PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۳۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

اختصاصی کیهان ورزشی-

می‌توان ادعا کرد که روز دهم جام بیست و یکم، جذابترین روز مسابقات تا اینجا بود؛ روزی که در آن بلژیک موفق شد تونس ار گلباران کند، مکزیک در یک بازی جذاب کره جنوبی را شکست داد و آلمان در قامت مدافع عنوان قهرمانی در آخرین ثانیه‌های بازی خود مقابل سوئد از یک تساوی ناامیدکننده به یک پیروزی نفس‌گیر رسید تا همچنان جایی در روسیه برای خود داشته باشد. این در حالی بود که تونس با مسابقات وداع کرد و کره جنوبی با توجه به بازی آخر خود دربرابر آلمان، می‌تواند در میان حذف شده‌های جام لقب بگیرد.

بلژیک 5-تونس 2؛ فوران لوکاکو

در این بازی لوکاکو همچون کوه آتشفشانی بود که ناگهان فوران کرد. او که در منچستریونایتد کم فروغ بود، در دو بازی اول بلژیک در جام جهانی در هر یک 2 گل به ثمر رساند تا رکورد مارادونا را پس از 32 سال تکرار کند. او حالا با 4 گل در کنار کریستیانو رونالدو قرار دارد. بلژیک با یک نمایش درخشان دیگر و اینبار مقابل تونس، برای همه رقیبانش خط و نشان کشید. آنها به راحتی 5 بار دروازه تونس را گشودند و بارها هم به حریف خود ترحم کردند تا ضمن صعود خود به مرحله یک هشتم، حذف چهارمین و آخرین تیم عربی مسابقات را هم رقم بزنند. لوکاکو ستاره این بازی بود؛ او در پیراهن تیم ملی بلژیک یک شیطان سرخ واقعی بود هر چند در پیراهن یونایتد با این عنوان فاصله زیادی داشت.

مکزیک 2-کره جنوبی1؛ خیزش چیچاریتو

پس از خلق شگفتی و شکست دادن آلمان، حالا یک بازی آسان برای مکزیک، می‌توانست این تیم را به مرحله یک هشتم نهایی برساند. فی‌الواقع این بازی برای مکزیک دشواری زیادی نداشت. کره جنوبی که پس از عربستان ضعف‌ترین نماینده قاره آسیا هست، خیلی زود روی یک اشتباه بچگانه از مدافعانش از مکزیک عقب افتاد و در ادامه با خوردن گل دوم توسط چیچاریتو یا همان خاویر هرناندز، رویای جام جهانی برایش به پایان رسید. هر چند آنها روی کاغذ می‌توانند برای صعود تلاش کنند اما آلمان حریفی نیست که به تیمی چون کره جنوبی امتیاز بدهد، آنهم در شرایطی که خودش برای صعود به 3 امتیاز و برد نیاز دارد.

آلمان 2-سوئد 1؛ بدون زلاتان، هرگز

سوئد با پیروزی خفیف خود در بازی اول این امید را بوجود آورد که آنها بدون زلاتان ابراهیمووچ هم می‌توانند بر حریفان خود چیره شوند اما بازی شب گذشته مقابل آلمان واقعیت این تیم را نشان داد؛ تیمی که خوب بازی کرد، زود از آلمان پرمدعا پیش افتاد اما در نهایت در آخرین لحظات مقابل مانشافت 10 نفره شکست خورد. آلمان که با اخراج بواتنگ دقایق زیادی از بازی را با یک بازیکن کمتر ادامه داده بود، در دقایق پایانی بارها تا باز کردن دروازه سوئد پیش رفت که در نهایت ضربه استثنایی تونی کروس این کار را انجام داد. سوئد اگر زلاتان را داشت می‌توانست بیش از این به ماندن در جام بیست و یکم امیدوار باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار