PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
در پایان بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا، تیم‌ملی تکواندو مردان کشورمان با کسب 5 مدال رنگارنگ بر سکوی نایب قهرمانی آسیا ایستاد.
کیهان ورزشی-

بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا 2018 – ویتنام پس از 3 روز جدال 267 تکواندوکار از 34 کشور در سالن «پوتوا» هوشیمینه دقایقی پیش به پایان رسید و تیم‌ملی تکواندو مردان کشورمان با کسب یک مدال طلا، یک نقره، 3 برنز و 37 امتیاز توانست عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را به نام خود ثبت نماید.

تیم‌ ملی کره‌جنوبی با 2 طلا، 3 برنز و 42 امتیاز قهرمان شد،؛ تیم ازبکستان با یک طلا، یک نقره، 2 برنز و 32 امتیاز سوم شد و تیم قزاقستان نیز یک طلا، یک نقره، یک برنز و 31 امتیاز عنوان چهارمی را به خود اختصاص داد.

تیم ملی مردان کشورمان با ترکیب آرمین هادی پور، فرزان عاشورزاده، امیرمحمد بخشی ، مهدی خدابخشی، پوریا عرفانیان و سعید رجبی در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بود که بخشی بر سکوی قهرمانی ایستاد، عاشورزاده نایب قهرمان شد، هادی‌پور، خدابخشی و رجبی نیز به مدال برنز رسیدند.

همچنین ابراهیم صفری ، سروش احمدی، محمدسالار، مهدی جلالی، احمد محمدی و سجاد مردانی نفراتی بودند که در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا – از بکستان موفق به کسب سهمیه حضور در این مسابقات شدند و در این رویداد شرکت کرده بودند و مدال آنها تنها در کارنامه ورزشکار ثبت می‌شد که احمدی و جلالی به مدال نقره رسیدند و محمدی سوم شد.

اما ناهید کیانی، طیبه پارسا، کیمیا علیزاده، ملیکا میرحسینی ، هانیه اخلاقی و زهرا پوراسماعیل ترکیب تیم‌ملی زنان کشورمان را در بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا تشکیل داده بودند که کیانی به مدال نقره رسید و علیزاده و پوراسماعیل بر سکوی سومی ایستادند.


هدایت تیم مردان برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی، علی محمد بسحاق و حسن فلاحی‌راد به عنوان مربی است. هدایت تیم زنان نیز برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی و مهناز حسین زاده به عنوان مربی است.

گفتنی است؛ مسابقات قهرمانی آسیا G4 است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 40، 24 و 14.40 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می گیرد.

تیم ملی تکواندو ایران سال 2014 با بیژن مقانلو و سال 2016 با نعمت الله خلیفه عنوان قهرمانی قاره کهن را کسب کرده بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار