PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۳۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۷

کیهان ورزشی-

قرار گرفتن بازی‌های برزیل و آلمان در یک روز کافیست تا شما را برای شروع یک روز باانگیزه کند و برای رسیدن به شروع بازی‌ها مشتاق. دو مدعی اول جام بیست و یکم در روز چهارم به میدان آمدند تا اولین نمایش خود را برای دوستان و دشمنان خود داشته باشند اما واقع‌گرایانه باید گفت که آنها همه را ناامید کردند. آلمان برای دفاع از قهرمانی به جنگ مکزیک آمد با شکست زمین را ترک کرد و برزیل با ستاره‌هایش کاملا معمولی بود تا سوئیس پس از مکزیک دومین شگفتی‌ساز جام باشد. با این حال روز چهارم را باید از آن مکزیک دانست و روی موج شادی این تیم سوار شد.

کاستاریکا 0-صربستان1؛ دقیق و قوی مثل کولاروف

اولین بازی روز را این دو تیم متوسط جام آغاز کردند. می‌شد از پیش از بازی پیش بینی کرد که تقابل دو تیم سخت و پایاپای باشد و همان هم شد. کاستاریکا در برزیل خودش را با یک معجزه مطلق به جمع هشت تیم برتر جهان رسانده بود، این بار برای خلق شگفتی به اندازه کافی قدرت نداشت و با وجود اینکه چندباری دروازه صرب‌ها را تهدید کرد، اما دست آخر با شوت دقیق و قدرتمند کولاروف که بی شک یکی از گل‌های برتر جام خواهد بود، شکست خورد تا امیدهایش برای صعود از گروهی که برزیل و سوئیس دیگر تیم‌هایش هستند، به یاس تبدیل شود.

مکزیک 1-آلمان 0؛ داغ و تند مثل ذرت مکزیکی

این بازی شمایلی از همان هیجان نبرد‌هایی را داشت که از خاطرات تاریخ جام‌های جهانی سراغ داشتیم. این بازی کاملا رنگ و بوی جام جهانی را داشت و با تمام وجود می‌توانستیم حساسیت و تلاطم آن را لمس کنیم. مکزیک و آلمان که از رقبای سنتی یکدیگر در جام جهانی هستند، اولین بازی گروهی خود را با تمام جنگندگی آغاز کردند. مکزیک که گاهی همچون تیمی ناشناخته خالق شگفتی می‌شود و گاهی در عین انتظار به عنوان تیمی بزرگ، ناامیدکننده می‌نماید، در این بازی به سورپرازی بزرگ برای یواخیم لوو تبدیل شد و مهاجمان تند و تیز این تیم بارها از قلب خط دفاعی تا آستانه فروپاشی دروازه مانوئل نویر پیش رفتند. از آن آلمان 2014 خبری نبود و از نظمی که باعث شده بود میان خودمان به آنها لقب ماشین‌ها را بدهیم، چیزی نمی‌دیدیم. مکزیک از دل ضدحملات پرشمار خود تنها یک گل را چید اما برای بردن آلمان بزرگ و خلق اولین شگفتی همین کافی بود.

برزیل 1-سوئیس1؛ دقیق مثل ساعت سوئیسی

برزیل را در اولین بازی می‌توان فقط در کوتینو خلاصه کرد. بازیکنی که با شوت مهلک خود دروازه سوئیس را فرو ریخت و در طول بازی بارها تلاش کرد که نظم و تاکتیک را به تیمش بازگرداند اما امان از روزی که نیمار و مارسلو با شرایط ایده‌آل خود فاصله داشته باشند که در این حالت اگر همه بزرگان تاریخ برزیل از پله گرفته تا رونالدو به میدان بیایند، آنها را نمی‌توان به سوی پیروزی پیش برد. نیمار در این بازی نشان داد که هنوز با دوران اوجش فاصله دارد و این یعنی تیته در ادامه راه بار سنگینی به دوش خواهد کشید. سوئیس مانند ساعت‌هایی که می‌سازد، دقیق بود و از موقعیت‌هایش به خوبی برای متوقف کردن قهرمان 5 دوره جام‌جهانی استفاده کرد.

*عرفان خماند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار