PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲
شاگردان تیته در دومین دور از دیدارهای مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه موفق به کسب اولین پیروزی شدند.
کیهان ورزشی-
در نخستین بازی از روز نهم جام جهانی 2018 روسیه، جمعه از ساعت 16:30 به وقت تهران، در ‌گروه E تیم‌های ملی برزیل و کاستاریکا در شهر سن‌پترزبورگ به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی 2 بر صفر برزیلی‌ها خاتمه یافت. گل اول سلسائو در این بازی توسط کوتینیو در دقیقه 1+90 زده شد و نیمار نیز در دقیقه 5+90 دومین گل برزیل را به ثمر رساند.

در این بازی که توپ و میدان کاملاً در اختیار سلسائو بود، برزیلی‌ها موقعیت‌های بیشتر و خطرناک‌تری نسبت به حریف خود داشتند، از جمله ضربه سر گابریل ژسوس که به تیرک خورد اما بدون شک مهمترین صحنه بازی خطای پنالتی بود که داور بازی بیورم کوئیپرس هلندی در دقیقه 79 به سود برزیلی‌ها اعلام کرد اما بعد از بازبینی صحنه با کمک‌داور ویدئویی ( VAR) آن را برگرداند.

این اتفاق زمانی رخ داد که توپ در محوطه جریمه کاستاریکا به نیمار رسید اما پس از ناکامی در عبور از سد بازیکن مقابل خود، خودش را به زمین انداخت اما به خاطر تلاش برای فریب داور کارت زرد گرفت.

تلاش‌های برزیل برای زدن گل یکی پس از دیگری به در بسته می‌خورد تا اینکه سرانجام در دقیقه اول وقت‌های تلف شده با ارسالی از جناح چپ و تأثیرگذاری فیرمینو و گابریل ژسوس، توپ روی خط محوطه شش قدم فرود آمد و فیلیپه کوتینیو هم به آسانی دروازه کیلور ناواس را باز و کار را تمام کرد. 6 دقیقه بعد نیز نیمار موفق شد گل دوم تیمش را (7+90) به ثمر برساند.

در این دیدار علاوه بر نیمار، فیلیپه کوتینیو هم کارت زرد گرفت و جان آکوستا هم تنها بازیکن کاستا ریکا بود که با کارت زرد داور جریمه شد.

با این نتیجه برزیلی که در بازی نخست خود در جام جهانی 2018 مقابل سوئیس با تساوی یک بر یک متوقف شده بود، نخستین پیروزی‌اش را در جام بیست‌و‌یکم کسب کرد تا تیته نفس راحتی بکشد. از سوی دیگر کاستاریکا با پذیرش دومین شکستش از جام حذف شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار