PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
رسول خادم در نامه‌ای به رئیس کمیته انضباطی و حقوقی فدراسیون کشتی، خواستار بررسی رفتارهای بهنجار و جوانمردانه همچون رفتارهای نابهنجار در این کمیته شد.
کیهان ورزشی-

به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، پیرو برگزاری مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی، در نامه‌ای به رئیس کمیته انضباطی و حقوقی از وی خواست علاوه بر بررسی رفتارهای نابهنجار در کمیته اخلاق و امور انضباطی رفتارهای بهنجار و جوانمردانه نیز مورد بررسی قرار گیرد و خوش اخلاقی و بد اخلاقی‌ها با آرای تشویقی و تنبیهی بنا به تشخیص اعضای کمیته انضباطی همراه باشد.

 در نامه خادم به شکری مصادیق رفتارهای بهنجار و جوانمردانه در مسابقات انتخابی به شرح زیر اعلام شده است:

 1- حضور و انجام مسابقات فینال برای کسب دو پیروزی از سه مسابقه، از سوی حسن یزدانی، علیرغم آسیب دیدگی دنده،  پس از یک نوبت پیروزی بر رقیب فینالیست خود از مصادیق رفتار جوانمردانه بوده است. لازم به توضیح می‌داند  که حسن یزدانی علیرغم توصیه برخی از اطرافیان، مبنی بر عدم ادامه مسابقات، و اعلام انصراف از دور دوم مسابقه با حریف مازندارانی خود، پیشنهاد مذکور را نپذیرفت و در فینال دوم نیز بر روی تشک حاضر شده و مسابقه خود را ادامه داد. احترام به قانون و احترام به حق سایر رقبا رفتار ارزشمندی بود که از جانب حسن یزدانی در این مسابقات ملاحظه شد.

2- رفتار جوانمردانه یداله محبی در کنار تنش‌هایی که از سوی نزدیکان و هواداران وی پس از انجام دو مسابقه ایشان با پرویز هادی در فینال ملاحظه  گردید. مشارالیه علیرغم اینکه خود نیز به رای اعلام شده داوران معترض بود، اما در آرام کردن هواداران و تنش‌هایی که از سوی ایشان در اعتراض به آرای داوری دنبال می گردید، با نهایت سعه صدر رفتار بسیار ارزشمندی را در ان شرایط ملتهب انجام داد، که نمی‌توان بسادگی از آن گذشت.

3-رفتار ارزشمند محمد علی گرایی در کنترل مربی خود و جلوگیری از اقدامات تنش زایی که پس از کشتی مشارالیه با پژمان پشتام از سوی هوادارانش در حال شکل گیری بود.

برچسب ها: رسول خادم
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار