PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: به ذوب‌آهن برنامه داده‌ام که اگر برنامه‌ام عملی شود در این تیم می‌مانم اما اگر نشود به گزینه‌های دیگر فکر می‌کنم.


کیهان ورزشی-


امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در مورد دیدار دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل استقلال اظهار داشت: من خاطرات زیادی با استقلال داشته‌ام. از قهرمانی در آسیا بگیر تا لیگ دسته سوم. همه نوع استقلالی را تجربه کرده‌ام. من با این تیم تا لیگ دسته سوم پیش رفتم. جایی که هیچ کدام از این آقایان که الان دور تیم هستند آن موقع نبودند. در لیگ برتر هم با این تیم از رتبه 13 تا قهرمانی را تجربه کرده‌ام. پس حس رویارویی مقابل این تیم برای من سخت‌تر از دیگران است ما هم دوست نداشتیم دو تیم ایرانی در این مرحله با هم رو در رو شوند.

وی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی تهران ورزشی ادامه داد: شما مطمئن باشید هر کدام از این دو تیم با هر تیم دیگری بازی می‌کردند قطعا به مرحله بعدی صعود می‌کردند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در ادامه درخصوص عملکرد موفق تیمش در نیم فصل دوم لیگ برتر و مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: اینجا بحث صداقت کاری مطرح است و من خوشحالم در هر جایی که کار کرده‌ام با همه وجود بوده‌ام. در تیم ما صداقت و همدلی خوبی وجود داشت، برخلاف نیم‌فصل اول. تیم ما هم به لحاظ مدیریتی، هم به لحاظ رفتاری بهترین تیم لیگ بود. با تمام وجود می‌گویم شاید امیر قلعه‌نویی کمترین نقش را در موفقیت ذوب‌آهن داشت. ضمن اینکه نیم فصل دوم بازیکنانی به جمع ما اضافه شدند که خیلی زود با بازیکنان باتجربه ما هماهنگ شدند و این هم یکی دیگر از دلایل موفقیت تیم‌مان در نیم‌فصل دوم بود.

قلعه‌نویی در واکنش به این پرسش که انتظار می‌رفت دیدار رفت تیم‌های ذوب‌آهن و استقلال پرگل باشد اما این اتفاق نیفتاده است گفت: من یک سوال فنی دارم. بهترین بازیکن دیدار رفت ما و استقلال چه بازیکنانی بودند؟ قطعا رشید مظاهری و مهدی رحمتی بهترین بازیکنان زمین بودند. این نشان می‌دهد ما بازی خوبی انجام دادیم که دروازه‌بانان دو تیم بهترین بازیکنان زمین شند. فکر می‌کنم تا دقیق 35 بازی تیم استقلال حاکم میدان بود اما بلافاصله ما دست به تعویض زدیم و بعد از آن هم تیم ما عملکرد خوبی داشت. در 30 دقیقه ابتدایی مسابقه رشید مظاهری بهترین بازیکن زمین بود اما جوسازی‌هایی در فضای مجازی انجام شده و چیزهایی به من نسبت داده‌اند که من آنها را به خودشان و خانواده‌هایشان نسبت می‌د‌هم.

وی افزود: در نیمه دوم رشید مظاهری کم‌کارترین بازیکن زمین بود و رحمتی پرکارترین بازیکن بود. وقتی ما در دقیقه 30 تعویض کردیم بازی را در دست گرفتیم شما فیلم بازی را ببینید ما پیش از به ثمر رساندن گل‌مان 3 الی 4 دقیقه توپ روی دروازه استقلال بود. متاسفانه چند نفر بعد از قهرمانی استقلال در جام حذفی دوباره کنار این تیم پیدا شدند و می‌خواهند آرامش را از این تیم بگیرند. همان‌هایی که منصوریان را اذیت کردند و باعث شدند سرمایه ملی از دست برود. من از سلطانی‌فر (وزیر ورزش) می‌خواهم این موضوع را پیگیری کند. این فوتبال است و می‌گذرد اما آیا درست است اینطور در فضای مجازی جوسازی کنند؟ استقلال در دیدار برابر ما 19 خطا داشت و ما 21 خطا. حتی در برخی از مواقع خطاهای آنها شدیدتر از ما بود. من واقعا از سلطانی‌فر گله‌مند هستم. چرا اجازه می‌دهد این افراد دوباره به ورزش بیایند؟ دو نفر هستند که منافع آنها در جوسازی در فضای مجازی است.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در ادامه با بیان اینکه من از افتخاری و مسعود سلطانی‌فر گله‌مند هستم گفت: من منت نمی‌گذارم اما شما از محمد رویانیان بپرسید که چه پیشنهاداتی با چه مبالغی به من داد اما من در استقلال کار کردم و حتی پول خودم را هم نگرفتم. فوتبال بازی محکمی است شما بازی رئال مادرید و بارسلونا را نگاه کنید متاسفانه چیزهایی که لیاقت خودشان بود را به من نسبت دادند. این آقایان نزدیک باشگاه استقلال هستند. آقای سلطانی‌فر! بعد از قهرمانی استقلال در جام حذفی دوباره این افراد دور این تیم پیدایشان شده. این اتفاقات برای فوتبال ما بد است. آنها فکر کرده‌اند با پسر فلان نفر به ورزشگاه بیایند می‌توانند استفاده‌های دیگری انجام دهند. البته این را هم بگویم که خیلی رانت‌ها در این فوتبال انجام داده‌اند و اگر لازم باشد خیلی چیزها را خواهم گفت. گله‌مندی من از سلطانی‌فر است. فوتبال برد و باخت دارد اما نباید این اتفاقات بیفتد. در دیدار رفت ما مقابل استقلال داریوش شجاعیان بدترین خطاها را انجام داد.

قلعه‌نویی درباره حساسیت بازی فردا مقابل استقلال که در حضور هواداران آبی‌پوش برگزار می‌شود گفت: الان که من با شما صحبت می‌کنم از جلسه آنالیز بیرون آمده‌ام تا به احترام شما پاسخگوی مردم باشم. یک بخش از فوتبال مربوط به تجزیه و تحلیل قبل از مسابقه می‌شود اما حقیقت فوتبال از زمانی است که داور مسابقه سوت را می‌زند. اگر مسائل تاکتیکی را بازیکن بتواند به خوبی پیاده کند تیم نتیجه می‌گیرد. اتفاقا من برای بازی فردا تیم را هجومی‌تر ارنج کرده‌ام. در اصفهان ما به دنبال این بودیم که گل نخوریم و بتوانیم گل بزنیم. نمی‌خواهم در کار شفر دخالت کنم اما استقلال در بازی رفت با 4 دفاع وسط بازی می‌کرد. اما ما آمدیم تهران تا هجومی بازی کنیم.

وی افزود: استقلال از 10 نفری که رو جلو داشت 6 بازیکن آنها دفاعی بودند. حالا این آقایان که این فضاها را ایجاد می‌کنند باید بدانند که بازیکنان آنها بیشتر درگیر بودند. خواهش می‌کنم بیشتر به مسائلی بپردازید که نشان دهد فوتبال جای زیبایی‌هاست. یک بار اسکوچیچ به ایران آمد و من شام دعوتش کردم اما بعد دو ماه در فضای مجازی در موردش حرف می‌زدند. فرگوسن بعد از بازی گواردیولا را به شام دعوت می‌کند اینها زیبایی‌های فوتبال است که باید به آن پرداخته شود.

سرمربی ذوب آهن درباره اینکه فصل آینده قرار است در این تیم ماندنی شود یا خیر عنوان کرد: شما می‌دانید که من حرفم را با صراحت می‌گویم. 2،3 پیشنهاد دارم که البته با هیچ کدامشان صحبتی نکرده‌ام چون فعلا احساس و تمرکزم روی ذوب‌آهن است. البته اگر مذاکراه هم می‌شد کار حرفه‌ای است و خیلی‌ها این کار را نجام می‌دهند. گفتم که بازی‌ها تمام شود و بعد ارزیابی کنم. من به ذوب‌آهن برنامه داده‌ام که اگر برنامه‌ام عملی شود در این تیم می‌مانم اما اگر نشود به گزینه‌های دیگر فکر می‌کنم در نهایت مطمئنم هر چه که خیر است همان می‌شود.

قلعه‌نویی با بیان اینکه اگر تیمم برای فصل آینده هم عوض شود به دلیل اینکه ذوب‌آهن را با رتبه دوم تحویل داده‌ام خوشحال هستم خاطر نشان کرد: هر چند نیم‌فصل اول برخی‌ها کم لطفی کردند و اگر آنها نبودند شاید ذوب‌آهن قهرمان می‌شد با توجه به امتیازاتی که در نیم‌فصل اول از دست دادیم می‌توانستیم حتی قهرمان باشیم. در نهایت همیشه سر نماز می‌گویم هر چه که خیر است همان شود چون خداوند چیزهایی را می‌بیند که ما نمی‌بینیم.

وی با اشاره به اعلام فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی و حضور رشید مظاهری از ذوب‌آهن در این لیست تصریح کرد: اگر یک گله‌ بکنم ایراد ندارد؟ اشکال نداشت لیست را فردا شب اعلام می‌کردند؟ اگر ما حرف بزنیم چیزهایی می‌گویند اما الان ببینید این لیست از لحاظ روحی و روانی روی دو تیم چه تاثیری گذاشته است.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در واکنش به اینکه کامیابی‌نیا (بازیکن پرسپولیس) نیز نسبت به عدم دعوت شدنش به تیم ملی ناراحت بود، گفت: گله من بیشتر مربوط به لیستی است که اعلام شده است. چند بازیکن این لیست در تیمی هستند که ما فردا با آن بازی داریم. فکر نمی‌کنم این مسائل اتفاقی باشد. چه اشکالی داشت که 24 ساعت بعد لیست را اعلام می‌کردند. هر کدام که دعوت شده‌اند قطعا لیاقت تیم ملی را داشته‌اند به هر حال هر مربی افکاری دارد که بر اساس آن بازیکنانش را انتخاب می‌کند. اما این حرکت که ما هنوز بازی داریم و 6،7 بازیکن از تیم حریف دعوت می‌شود جای بحث دارد. به هر حال بازیکنان ما واقعا لیاقت دارند و هیچ اتفاقی نمی‌افتاد که فرداشب این لیست اعلام می‌شد.

قلعه‌نویی در واکنش به قهرمانی تیم فوتسال بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد: فکر می‌کنم اولین نفری بودم که در صفحه شخصی‌ام به قهرمانی این تیم تبریک گفتم. البته خانم گل این مسابقات (شیربیگی) هم بچه نازی‌آباد است که به او هم تبریک می‌گویم. وقتی فرزندان وارد جامعه میشوند باید این فرزندان را مادران تربیت کنند و سهم عمده این جامعه برای مادران عزیز است. واقعا در حق بانوان ما اجحاف می‌شود. اصلا برخوردهایی که در خیابان وجود دارد و یا اینکه آنها به استادیوم نمی‌آیند در شانشان نیست. مسئولیت همه حرف‌هایم با خودم است. ما مسئول بهشت و جهنم کسی نیستیم. خداوند هر چیزی را که از انسان می‌گیرد از او پس می‌گیرد. جوانی، قدرت،‌ پول، همه اینها بر می‌گردد و در نهایت تمام می‌شود. ما باید طبق اعمال خودمان جواب پس بدهیم. باید بستر فراهم شود چون بانوان ما جزو بهترین‌های دنیا هستند و می‌توانند از این هم بهتر باشند. این قهرمانی با این شرایط سخت،‌ اندازه قهرمانی دنیا ارزش دارد. من حرف‌هایم را دلی زدم. انشاءالله ایران و ایرانی هر جا که هست موفق باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار