PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۳۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
فوتبال اروپا در حالی روز گذشته به پایان راه خود رسید که اتفاقات جالبی در آن رخ داد.
اختصاصی کیهان ورزشی-
فوتبال باشگاهی در لیگ‌های اروپایی تقریبا روز گذشته به پایان خود رسید و تنها یک هفته از لیگ ایتالیا باقی مانده است. با این حال یوونتوس توانست یک هفته مانده به پایان مسابقات با تساوی مقابل رم برای هفتمین سال متوالی قهرمان سری‌آ شود. آنها همچنین برای چهارمین سال پیاپی دوگانه فوتبال ایتالیا را از آن خود کردند.

در همین روز منچسترسیتی با گل دقایق پایانی گابریل ژسوس ساوتهمپتون را شکست داد و رکورد امتیازی تیم قهرمان در لیگ برتر را به عدد 100 رساند. تصاویری که از دقایق پایانی بازی بدست آمده نشان می‌دهد که گواردیولا و شاگردانش تا چه اندازه از گل دقایق پایانی خود خوشحال هستند. شاید این بزرگترین برد آنها در این فصل بود. 

همزمان با این بازی در شهر منچستر مایکل کریک آخرین بازی خود را برای یونایتد انجام داد و پس از انجام 464 بازی در لیگ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. آرسن ونگر هم برای آخرین بار روی نیمکت آرسنال نشست و به کارش در این تیم پایان داد. 
همچنین 6 تیم چلسی، آرسنال، اورتون، منچستریونایتد، لیورپول و تاتنهام که تاکنون در لیگ برتر انگلیس به دسته پایین‌تر سقوط نکرده‌اند، هزارمین بازی خود در لیگ را انجام دادند و همه آنها به رکوردی خارق العاده رسیدند.

در همین روز بازی‌های پرگل به ثبت رسید. روند شکست ناپذیری بارسلونا در لالیگا بالاخره متوقف شد و آنها در 43 متوقف شدند. در شبی که بارسا به مسی استراحت داد، لوانته توانست شکست سنگین 5-4 را به این تیم تحمیل کند تا تیم والورده نتواند فصل را بدون شکست تمام کند.
چنین نتیجه‌ای در بازی تاتنهام و لسترسیتی رقم خورد و تاتنهام توانست جایگاه سوم را تصاحب کند. در این بازی هری کین دو گل زد اما نتوانست به محمد صلاح برسد. کین در فصل گذشته 29 گل زده بود اما تعداد گلهایش در این فصل به 30 رسید. 

صلاح هم یک رکورد جالب دیگر از خود بر جای گذاشت. او با گلی که به ثمر رساند با 32 گل کفش طلای لیگ برتر را بدست آورد و از رکورد 31 گل بازیکنانی چون کریستیانو رونالدو و لوئیز سوارز عبور کرد. در عین حال او از زمان حضورش در لیورپول در یکسال گذشته به 33 جایزه فردی رسید که یعنی به طور میانگین هر ده روز او یک جایزه بدست آورده است.
خماند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار