PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
اولین دوره لیگ ملت‌های والیبال از روز جمعه در 4 کشور مختلف آغاز می‌شود.

کیهان ورزشی-

اولین دوره لیگ ملت‌های جهان با شرکت 16 تیم در یک گروه از جمعه 4 خرداد به میزبانی کشورهای فرانسه، چین، صربستان و لهستان آغاز و تا سوم تیرماه در پنج هفته پیگیری می شود. در هفته اول 16 بازی برگزار خواهد شد که در اولین بازی تیم ملی ایران به مصاف فرانسه می‌رود و سپس به ترتیب مقابل استرالیا و ژاپن قرار می‌گیرد. در سیستم جدید مسابقات 12 تیم از جمله ایران تا هفت سال آینده در رقابت های گروه مردان ثابت هستند و چهار تیم نیز متغیر خواهند بود. مرحله مقدماتی لیگ ملت های والیبال سال 2018 در مدت پنج هفته برگزار می شود، 12 تیم اصلی حداقل یک هفته میزبانی در مرحله مقدماتی این رقابت ها دارند و جمهوری اسلامی ایران در هفته پنجم دور مقدماتی مردان میزبان است. در لیگ ملت های والیبال سال 2018 هر تیم حداقل 15 بازی انجام می دهد که در مجموع 130 مسابقه (120 مسابقه دور مقدماتی و 10 مسابقه مرحله نهایی) برگزار خواهد شد. پنج تیم برتر دور مقدماتی به مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال صعود می کنند که به همراه تیم فرانسه در گروه مردان و چین در گروه زنان، شش تیم مرحله نهایی این رقابت ها خواهند بود.

فینال در لیل

تیم های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن 12 تیم اصلی و ثابت برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت های والیبال هستند و تیم های استرالیا، کره جنوبی، کانادا و بلغارستان در سال 2018 سهمیه به دست آوردند. بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، شهر «لیل» فرانسه میزبان مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال در گروه است که این رقابت ها از 13 تا 17 تیرماه برگزار می شود. ورزشگاه «پیر موری» که ورزشگاهی بسیار مدرن و فوق پیشرفته و در سال ۲۰۱۲ افتتاح شده است، میزبان این رقابت ها خواهد بود.

ششمین حضور ایران

تیم ملی والیبال ایران در سال 2018 ششمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت های والیبال برگزار می شود، در حالی تجربه می کند که هدایت تیم ایران را ایگور کولاکوویچ برای دومین سال متوالی در این رقابت ها بر عهده دارد. ملی پوشان ایران در پنج دوره گذشته این رقابت ها با خولیو ولاسکو (2013)، اسلوبودان کواچ (2014 و 2015)، رائول لوزانو (2016) و کولاکوویچ (2017) به میدان رفتند.

آشنایی با حریفان ایران در هفته اول

1- در هفته اول رقابت ایران و فرانسه از آن جهت حساسیت دارد که تیم ایران از سال 1970 تا سال 2018 فقط یکبار فرانسه را در سال 2017 (3 بر 2) شکست داده و همواره مقابل این حریف قدرتمند که مدافع عنوان قهرمانی است، بازنده بوده است. فرانسه در سال 2017 در آخرین دوره لیگ جهانی موفق شد با شکست برزیل بر تخت اول لیگ جهانی قرار بگیرد. تیم فرانسه از نظر ساختار تیمی بسیار پرقدرت است و در دفاع و حمله توانایی خوبی دارد که عبور از این حریف بسیار سخت است ولی شکست فرانسه امکان‌پذیر است که برای این امر باید تلاش مضاعف و سرویس‌های عالی و دفاع پرقدرت داشت.

2-استرالیا حریف قدرتمندی است که از سال 1989 در مقابل والیبال ایران صف‌آرایی کرده است و ما در اکثر مسابقات آسیایی این حریف بلندقامت را شکست داده‌ایم ولی در چندین رویداد حساس مقابل این حریف بازنده بوده‌ایم که شکست دردآور سال 2012 در انتخابی المپیک یکی از این شکست‌ها بود. ولی استرالیا در طول چند سال اخیر همیشه مقابل قدرت ایران سر فرود آورده و توانایی عرض اندام نداشته است. ولی با این وجود نباید این حریف را دست کم گرفت چراکه دفاع‌های روی تور استرالیا بسیار توانمند است و سرویس‌های خوبی می‌زنند. در عین حال ما می‌توانیم با کارهای سرعتی و حرکت پاس به دو سوی آنتن با سرعت خوب می‌توانیم استرالیا را شکست دهیم.

3-ژاپن حریف سخت‌کوش و بسیار جدی ایران از سال 1958-بازی‌های آسیایی (توکیو) است. ایران در طول 5 سال اخیر هرگز به ژاپن نباخته است و این باز نیز می‌توانیم این تیم را مغلوب کنیم. ژاپن را می‌توان با دفاع روی تور و سرویس‌های پرقدرت شکست داد. پاسور ایران (سعید معروف) بهتر از پاسور ژاپن است. ولی ژاپن باید جدیت و سخت‌کوشی را چاشنی کار کرد و به ژاپن فرصت نداد چراکه این تیم آتش زیر خاکستر است و هر گاه اجازه یافته، بلندپروازی کرده است. قامت بلند مردان ایران می‌تواند ژاپنی‌ها را مغلوب کند بخصوص اینکه دفاع ایران بهتر از ژاپن کار دفاعی را سازمان می‌دهد.

سیف الله ترابی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار