PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

اختصاصی کیهان ورزشی-

چقدر این لهستان ضعیف و نچسب بود. تیمی که به عنوان سرگروه انتخاب شد اما لایق همین قعرنشینی کنونی‌اش بود. در دو بازی از این تیم حتی یک حمله جدی و درست و حسابی به دروازه حریفانش ندیدیم و باید گفت که لهستانی‌ها با شایستگی با جام وداع کردند. در سوی مقابل کلمبیا یکی از چشم‌نوازترین نمایش‌های مسابقات را ارائه کرد و با قدرت از روی لهستان عبور کرد. حالا بازی روزی پایانی این تیم با سنگال یک دوئل تمام عیار است؛ سنگالی که تا پای پیروزی مقابل ژاپن پیش رفت اما بازهم هوندا از راه رسید و ورق را به سود سامورائی‌ها بازگرداند. در روز یازدهم انگلیس، ضعف‌ترین تیم جام را تحقیر کرد. آنها 6 گل زدند و با کمی مدارا پرگل‌ترین بازی را تا به امروز به نام خود ثبت کردند.

انگلیس 6- پاناما1؛ گلی به ارزش قهرمانی

اینکه انگلستان در یک نیمه 5 گل به پاناما بزند موضوع عجیبی نیست اما اینکه هواداران پاناما از زدن اولین گل خود در جام جهانی اشک بریزند و زیر لبشان به شکرگزاری خدا بپردازند، واقعا عجیب و شگفت آور است. با وجود آنکه پاناما با 6 گل از حریف قدرتمند خود عقب بود، زدن گل اول خنده را به روی لب همه بازیکنان و مربیان آورد. آنها به شکل وصف‌ناپذیری از زدن گل خوشحال بودند و گویا زدن گل در جام، تمام خواسته و آرزوی آنها از اولین حضورشان در جام جهانی بود. آنها حذف شدند اما به آرزویشان رسیدند. شاید حالا به این تصور به خانه‌هایشان بازگردند که ما قهرمان جهان شده‌ایم!

سنگال 2-ژاپن 2؛ چنگ و دندان سامورائی

جذابترین بازی روز گذشته همین دیدار بود. یک نبرد پایاپای و برابر که تا آخرین لحظه آن کسی نمی‌توانست حدس بزند چه کسی با پیروزی از آن خارج می‌شود. البته این بازی برنده هم نداشت و دو تیمی که در روز اول موفق شده بودند، دو غول گروه هشتم را شکست دهند، در نهایت به تساوی رضایت دادند تا در روز پایانی برای صعود از این گروه کار به مراتب ساده‌تری نسبت به کلمبیا داشته باشند. در این بازی سنگال دو بار از حریف آسیایی خود پیش افتاد اما بازهم با فشار ژاپن نتیجه به تساوی تغییر کرد. در پایان هم که باردیگر هوندا به عنوان بازیکنی باتجربه به میدان آمد و با نشان دادن چنگ و دندان سامورائی خود، یک امتیاز ارزشمند را برای ژاپن بدست آورد.

کلمبیا 3-لهستان 0؛ پایان راه غول کوچک

این بازی تقابلی برای کنار رفتن یکی از مدعیان گروه هشتم بود. تیم‌هایی که شانس اول صعود از گروهشان بودند، با شکست در دو بازی اول مقابل تیم‌های کوچک گروه، کارشان به جایی رسید که باید یکی قربانی دیگری می‌شد. اگرچه نه لهستان و نه کلمبیا مدعی قهرمانی بودند و هستند اما آنها حریفانی هستند که می‌توانند مقابل تیم‌های بزرگتر از خودشان حرفی برای گفتن داشته باشند. با این حال کلمبیا یک نمایش جذاب و خیره کننده داشت و در نهایت روی درخشش کوادرادو و خامس رودریگز، تیمی را که از آن یک غول کوچک ساخته بودند، شکست داد و به صعود امیدوار شد. در این بازی فالکائو به رویای خود یعنی گلزنی در جام جهانی رسید. با حذف لهستان و عملکرد ضعیف این تیم، حسرت نبودن تیمی چون ایتالیا بیشتر به چشم آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار