PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
به گزارش نماینده اعزامی کیهان ورزشی به روسیه، تعدادی از اعضای خانواد ه های شهدای جامعه فوتبال از جمله برخی اعصای باشگاه شهدای چوار۶۵ ایلام و خانواده شهید مهدی رضایی مجد کاپیتان تیم ملی فوتبال جوانان ایران و عضو تیم پرسپولیس در حاشیه رقابتهای جام جهانی اقدام به انتشار تصاویر شهدا کردند .
 برخی بازماندگان فاجعه زمین فوتبال چوار با شعار " فوتبال برای صلح و دوستی" در روسیه حاضر شده اند و برادر شهید مهدی رضایی مجد کاپیتان تیم ملی جوانان نیز از اعضای این کاروان می باشد.
کاروان چوار۶۵ ایلام، به مدت دو روز در سن پترزبورگ دو روز در مسکو و دو روز در کازان  حضور داشتند که علاوه بر حمایت از تیم ملی ایران، به انجام فعالیت های فرهنگی برای معرفی فاجعه چوار پرداختند. در این راستا، بروشور به سه زبان فارسی، انگلیسی و روسی بین تماشاگران ایران و مراکش و هواداران روسی توزیع نمودند. همچنین مهدی حب درویش رکورددار  گینس، با لباس منقش به یاد شهدای زمین فوتبال چوارایلام به انجام روپایی و حرکات نمایشی با توپ پرداخت تا توجه هواداران فوتبال را به این رویداد مهم جلب نماید.
اعضای این گروه، در داخل ورزشگاه های سن پترزبورگ و کازان  نیز با در دست داشتن تصاویری یاد و خاطره شهدای واقعه چوار گرامی داشتند و برادر شهید مهدی رضایی مجد نیز با لباس منقش به تصویر برادر شهیدش در ورزشگاه حضور یافت.
لازم به ذکر است که در ۲۳ بهمن ماه سال ۶۵، هواپیماهای رژیم بعثی عراق مسابقه فوتبال بین تیم های منتخب چوار و منتخب جوانان ایلام را بمباران نمودند که در این فاجعه تاریخی، ۹ بازیکن فوتبال، یک داور و پنج تماشاگر به شهادت رسیده و دهها نفر به درجه جانبازی نایل آمدند. اسفندماه ۹۶، رییس فیفا با تعدادی از خانواده شهدا و بازماندگان واقعه چوار دیدار نمود و از نزدیک با زوایای این موضوع آشنا شدند. اکنون ۱۲ نفر از اعضای این باشگاه با هزینه شخصی راهی جام جهانی شده اند تا از فرصت بزرگ جام جهانی برای زنده نگه داشتن فاجعه سال ۶۵ استفاده کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار