PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۳۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹

کیهان ورزشی-

درست یک شب پس از اینکه یاران رونالدو توانستند خودشان و ابرقهرمان‌شان را در جام بیست و یکم نگه دارند، هم‌تیمی‌های لیونل مسی هم دست به چنین کاری زدند و با هر زحمتی که شده دیگر فوق ستاره فوتبال دنیا را در مسابقات نگه داشتند البته خود مسی هم در این کار نقش داشت و گل اول تیمش را زد. پس از آنکه تیم ملی ایران می‌رفت تا پرتغال را خیلی زود به خانه بفرستد، نیجریه هم در همین راه قرار داشت و تا آخرین دقیقه آرژانتینی‌ها را برای ماندن یا رفتن، میان آسمان و زمین نگه داشت. 

حالا همه می‌دانیم که ایران و نیجریه نتوانستند دو غول فوتبال جهان را کنار بگذارند اما می‌توان تصور کرد که شب قبل مردم نیجریه هم حالا ما را داشتند. آنها با اضطراب به دنبال حتی یک تساوی بودند کماینکه ما تساوی هم برایمان کافی نبود و باید می‌بردیم. این اضطراب‌ها هم برای ما تمام شد و هم مردمان نیجریه اما شاید خیلی از ما در زمان تماشای این دو بازی این سوال در ذهنمان شکل می‌گرفت که چرا باید سرنوشت ما و دو ابرقهرمان فوتبال دنیا بهم گره بخورد؟

بی‌شک عملکرد ایران و نیجریه در جام جهانی ستایش دنیا را برانگیخت اما شاید به جز ملت این دو کشور، کمتر کسی دوست داشت که جام جهانی بدون مسی و رونالدو ادامه پیدا کند. هر چند که هر دو کشور حقشان این بود که مرحله یک هشتم نهایی جام را تجربه کنند. شاید در میان خود ما هم کسانی بودند که هم دلشان با ایران و صعود بود و در روی دیگر دلشان جام جهانی را بدون رونالدو نمی‌خواست. حقیقت آن است که این دو ستاره بزرگ تاریخ فوتبال جهان، می‌توانند به هر رقابتی وزن بدهند و بی‌شک بسیاری از انسان‌ها در دنیا یک بازی یا یک رویداد مهم چون جام‌جهانی را فقط به بهانه رونالدو و مسی تماشا می‌کنند.

دیشب خیلی از ما این حس را داشتند که آرژانتین بتواند به مرحله بعد صعود کند تا مسی را مقابل تیم‌های بزرگتری چون فرانسه هم ببینند. شاید این حس با وجود ستایش عملکرد درخشان ایران، در بازی مقابل پرتغال هم وجود داشت و بسیاری در دنیا تمایل داشتند که پرتغال به دور بعد صعود کند. البته برای تیم‌های مدعی قطعا حذف پرتغال و آرژانتین جذابتر بود تا صعود آنها. با این حال پرتغال و آرژانتین به سختی از گروه‌هایشان صعود کردند و حالا در مسیری قرار گرفتند که آنها را می‌تواند به یکدیگر برساند.

در مرحله یک هشتم نهایی فرانسه با آرژانتین روبرو می‌شود و پرتغال با اروگوئه که در صورت پیروزی، آرژانتین و پرتغال در مرحله یک چهارم نهایی به هم می‌رسند. آنجا دوئل مسی و رونالدو تماشایی خواهد بود. یعنی اوج هیجان و جذابیت جام بیست و یکم.

*عرفان خماند

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها