PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۳۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
کیهان ورزشی-
روز ششم جام‌جهانی بر خلاف آنچه که تصور می‌شد، پر از شگفتی بود؛ تقریبا شگفتی خالص. اولین آنها هم از بازی ژاپن شروع شد که توانست تیمی را که 4 سال پیش از آن شکست سنگینی را پذیرفته بود، به زانو دربیاورد. این شگفتی‌ها تا پایان شب ادامه داشت؛ جایی که مصر پس از یک نمایش دلپذیر در بازی اول مقابل اروگوئه، اینبار با محمد صلاح به جنگ روسیه میزبان آمد اما ستاره این روزهای فوتبال دنیا دیر آمد و زود رفتنی شد.

ژاپن 2-کلمبیا 1؛ رنگ و بوی انتقام
از وقتی پای ژاپن به جام جهانی باز شد، به عنوان یک نماینده آسیاهمیشه  عادت داشتیم که این تیم را در قامت تیمی ببینیم که می‌تواند برای حریفانش دردسرساز باشد. زمانی که در جام جهانی برزیل این تیم با نتیجه 4-1 از کلمبیا شکست خورد و در گروهش آخر شد، خیلی‌ها بر این باور بودند که فوتبال این کشور رو به افول است اما حالا آنها پس از 4 باردیگر برخاسته‌اند. دیدار با کلمبیا که رنگ و بوی انتقام را گرفته بود، به سرعت برای سامورائی‌ها به یک چالش شیرین تبدیل شد. کمی شانس و کمی اعتماد به نفس آنها را در همان دقایق اولیه پیش انداخت و در نهایت این ژاپن بود که دومین برد تیم‌های آسیایی را در جام رقم زد.

لهستان 1-سنگال 2؛ نفسی که آفریقا کشید
پس از 4 شکست برای نمایندگان آفریقا، خودمان را برای شکستی دیگر آماده کردیم. سنگال، تیم ناشناخته جام جهانی 2002 که شگفتی‌ساز شد، در این دوره به همان اندازه برای حریفانش ناشناخته بود و دیروز توانست تماشاگران جام بیست و یکم را شگفت‌زده کند. آنها برتری کاملی بر لهستان و ستاره این تیم یعنی رابرت لواندوفسکی داشتند و در پایان موفق شدند اولین پیروزی کشورهای آفریقای را در این جام بدست آورند. آنها با نمایش خوب خود حالا یکی از شانس‌های اصلی صعود از گروهی هستند که مدعیانش مسابقات را با شکست آغاز کردند.

روسیه 3-مصر 1؛ سقوط فراعنه
دیدن نام محمد صلاح در لیست اولیه بازیکنان مصر همان چیزی بود که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدیم. بازیکنی که یک فصل درخشان را در لیورپول سپری کرده بود، پس از اولین شکست مصر در جام، امید فراعنه برای بازگشت به مسابقات و پیروزی مقابل روسیه بود. صلاح اگرچه از دوران آمادگی خود دور شده بود اما همچنان رهبر تیمش بود. رهبر معنوی تیم چراکه رهبر واقعی تیم یعنی کاپیتان آنها با گل به خودی کودکانه‌اش در نیمه دوم ساختار تیمش را بهم ریخت و کار را به جایی رساند که روسیه در 15 دقیقه 3 بزند و بهترین شروع جام را از سال 1934 در میان میزبانانان جام جهانی داشته باشد. مصر با این شکست تقریبا کارش تمام شد و حالا صلاح باید به فصل بعد با لیورپول فکر کند.

عرفان خماند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار