PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
کیهان ورزشی- سید محمد سعید مدنی(روسیه)
عکس ها از تسنیم

بدون اغراق هم تیم ملی وهم تک تک بازیکنان در سه بازی که در جام جهانی انجام داد بازی به بازی بهتر شد. اوج بازی تیم ایران و بازیکنان آن در دیدار پرتغال به چشم آمد؛ در ادامه نگاهی کوتاه و گذرا به عملکرد بازیکنان تیم ملی در بازی سوم مقابل پرتغال انداخته ایم:

علیرضا بیرانوند: مهار پنالتی رونالدو کافی است تا عملکرد سنگربان تیم ملی را در این بازی هم مثبت اعلام کنیم. همه دیدند بیرانوند جز روی یکی دو توپ در شروع بازی در اکثر توپ ها و ضربات  وسانترهای حریف موفق عمل کرد.نکته ای که بیرانوند باید به آن همیشه توجه  کند و چون نکرد در بازی پرتغال شروعی متزلزل داشت پرهیز از افتادن به ورطه هیجانزدگی و عصبانیت است. عدم رعایت این موضوع بر کار هر دروازه بانی اثر منفی ومخرب دارد. بیرانوند باید به فاکتور "ظرفیت" برای بهبود وارتقای کارش بهای بیشتری بدهد.

نفر به نفر بازیکنان ایران در دیدار با پرتغال زیر ذره بین سردبیر «کیهان ورزشی»

مرتضی پور علی گنجی: چیزی بیشتر و کمتر از آنچه در دوبازی قبل برایش نوشتیم نمی توانیم بنویسیم. مرتضی  مدافع مطمئن و مستحکمی است که کار خودش را وظیفه تعریف شده اش را برابر هر حریفی به نحو احسن انجام می دهد. او در بازی پرتغال مامور مستقیم و سایه به سایه
رونالدو در ضربات ایستگاهی و کرنرها بود. که  اجازه کوچکترین خطر آفرینی وموقعیت سازی به او نداد تازه یک اخطار هم بازیکن نامی پرتغال گرفت.

مجید حسینی: می تواند زوج موفق وکاملی برای پور علی گنجی باشد و آینده دفاعی ایران را از این هم محکمتر نماید. وی علیرغم جوانی و سابقه انگشت شمار بازی ملی در این دوبازی با اعتماد به نفس وتسلط کامل در بابر دوحریف اسمی ارایه داد.او در موقع ضربات ایستگاهی روی دروازه حریف هم شرکت می کند.


رامین رضاییان: در بازی پرتغال بردخلاف دوبازی قبل بیشتر به کار دفاعی مشغول بود. قبلا  شجاعت وداعتماد به نفس رامین را ستوده بودیم باز هم می ستاییم با این یادآوری که شجاعت و روحیه خوب او را به وادی درگیری های  عصبی و روانی نکشاند.

نفر به نفر بازیکنان ایران در دیدار با پرتغال زیر ذره بین سردبیر «کیهان ورزشی»

احسان حاج صفی: کا پیتن تیم ملی مصداق واقعی"هربازی بهتر از بازی قبل" است. احسان تا زمانی که در زمین بود عملکردی مثبت داشت. به ویژه وقتی این را بدانیم که پرتغال حملات خود را بیشتر از جناحین به ویژه  در جناح چپ ما سازماندهی میکرد. گل را هم از همانجا خوردیم اما گلزن کسی بود که طارمی باید از او غفلت نمی کرد.


سعید عزت اللهی: سعید هم در پست خودش در میانه میدان خیلی دوید وجنگید تا مانع بازیسازی هافبک های تکنیکی و بازیساز پرتغالی شود.او البته پایه‌گذار چند حرکت موثر هجومی در زمین حریف شد. تردیدی نیست که عزت اللهی در صور تداوم این روند روزهای روشنتر و بازی های بزرگتری در پیش خواهد داشت.

نفر به نفر بازیکنان ایران در دیدار با پرتغال زیر ذره بین سردبیر «کیهان ورزشی»

امید ابراهیمی: باز هم یک سرو گردن بالاتر از همیشه و به ویژه غالب بازی های باشگاهی خود انجام داد. امیددر بازی پرتغال خیلی دوید و جنگید و درگیر شد تا مانع شکل گیری بازی پرتغال در میانه میدان شود.کار ابراهیمی در نیمه دوم بیشتر به چشم آمد. او نیز آنچه را کروش خواسته بود با غیرت و دقت تمام انجام داد.


علیرضا جهانبخش: در این بازی مثل بازی مراکش از اول در میدان بود.جهانبخش ‌که قرار بود در کار دفاع کمک رضاییان باشد در کار حمله هم وظیفه داشت با توجه به سرعت و تکنیک خود پایه‌گذار حملات و در واقع ضد حمله های ایران باشد. به نظر ما جهانبخش این وظیفه خود را بسیار خوب انجام داد و به همراه آزمون و طارمی وامیری چندموقعیت عالی به ویژه در نیمه اول روی دروازه پرتغال ایجاد کردند.

نفر به نفر بازیکنان ایران در دیدار با پرتغال زیر ذره بین سردبیر «کیهان ورزشی»


وحید امیری: مثل دوبازی قبلی وحتی بهتر از آن ظاهرشد.او در این بازی نیز خستگی ناپذیر ظاهر شد به طوری که کروش در این بازی هم او را تا آخر حفظ کرد.


مهدی طارمی: در این بازی خیلی موثرتر و تاثیرگذارتر ظاهر شد. اولا او در هر دو گل بازی نقش داشت. چه در گلی که خوردیم وچه در پنالتی که به دست آوردیم. اصرار وپافشاری او کار را به"ویدیو چک" کشاند. طارمی می توانست در این بازی تاریخ ساز هم بشود هم پرتغال را حذف کند و هم ایران را با گل خود برای اولین بار به دور دوم صعود کند. اگر ضربه او در واپسین ثانیه های بازی وارد دروازه اسپانیا میشد.

نفر به نفر بازیکنان ایران در دیدار با پرتغال زیر ذره بین سردبیر «کیهان ورزشی»

سردار آزمون: او مامور دویدن بی امان و فشار آوردن روی دفاع وسط های پرتغال ومامور حرکت"من تو من" با ویلیام هافبک بازیساز پرتغال بود. به سردار این روزها بعضی ایراد می گیرند و ما می پرسیم سردار چه باید می کرد که نکرد؟!

نفر به نفر بازیکنان ایران در دیدار با پرتغال زیر ذره بین سردبیر «کیهان ورزشی»

کریم انصاری فر: در این بازی به عنوان  بازیکن جانشین وارد شد. وقتی او در دقیقه۰ ۹ پشت صربه پنالتی ایستاد. نشان داد اولا بیخودی بازوبند را نبسته و ثانیا جیگر شیر دارد.
میلاد محمدی: وقتی جانشین حاج صفی شد بازی خوب و مطمینی ارایه کرد. خوب دفاع کرد و یکی دوبار پا به توپ نفوذ کرد . میلاد با نمایشی که در این دو بازی از خود نشان داد اعلام کرد که خود را کاندیدای اول این پست برای اینده نه چندان دور می داند.
 سامان قدوس: اولین یار در آستین کروش برای تغییر نتیجه در ده دقیقه پایانی به میدان آمد و در همان چند دقیقه پاس داد. دفاع کرد. جنگید. شوت زد و... در کل حضوری موثر داشت و تدببر کروش را به نتیجه رساند. برخی معتقدند کروش باید زودتر و بیشتر از سامان استفاده می‌‌کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار