PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
نکاتی جالب و خواندنی از فصل 2017/18 بوندس لیگا به زبان اعداد گردآوری شده است.
کیهان ورزشی-
بایرن مونیخ برای ششمین بار متوالی توانست قهرمانی بوندس لیگا را جشن بگیرد و از سویی دیگر باسابقه ترین تیم بوندس لیگا در پایان فصل به رقابت های سطح پائین تر سقوط کرد. در طول فصل بوندس لیگا و در پایان هر هفته آمار، ارقام و رکوردی های هر هفته را بررسی می کردیم و اکنون آمار و ارقام فصل بوندس لیگا را می توانید بخوانید.

1
هامبورگ برای اولین بار در تاریخ بوندس لیگا سقوط کرد. این تیم در چند سال اخیر بارها در آخرین لحظات از سقوط فرار کرده بود. بوندس لیگا 2 فصل آینده با حضور هامبورگ جذاب تر خواهد بود.
3
نیکلاس زوله مدافع بایرن مونیخ بعد از مانفرد کالتس مدافع اسطوره ای هامبورگ تبدیل به دومین بازیکنی شد که در یک فصل بوندس لیگا 3 بار دروازه خودی را باز می کند. از آنجایی که این مدافع جوان در اولین حضورش در بایرن مونیخ قهرمانی را تجربه کرد خیلی زود این 3 گل را فراموش می کند.
3
در پیروزی 4-3 در زمین کلن، فرایبورگ برای اولین بار در تاریخ حضورش در بوندس لیگا موفق شد پس از 3 گل عقب افتادن برنده از بازی خارج شد و کلن هم برای اولین بار پس از 3 گل جلو افتادن در نهایت بازی را واگذار کرد.
4
نیکلاس فولکروگ (هانوفر) و لوکا یوویچ (آینتراخت فرانکفورت) 4 بار پس از ورود به زمین به عنوان بازیکن تعویضی موفق به گلزنی شدند و در این زمینه رکورددار فصل بودند.
4
یوپ هاینکس برای چهارمین بار هدایت بایرن مونیخ را برعهده گرفت، قبل از این هیچ مربی دیگری 4 بار هدایت یک تیم را برعهده نگرفته بود.
6
قاطعانه ترین برد فصل 6-0 بود که 3 با تکرار شد. بایرن مونیخ مقابل هامبورگ (هفته 26)، بایرن مونیخ مقابل دورتموند و هوفهایم مقابل کلن (هفته 28).
6
بایرن مونیخ برای ششمین بار متوالی قهرمان بوندس لیگا شد. رکوردی جدید!
7
جوردن تروناریگا مدافع جوان هرتابرلین هفته هفدهم در دقیقه 7 بازی کارت قرمز دریافت کرد و سریع ترین اخراجی فصل رقم خورد.
8
پر گل ترین بازی فصل 8 گل داشت و دو بازی این تعداد گل را به خود دیدند. تساوی 4-4 دورتموند و شالکه در دربی ماندگار روهر (هفته هفدهم) و برد 6-2 لایپزیش مقابل هرتابرلین در هفته پایانی.
8
فرانک ریبری هشتمین قهرمانی در بوندس لیگا به عنوان بازیکن را جشن گرفت و به رکورد مهمت شول، فیلیپ لام، اولیور کان و باستین شواین اشتایگر رسید.
8
یوپ هاینکس هم هشتیمن قهرمانی اش را کسب کرد (4 قهرمانی به عنوان مربی و 4 قهرمانی به عنوان بازیکن). در میان رکوردداران قهرمانی در بوندس لیگا و جدا از بازیکنان می توان از ادو لاتک مربی مشهور و فقید فوتبال آلمان با 8 قهرمانی نام برد.
9
تعداد گل به خودی های فصل 20 بود (فصل قبل 16). در آغاز فصل آمار گل به خودی های تاریخ بوندس لیگا فاصله ای 9 تایی با 1000 داشت و کوین آکپوگوما با ثبت هزارمین گل به خودی در تاریخ بوندس لیگا تاریخ ساز شد.
10
10 بازیکن تمام دقایق ممکن فصل را در زمین حضور داشتند، 4 بازیکن و 6 دروازه بان. نالدو (شالکه) ماتیاس گینتر (مونشن گلادباخ)، بنجامین پاوارد و کریستین گینتر (اشتوتگارت)، کوئن کاستلس (وولفسبورگ)، تیمو هورن (کلن)، یری پاولنکا (وردربرمن)، رون روبرت تسلیر (اشتوتگارت)، لوکاس هرادسکی (آینتراخت فرانکفورت) و اولیور باومن (هوفنهایم).
10
تعداد دفعاتی که بازیکنان موفق به هت تریک شدند هم 10 بار بود. آلفرد فینبوگاسون و روبرت لواندوفسکی (2 بار).  پیر امریک اوبامیانگ، نیلز پترسن، نیکلاس فولکروگ، آندره کراماریچ هم هرکدام یک بار موفق به هت تریک شدند. همچنین ماکس کروزه و کوین فولاند تنها بازیکنانی بودند که در یک نیمه موفق به هت تریک شدند.
12
وردربرمن در 12 بازی اش تحت هدایت فلورین کوفلد بدون شکست باقی ماند. هیچ مربی دیگری در ابتدای کارش چنین رکوردی خلق نکرده است.
13
13 گلی که میشائیل گرگوریچ برای آگزبورگ به ثمر رساند رکورد جدیدی در این باشگاه برای گلزنی در یک فصل بوندس لیگا محسوب می شود.
14
آقای پاس گل فصل بوندس لیگا هم توماس مولر بود با 14 پاس گل. مولر برای اولین بار در دوران فوتبالش این عنوان را کسب کرد.
15
بایرن مونیخ موفق شد در هفته نوزدهم بوندس لیگا، پانزدهمین برد متوالی اش مقابل وردربرمن در این رقابت ها را ثبت کند. این تعداد برد متوالی در تاریخ بوندس لیگا بی سابقه بوده است.
16
جوان ترین بازیکن فصل از تیم کلن بود. یان بیسک زمانی که تنها 3 روز تا 17 سالگی فاصله داشت برای نخستین بار در بوندس لیگا به میدان رفت. بیسک تبدیل به جوان ترین بازیکن تاریخ کلن در بوندس لیگا هم شد.
17
روبرت لواندوفسکی در هفته 23 موفق شد هفدهمین پنالتی متوالی اش در بوندس لیگا را هم تبدیل به گل کند و با رکورد هانس یورگ بوت برابری کرد.
17
یان فیته آرپ مهاجم 17 ساله هامبورگ جوان ترین گلزن فصل بود. او اکنون 18 ساله است.
20
کلودیو پیزارو در 4 مارس 2018 و در حالی که وارد بیستمین سال حضورش در بوندس لیگا شده بود موفق به گلزنی شد.
20
وداد ایبیشویچ در هفته یازدهم سریع ترین گل فصل را در ثانیه 20 به ثمر رساند. ایبیشویچ در آن بازی دروازه وولفسبورگ را بازی کرد و در نهایت آن بازی 3-3 خاتمه یافت.
28
بایرن مونیخ برای بیست و هشتمین بار قهرمان آلمان شد شد (27 قهرمانی در بوندس لیگا).
29
روبرت لواندوفسکی برای سومین بار در دوران حضورش در بوندس لیگا موفق شد بیشتر از 29 گل در یک فصل به ثمر برساند.
34
آلفرد فینبوگاسون در هفته دوم موفق شد پس از گذشت 34 ثانیه از بازی گلزنی کند و سریع ترین گل تاریخ آگزبورگ در بوندس لیگا را به اسم خود به ثبت برساند.
36
پرگل ترین هفته های فصل 17 و 34 بودند که در آن ها 36 بار دروازه ها باز شد.
39
کلودیو پیزارو با 39 سال سن مسن ترین بازیکن فصل و مسن ترین گلزن فصل بود.
40
در بازی های کلن مقابل لایپزیش (هفته 7) و اشتوتگارت مقابل کلن (هفته 8) بیشترین شوت به سمت دروازه ها زده شد (40 شوت). کلن این دو بازی را با نتایج مشابه 2-1 واگذار کرد.
43
داوران 43 با از کارت قرمز استفاده کردند (23 کارت بار کارت زرد دوم و 20 کارت قرمز مستقیم)، این تعداد در مقایسه با فصل گذشته افتی 14 عددی به خود دیده است. همچنین داوران 1009 بار از کارت زرد استفاده کردند این تعداد در فصل گذشته 1143 بود.
50
کای هاورتس هافبک جوان بایرلورکوزن در هفته سی ام برای پنجاهمین بار در بوندس لیگا با میدان رفت. هاورتس با 18 سال و 307 روز تبدیل به جوان ترین بازیکن در تاریخ بوندس لیگا شد که به این تعداد بازی می رسد.
73
یوپ هاینکس با 73 سال سن مسن ترین سرمربی فاتح بوندس لیگا لقب گرفت و اولین مربی بالای 70 سال بود که این عنوان را کسب می کند.
93
داوران 93 بار اعلام ضربه پنالتی کردند که از این تعداد 25 ضربه تبدیل به گل نشد (16 دروازه بان موفق به مهار حداقل یک ضربه پنالتی شدند).
101
بازیکنان تعویضی 101 بار موفق به گلزنی شدند (فصل قبل 124).
106
روبرت لواندوفسکی با 106 گل زده در بوندس لیگا در حال حاضر بهترین گلزن خارجی در تاریخ بایرن مونیخ است.
200
هامبورگ تبدیل به اولین تیم در تاریخ بوندس لیگا شد که به 200 باخت خانگی می رسد.
203
دنیس دیکمایر مدافع راست هامبورگ پس از انجام 203 بازی در بوندس لیگا کماکان موفق به گلزنی نشده است. دیکمایر در هفته دوم رکورد قبلی که در اختیار مارکوس شولر (182 بازی بدون گل) بود را جا به جا کرد.
337
در هفته بیستم نالدو مدافع برزیلی شالکه برای سیصد و سی و هفتمین بار در بوندس لیگا به میدان رفت و با پشت سر گذاشتن زی روبرترو تبدیل به باسابقه ترین برزیلی در تاریخ بوندس لیگا شد.
500
هامبورگ و اشتوتگارت در این فصل پانصدمین برد خانگی خود در تاریخ بوندس لیگا را جشن گرفتند.
500
یوپ هاینکس هم پانصدمین برد خود در بوندس لیگا به عنوان مربی و بازیکن را در این فصل ثبت کرد (هفته 12).
855
در مجموع 855 بار دروازه ها باز شد (فصل قبل 877).
1000
کوین آکپوگوما مدافع هوفنهایم در باخت 3-0 مقابل هامبورگ به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و هزارمین گل به خودی تاریخ بوندس لیگا به اسم او ثبت شد.
1038
یوپ هاینکس به عنوان بازیکن و مربی در 1038 بازی بوندس لیگا حضور داشته است. رکورد.
62239
در تمامی بازی های فصل 2017/18 بوندس لیگا در مجموع 62239 دوئل بین بازیکنان رخ داد. هامبورگ با 7540 دول بیشترین و بایرن مونیخ با 6178 دوئل کمترین آمار را در این زمینه داشتند. در همین حال بازیکنان بایرن مونیخ با 54% تکل موفق بهترین تیم بودند.
طرفداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار