PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
بدیهی است که اگر اعضای دو تیم و بویژه بزرگتر های آنها نیز سرگرم این مسایل انحرافی شوند یک مسابقه مهم که نگاههای بسیاری در داخل و خارج به آن است از فرم طبیعی خود خارج خواهد شد و ...


کیهان ورزشی-


دو تیم برای صعود جان خواهند داد؛ آنقدر که بعد از سوت پایان شرمنده خود و هواداران شان نباشند.

این همان بزنگاهی است که اگر به سلامت از آن عبور کنند مهر قبولی کامل را پای پرونده یکساله خود خواهند دید، اما مسلما تا همینجای کار هم قلعه نویی و شفر برنده شده اند.

اساسا وقتی بحث مقایسه مطرح می شود و رقبای تا بن دندان مسلح اینها را در آسیا می بینیم، حق می دهیم که خودشان را در برابر آنهمه امکانات تیم های عربی مظلوم ببینند.

فارغ از همه این مقایسه ها و این مظلومیت ها، تقابل استقلال و ذوب آهن در این مرحله حساس، از زاویه ای دیگر نیز می تواند برای فوتبال ما برد باشد؛ نقطه ای که همان حسرت کشورهای عربی است؛ گردهمایی بزرگ طرفداران فوتبال در آوردگاه آزادی.

آنها سالهاست که تلاش هایی در مسیر جذب تماشاگر انجام داده اند و در این مسیر هزینه هایی هنگفت متحمل شده اند اما آنچه در کشور ما خاطره است برای آنها به مثابه رویا می ماند.

سه شنبه این هفته ما باز هم با یک استادیوم مملو از تماشاگر خاطره می سازیم و آنها از دور می نگرند و رویا بافی می کنند.

نگاهی که فوتبال آسیا به این بازی دارد ایجاب می کند تا هم دو تیم و هم تماشاگران شان بهترین نمایش خود را به اجرا بگذارند.

افسوسمندانه طی روزهای گذشته برخی جریانات خزنده و نخ نما شده با استفاده از عوامل رسانه ای خود در صدد به حاشیه کشاندن این بازی بر آمده اند.

هدف اینها پرداختن به موضوعات غیر فنی و مخرب است؛ موضوعاتی که اگر اعضای دو تیم هوشیارانه با آن برخورد نکنند هم خود ضربه می خوردند هم این نمایش باشکوه ملی را به به بیراهه سوق می دهند.

تلاش برای قرار دادن سرمربی ذوب آهن برابر هواداران تیم اسبقش یعنی استقلال و متعاقب آن شوراندن سکوهای ورزشگاه بزرگ علیه برخی افراد و مربیان با این بهانه مضحک که آنها در بازی رفت فوتبال محکم و خشنی برابر استقلال را به اجرا گذاشته و سبب ساز مصدومیت چند مهره کلیدی شده اند و ...بخشی از همان عملیات کور است که مسلما قبل از هر کسی وینفرد شفر سرمربی آلمانی و حرفه ای آبی ها در خلوت به این مباحث می خندد.

بدیهی است که اگر اعضای دو تیم و بویژه بزرگتر های آنها نیز سرگرم این مسایل انحرافی شوند یک مسابقه مهم که نگاههای بسیاری در داخل و خارج به آن است از فرم طبیعی خود خارج خواهد شد و ...

انتظار از استقلال شفر این است که با دیده احترام به حریفی پر قدرت چون ذوب آهن بنگرد و صعود را در گرو برنامه های تاکتیکی خود بداند نه رفتارهای احتمالی عده ای روی سکوها و از سوی دیگر تماشاگر واقعی فوتبال که بدور از هیاهو به اتفاقات می نگرد، از قلعه نویی و تیمش نیز همچون همیشه انتظار فوتبالی مردانه دارد؛ فوتبالی که تا امروز از تیم های این مربی دیده ایم.

می نشینیم در انتظار سه شنبه زیبای فوتبال ایران.


*حمید ترابپور

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار