PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۳۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
اختصاصی کیهان ورزشی-
در روز دوازدهم جام بالاخره یکی از بازی‌های مسابقات با تساوی بدون گل به اتمام رسید تا اولین دیداری که در آن گلی زده نشد، ثبت شود. فرانسه که از پیش صعودش قطعی شده بود، با بازیکنان ذخیره‌اش به میدان آمد و دانمارک که فقط با یک تساوی صعود می‌کرد، به خواسته‌اش رسید تا حریف کرواسی در مرحله بعد شود. مهمترین اتفاق روز هم به ماندن آرژانتین در جام مربوط می‌شد. یاران مسی در دقیقه 85 نیجریه را شکست دادند تا همچنان آلبی سلسته را در ادامه مسابقات داشته باشیم.
پرو 2- استرالیا 0؛ کانگوروهای مایوس
در حالیکه تصور می‌شد استرالیا برای صعود همچون دو بازی قبلی خود تلاش سختی داشته باشد، مغلوب پرو شد تا سومین تیم آسیایی هم اینگونه از جام کنار برود. استرالیا تنها مقابل دانمارک به یک امتیاز رسید و با همین تک امتیاز روسیه را ترک کرد تا به امروز ایران بهترین تیم آسیایی مسابقات باشد. پرو هم که با بدشانسی نتوانست دانمارک را در روز اول شکست دهد، سه امتیاز بی‌ارزش را بدست آورد و فقط توانست اعاده حیثیت کند.

فرانسه 0-دانمارک0؛ صعود با دو گل
دانمارک در مرحله گروهی مسابقات تنها توانست دو بار گل بزند و البته تنها یک گل خورد تا یکی از ضعیف‌ترین صعودها را میان تیم‌های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی داشته باشد. وایکینگ‌ها در روز آخر مرحله گروهی مقابل تیم متحول شده فرانسه به سختی از دروازه خود محافظت کردند تا ضمن رقم زدن اولین تساوی بدون گل جام، با 5 امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شوند. در بازی پلی‌آف تقابل اریکسن دانمارکی و مودریچ کروات می‌تواند جذاب باشد.

ایسلند 1-کرواسی 2؛ 20 سال پس از 1998
کرواسی در بین تیم‌های صعودکننده مقتدرانه‌ترین صعود را داشت. شاگردان زلاتکو دالیچ با 9 امتیاز و شکست دادن هر سه رقیب خود به مرحله یک هشتم رفتند تا خاطره تیم ملی کرواسی در جام جهانی 1998 را پس از 20 سال زنده کنند. در شب آخر ایسلند قربانی مودریچ و یارانش بود تا صدای تشویق‌های ایسلندی دیگر جایی در جام جهانی نداشته باشد. البته آنها تا آخرین لحظه دست از این کار نکشیدند و بازیکنانشان را برای خاطره خوبی که از اولین حضور در جام جهانی برایشان بر جای گذاشتند، بی وقفه تشویق کردند. 

آرژانتین 2-نیجریه1؛ بقا در آخرین دقایق
آلبی سلسته فقط یک گام تا حذف زودهنگام از جام فاصله داشت. نمایش ضعیف مسی و یارانش در دو بازی قبل، فقط یک امتیاز برایشان اندوخته بود که باعث می‌شد آنها برای صهود چاره‌ای جز غلبه بر عقاب‌های آفریقا نداشته باشند. گل زودهنگام مسی با گل دقایق ابتدایی نیجریه در شروع نیمه دوم پاسخ داده شد تا تساوی 1-1 نتیجه ثبت شده تا دقایق پایانی بازی باشد. در حالیکه حتی هواداران آرژانتین هم خودشان را برای وداع با جام آماده می‌کردند، مارکوس روخو فرشته نجاب بخش این تیم شد و با گل دقیقه 85، آرژانتین را در جام نگه داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار