فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵
پیش پرده ایران- مراکش/... در انتظار یک شروع خوب

کیهان ورزشی- سید محمد سعید مدنی(روسیه)

سرانجام انتظار طولانی به پایان رسید. حالا کمتر از ۲۴ ساعت مانده تا از چهره تیم‌ملی فوتبال جمهوری اسلامی در بزرگترین آوردگاه  جهانی فوتبال رونمایی شود. تیمی که در طول چهار دوره قبلی حضور اگر چه شگفتی ساز نبوده و جز یکبار در۱۹۹۸ که بر تیم امریکا غلبه کرد وفاتح" بازی قرن" شد کار بزرگی هم انجام نداده اما هرگز لقمه راحت الحلقومی هم برای حریفان جهانی خود به حساب نیامده است. 
هلند بزرگ با رودی کرول و یوهان نیسکینز وآری هان و روبی رنس برینگش در ۱۹۷۸ یک نیمه صبر کرد تا توانست آن هم باضربه پنالتی دروازه حجازی را فرو ریزد.  
یو گسلاوی و آلمان هم در ۱۹۹۸ هم همینطور و بالاخره ستارگان آرژانتینی ۹۳ دقیقه سختی کشیدند تا فوق ستاره شان لیونل مسی تیر خلاص را بزند.
این تیم با این سابقه حالا آمده تا پنجمین حضور خود را جام جهانی تجربه کند.تیمی که تا حالا به هر حریفی نشان داده توان برخاسته از جوهر ونیروی ذاتی خود را وتیمی که مربی مغرور و صاحب نامش از اینکه آن را یک از پیش باخته به حساب آورند هیچ خوشش نمی آید. این تیم فردا کار خود را آغاز میکند.اولین حریف مراکش نام دارد با فوتبالی متکی بر تکنیک وچابکی .مثل همه تیم های شمالی آفریقا. فوتبالی که فوتبال ما با آن نه تنها غریبه نیست بلکه خود مایه هایی از آن را دارد به ویژه تکنیکش را. بی تردید بازی فردا بازی خوبی از کار در خواهد آمد. در این بازی هیچ کدام از پیش باخته نیستند. بازی اول هم داستان خودش را دارد.دو تیم در وهله اول می آیند که نبازند. و این موجب دست به عصا بودن هر دو تیم خواهد بود. پس سر نوشت پیکار فردا را لحظه ها تعیین خواهد کرد. امیدواریم لحظه های خوشی در انتظار تیم ملی و هواداران پرشورش که این روزها خیابان های اصلی مسکو و سنت پترز بورگ را هم به عشق تیم خود و وطن عزیز خود به تسخیر درآورده اند باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار