PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۳۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
روسیه در بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ به راحتی و مقتدرانه به برتری دست یافت.
کیهان ورزشی-
روسیه جام را به بهترین شکل ممکن آغاز کرد و توانست در یک نمایش طوفانی و دور از انتظار عربستان نگون بخت را با 5 گل شکست دهد. این پرگل‌ترین بازی افتتاحیه تاریخ جام‌جهانی بود که همه هواداران فوتبال حتی رئیس فیفا، جیانی اینفانتینو را هم شگفت زده کرد. عربستان که با توجه به نتایج نسبتا قابل قبولش در دیدارهای دوستانه، هوادارانش را به کسب نتیجه امیدوار کرده بود، خیلی زود دروازه‌اش را باز شده دید و تا آخرین لحظه بازی هم چشمایش به دروازه بود تا ببیند روس‌ها تا کجا به تحقیر این تیم ادامه خواهد داد.

در سوی مقابل روسیه که نمایش‌هیا ضعیفی در بازی‌های دوستانه داشت، برخلاف پیش بینی‌ها به ناگاه به یک میزبان تمام عیار و مدعی تبدیل شد و ضعیف‌ترین تیم آسیایی حاضر در مسابقات را با خاک یکسان کرد. عربستان که پیش از این هم سابقه شکست‌های مفتضحانه در جام جهانی را در کارنامه داشت، باردیگر با یک شکست سنگین نامش را در تاریخ مسابقات ثبت کرد. 

فاجعه شکست 5 بر صفر مقابل روسیه بعید است کسی را به یاد شکست 8 بر صفر این تیم مقابل آلمان در جام جهانی 2002 یا شکست 4 بر صفر در جام جهانی فرانسه مقابل میزبان نیداخته باشد. آنها یکبار دیگر آبروی فوتبال آسیا را با نمایش ضعیف و غیرمسئولانه خود به چوب حراج گذاشتند و حالا باید دیگر تیم‌های قاره کهن برای جبران این ناکارآمدی عربستانی‌ها تلاش کنند. هر چند این تیم بهترین تیمی بود که می‌توانست برای شروع مقابل روسیه قرار بگیرد و به نوعی روس‌ها کار را با زنگ تفریح آغاز کرد.

گزارش بازی
ترکیب روسیه: ایگور آکینف، ماریو فرناندس، یلیا کوتفو، سرگی اگناشویچ، یوری ژیرکوف، یوری گازینسکی، رومن زوبنین، آلکساندر سامدوف(64-دالر کوژیائوف)، آلکساندر گلوین، الان دژاگوئف( 24- دنیس چریشف) و فیدور سمولوف(70- آرتم دژیوبا).

ترکیب عربستان: عبدالله المعیوف، اسامه هوساوی، عمر هوساوی، محمد البریک، سلمان الفرج، یحیی شهرانی(74-سلطان باهبری)، محمد السهلاوی(84-مهند عسیری)، یاسر الشهرانی، عبدالله عطیف(64-فهد المولد)، تیسیر الجاسم و سالم الدوسری.

گل ها: یوری گازینسکی (12)، دنیس چریشف(43)(90+1) و  آرتم دژیوبا(71) و الکساندر گلووین (4+90)

داور: نستور فابین از کشور آرژانتین

کارت زرد: آلکساندر گلوین(88) روسیه. تیسیر الجاسم (3+90)عربستان

شرح نیمه اول

در نیمه اول سعودی‌ها بازی را کمی بهتر از میزبان رقابت‌ها استارت زدند و چند دقیقه‌ای روسیه را تحت فشار گذاشتند، اما دقایقی بعد روس‌ها بر بازی سوار شدند و در یک ارسال از جناح چپ روی دروازه توسط گازینسکی به گل رسیدند. مدافعان عربستان که بعد از سه ارسال متوالی روس‌ها از روی نقطه کرنر نظم فاعی‌شان از دست دادند، در پوشش سمت راست محوطه جریمه‌شان روی سانتر الکساندر گولوین غافلگیر شدند و به این ترتیب در دقیقه 12 اولین گل جام بیست‌و‌یکم با ضربه سر یوری گازینسکی، بازیکن تیم کراسنودار روسیه برای میزبان به ثبت رسید.

روس‌ها اما دقایقی پس از گلزنی بدشانس بودند، چون آلن ژاگوئف، مهاجم و یکی از مهره‌های کلیدی خود را در دقیقه 24 به دلیل مصدومیت از ناحیه پشت ران از دست دادند و به جای او چریشف به میدان رفت. پس از خروج ژاگوئف بازی دو تیم متعادل‌تر شد، اما تنها چهار دقیقه به پایان نیمه اول بود که در یک ضدحمله میزبان رقابت‌ها توسط چریشف گل دوم را زد و به این ترتیب روسیه با یک برتری مطمئن به رختکن رفت.

شرح نیمه دوم

در نیمه دوم برتری روسیه ادامه یافت و این تیم پس از ترتیب دادن چند حمله توسط زوبا در دقیقه 71 به گل سوم دست یافت. میزبان پس از این گل به اداره بازی پرداخت و با گلزنی دنیس چریشف در دقیقه 1+90 جشنواره گل خود را کامل کرد و بهترین شروع خودش در تاریخ حضور در جام‌های جهانی تحت عنوان کشور روسیه را رقم زد. البته این پایان کار نبود و الکساندر گولوین در دقیقه 4+90 گل پنجم میزبان را به ثمر رساند تا شروعی توفانی در جام بیست‌ویکم داشته باشد.

دنیس چریشف از تیم ملی روسیه به عنوان بهترین بازیکن دیدار افتتاحیه جام جهانی 2018 روسیه انتخاب شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار