانکو 3-2 به حریف نه چندان قدرتمند خود واگذار کرده‌اند، باید با دلهره و اضطراب به تماشای بازی برگشت نشست. پرسپولیس برای عبور از این مرحله تنها یک گل نیاز دارد، اما به شرط آنکه همچون بازی در امارات تن به اشتباهات مرگبار ندهد. شاید بهترین گزینه زدن یک گل زودهنگام باشد تا تیم حریف به خودش جرات عقب نشینی و رفتن در لاک دفاعی ندهد. هر چند که مربی‌شان از یک بازی هجومی و بدون ترس خبر داده اما بعید است که آنها مقابل تیمی که فصل قبل به نیمه نهایی آسیا خودش را رسانده، چنین ریسکی را انجام دهند.

پرسپولیس برای پایان خوش این فصل رویایی فقط یک گل می‌خواهد؛ یک گل زده به علاوه نخوردن هیچ گلی. کاری که آن را بارها در این فصل چه در لیگ ایران و چه در آسیا انجام داده است. آنها در لیگ بهترین خط حمله و خط دفاع را از آن خود کردند. بنابراین با اتکا به این آمار می‌توان انتظار داشت که بتوانند از پس الجزیره برآیند.

البته در آسیا هم آنها چیزی کمتر از لیگ نداشتند. پرسپولیس در حالی با 13 امتیاز از گروه خود به عنوان صدرنشین صعود کرد که در 6 بازی فقط 3 گل خورد. آنهم در یک بازی مقابل السد. در خط حمله بازیکنان این تیم 8 گل زدند و تنها یک بازی مقابل نصف قارشی را بدون گل زده تمام کردند. شاگردان برانکو از الجزیره هم 3 گل دریافت کردند. یعنی همان اتفاقی که مقابل السد رخ داد و این تیم در بازی بیرون از خانه مقابل تیمی که در ضدحملات غافلگیرکننده ظاهر می‌شود، باردیگر مغلوب شد.

پرسپولیس تمامی بازی‌های خانگی خود را با برتری تمام کرده است. یک رکورد 100 درصدی که این تیم را در کنار الدحیل و السد قرار می‌دهد. در کنار این باید به آمار کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد پرتماشاگرین‌ بازی‌های خانگی توجه کرد که سرخ پوشان از این حیث تقریبا بهترین هستند و در بازی‌های خانگی بیشترین حمایت را از سوی هوادارانشان داشته‌اند. با توجه به این آمار و ارقام می‌توان انتظار داشت که پرسپولیس با دردسر کمی از این مرحله عبور کند و به جمع هشت تیم برتر آسیا راه یابد.

در این بازی سیدجلال حسینی به خط دفاعی بازخواهد گشت تا هواداران پرسپولیس نفس راحتی بکشند؛ بازیکنی که در نبودش جانشینانش با اشتباهات خود زمینه آن شکست تلخ را فراهم کردند. البته بعید است کمال کامیابی‌نیا که بدلیل دررفتگی کتفش در بازی رفت، این هفته را تحت مداوا بود به بازی برسد که این خود مشکلاتی را برای برانکو ایجاد خواهد کرد.

پرسپولیسی‌ها از ساعت 19:30 روز دوشنبه در ورزشگاه آزادی که در 3 بازی آسیایی این فصل خود در آن هیچگاه دروازه‌شان را بازشده ندیده‌اند، به مصاف الجزیره می‌روند تا برای دومین فصل متوالی بتوانند به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند.

خماند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار