PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۳۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۸
اختصاصی کیهان ورزشی-
حرکتی که آلمان شروع کرده بود، حتی هوادارانش را هم به این نتیجه رسانده بود که این تیم در این دوره حرفی برای گفتن نخواهد داشت. آلمان اگرچه در لحظات پایانی بازی مقابل سوئد خودش را در جریان جام جهانی نگه داشت اما این تلاش برای تکرار قهرمانی 4 سال قبل کافی نبود و تقابل با کره جنوبی حذف شده اما باانگیزه کافی بود تا برای چهارمین بار در 5 دوره گذشته مدافع عنوان قهرمانی در همان مرحله گروهی از رقابت‌ها کنار برود. فرانسه در سال 2002، ایتالیا در سال 2010، اسپانیا در سال 2014 و حالا آلمان در سال 2018 یک رکورد عجیب را بر جای گذاشتند. این در حالی بود که برزیل به راحتی صعود کرد تا به دور از حضور دو رقیب سنتی‌اش یعنی آلمان و ایتالیا بیش از همیشه به ششمین قهرمانی بیاندیشد.

سوئد 3-مکزیک 0؛ ویرانگران اسکاندیناوی
برد خفیف یک بر صفر مقابل کره جنوبی باعث شد کسی گمان نبرد که در روز آخر بازی‌های گروه شش این سوئد باشد که به عنوان صدرنشین به مرحله پلی‌آف می‌رود؛ تیم سرسختی که دربرابر آلمان در آخرین لحظات متحمل شکست شد اما با پیروزی خیره‌کننده مقابل مکزیکی سودای صدرنشینی داشت، نشان داد که شایستگی‌هایش حتی بدون زلاتان ابراهیموویج هم فراوان است. این تیم منطقه اسکاندیناوی در آخرین بازی خود با 3 گل مکزیک پرمدعا را ویران کرد تا در مرحله بعد به مصاف سوئیس برود. 

کره جنوبی 2-آلمان 0؛ زهرِ چشم بادامی‌ها
اگر به کسی بگویید آلمان در حسرت زدن یک گل ماند و از جام رفت، قطعا باور نمی‌کند. تیمی که تا پیش از این جام هیچ یک از نیمه‌های اول بازی‌هایش را بدون گل تمام نکرده بود اما کره جنوبی چنین سرنوشتی را برای پرافتخارترین تیم فوتبال جهان رقم زد. آلمان که نشانی از آن تیم 4 سال قبل نداشت، فقط یک گل برای صعود می‌خواست اما برای اولین بار در جام جهانی مقابل یک تیم آسیایی شکست خورد تا یک رکورد دیگر هم بزند. این تیم برای اولین بار نتوانست از مرحله گروهی صعود کند تا اینگونه چشم بادامی‌ها زهرشان را به تیم مدعی جام بریزند و شگفتی بزرگ را ثبت کنند. کره جنوبی در این بازی تداعی‌گر کره‌شمالی در جام‌جهانی 1966 بود که به طوفان زرد آسیا شهرت یافت. آنها با شمای کره‌شمالی اما با لقب طوفان سرخ آسیا بودند.

برزیل 2-صربستان 0؛ به سوی مکزیک
همه خودمان را برای رویارویی رویایی برزیل و آلمان آماده کرده بودیم اما این اتفاق نیفتاد و اگرچه برزیل بدون دردسر از سد صربستان عبور کند اما آلمان از پیروزی عاجز بود و حذف شد تا سله‌سائو برای رسیدن به فینال، مکزیک را به عنوان اولین حریف در مرحله حذفی ببیند. در روزهایی که مدعیان از اسپانیا تا آلمان نشانی از قدرت خود ندارند، برزیل برای رقبایش با نمایش دوست‌داشتنی خود، خط و نشان می‌کشد.

کاستاریکا 2-سوئیس2؛ اولین و آخرین امتیاز
کاستاریکا از همان اولین روز آغاز بازی‌های گروه 5 نشان داد که شایستگی‌های به مراتب بیشتری از چیزی که اکنون از آن به عنوان نتیجه پایانی این تیم می‌بینیم، دارد. آنها با وجود برتری از صربستان با یک گل شکست خوردند و دربرابر برزیل اگرچه تا آخرین لحظات مساوی بودند، ناگهان دو گل خوردند تا حذفشان قطعی شود. با این حال آنها در آخرین بازی مقابل سوئیس همان تیم پرتلاش و خستگی‌ناپذیر بودند که تا آخرین ثانیه‌ها جنگیدند و بالاخره اولین و آخرین امتیاز خود را در جام 21 گرفتند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها