PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
در این روزها که تب جام‌جهانی بالا گرفته، انتقال گریزمان به بارسلونا می‌تواند همان اندازه پرحرارت باشد.
کیهان ورزشی-

اینکه آنتوان گریزمان باشی و بر میل بازی کردن با پیراهن تیم‌های بزرگ چشم ببندی کار آسانی نیست. اما او این کار را کرد و بخاطر شرایط بدی که اتلتیکومادرید در آن قرار داشت، چشم بر پیشنهادات اغواکننده‌اش بست و یک فصل دیگر در این تیم مادریدی ماند. در حالی که تیم سیمئونه به دلیل تخلفات مالی از سوی یوفا با محرومیت از حضور در نقل و انتقالات اروپا مواجه شده بود، گریزمان برای اینکه تیمش را در تنگنا قرار ندهد، از انتقال به تیم‌هایی چون رئال مادرید، منچستریونایتد، بارسلونا و چلسی امتناع کرد. این در حالی بود که او فصل فوق‌العاده‌ای را سپری کرده بود و همه چیز برای رفتن از اتلتیکو مهیا بود. گریزمان به عنوان بازیکنی وفادار ماند و به همان حقوق متوسط خودش راضی شد تا در فصلی که به پایان راهش رسید، مزد صبوری و وفاداری خود را ببیند. گریزمان با اتلتیکو به قهرمانی لیگ اروپا رسید تا پس از سرخیو آگوئرو و دیگو فورلان سومین مهاجمی باشد که به چنین افتخاری می‌رسد.

گریزمان که در ابتدای فصل شروع خوبی نداشت، به مرور باردیگر به روزهای خوبش بازگشت و در آستانه جام جهانی نه تنها با وجود رقیبان قدرتمندی که داشت در لیست نهایی دیدیه دشام برای جام جهانی قرار گرفت بلکه توانست بهترین گلزن اتلتیکو در اروپا لقب بگیرد. او در بازی فینال لیگ اروپا مقابل مارسی توانست دو گل بزند و بهترین بازیکن میدان باشد. او حالا در آستانه انتقال به بارسلونا قرار دارد و گفته که تا پیش از شروع جام جهانی تکلیف این انتقال را روشن می‌کند. از همین رو رقابت میان اتلتیکو و بارسلونا، یکی برای حفظ و دیگری برای جذب این ستاره فرانسوی آغاز شده است.

خبر علاقه بارسا به گریزمان و مذاکراتی که طرفین در ماه‌های اخیر با هم داشته‌اند، بر کسی پوشیده نیست. بارسا کاملا با فراغ بال قصد پرداخت بند آزادسازی 100 میلیون یورویی گریزمان را دارد و بسیار امیدوار است تا این انتقال پیش از جام جهانی نهایی شود. با این حال، اتلتیکو مادرید که اصلا دوست ندارد گریزمان را از دست بدهد، از مدتی پیش فعالیت همه جانبه‌ای را برای متقاعد کردن ستاره فرانسوی آغاز کرده است.

گریزمان در طول چهار فصل حضورش در اتلتیکو مادرید، تا کنون 93 گل در لالیگا به ثمر رسانده که میانگین بسیار خوب 18.6 گل در هر فصل را نشان می‌دهد. آنتوان در آخرین فصل حضورش در رئال سوسیداد نیز 16 گل زده بود. البته هنوز 9 هفته از لالیگا باقی مانده است. این یعنی خرید گریزمان حدود 20 گل را در هر فصل لالیگا تضمین می‌کند و این یعنی چندین امتیاز در راه قهرمانی به حساب باشگاه واریز می‌شود. از سوی دیگر، گریزمان بازیکنی با قابلیت بازی در چند پست است. با ذکر این نکته که او در همه این پست‌ها نیز با کیفیت بسیار خوبی بازی می‌کند. از حضور در دو سمت خط حمله گرفته تا مهاجم کاذب و حتی هافبک چپ در سیستم 2-4-4. آنتوان به عنوان مهاجم دوم نیز خیلی خوب کار می‌کند. او بازیکنی است که کاملا به تفکرات والورده می خورد. بارسا گریزمان را می‌خواهد تا عصر مسی طولانی‌تر شود. در تورنمنت‌هایی چون لیگ قهرمانان اروپا شما به چنین بازیکنانی نیاز دارید تا بازی را به اصطلاح در بیاورند. باید دید شماره 7 بارسا در تابستان بر تن گریزمان خواهد شد یا نه.

گفته می‌شود شماره 7 بارسلونا از حالا برای او کنار گذاشته شده است. به همین خاطر هم بود که فیلیپ کوتینیو با وجود علاقه‌ای که به این شماره داشت، به ناچار شماره 14 را بر تن کرده تا گریزمان بداند که این شماره برای او کنار گذاشته شده است. از فصل 1948-1949 تا اوایل دهه 90 شماره پیراهن‌ها در لالیگا میان یک تا یازده میان بازیکنان تقسیم می‌شد که معمولا شماره 7 به بازیکنان سمت راست می‌رسید. در این دوره معروف‌ترین بازیکنی که این پیراهن را در بارسا بر تن کرد، کارلس رکساچ بود. پس از این دوره مهمترین بازیکنی که مدت‌ها این شماره را در اختیار داشت، لوئیز فیگو بود و پس از او ساویولا آن را بر تن کرد. به ترتیب گودیانسن و هنریک لارسن هم آن را در اختیار داشتند و پس از آنها مدت‌ها داوید ویا آن را بر تن کرد. حالا پس از آردا توران، نوبت به گریزمان رسیده تا این شماره را بپوشد و وارث آن باشد.

خماند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار