PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۳۵۷۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
فرشاد محمدی مهر مدافع راست تازه وارد تیم استقلال تهران
تیم استقلال تهران در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر چند بازیکن را جذب کرد که یکی از آنها فرشاد محمدی مهر مدافع راست فصل گذشته تیم پارس جنوبی جم بود. مدافع راست مستحکمی که امتحانش را در تیم پارس جنوبی پس داد و آمارش در لیگ هفدهم خبر از ظهور مدافع راستی قلدر،سربالا و قدرتمند می دهد.محمدی مهر با پارس جنوبی در لیگ هفدهم فصل خوبی را سپری کرد و در استقلال هم فرصت تازه ای دارد تا بیشتر دیده شود .قطعا محمدی مهر در تیمی با هدایت وینفرد شفر و تمرینات اثرگذار مربی آلمانی رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت و شتاب پیشرفتش در صورت توجه به فرامین مربی دوچندان خواهد شد.

مدافعی از خمین

-فرشاد محمدی مهر مدافع راست و تازه وارد تیم استقلال تهران متولد خمین است و در 13 شهریور ماه 1373 چشم به جهان گشود.

-خرید تازه باشگاه استقلال تهران در خانواده ای علاقه مند به فوتبال ورزشکار شد:« همه می دانند که از بچگی استقلالی بودم. در خانواده ما سه استقلالی و سه پرسپولیسی داریم. البته تعداد استقلالی ها در خانواده ما بیشتر از پرسپولیسی ها است.البته پدر و مادرم بی طرف هستند .»

-وی ادامه داد: تمامی برادرانم فوتبالیست بودند و خیلی ها هم خوب بازی می کردند ولی هرگز به سطح اول فوتبال نرسیدند. یکی از برادرهایم اینقدر خوب بود که من در بچگی فوتبالش را تماشا می کردم و لذت می بردم. در خمین بازیکن بهتر از من حضور دارند و استعدادهای زیادی به چشم می خورد . متاسفانه به وضع استعدادها در فوتبال خمین رسیدگی نمی شود و استعدادها پس از مدتی به بیراه می روند و نمی توانند به سطح اول فوتبال ایران برسند در حالی برای رشد مستعد هستند .-محمدی مهر اضافه کرد:متاهل هستم و همسرم نیز از انتقال من به استقلال بسیار خوشحال شد . همسرم در 2 سالی که برای تیم پارس جنوبی جم بازی کردم خیلی اذیت شد. او خیلی کمک کرد و حامی ام بود. بدون شک با آمدنم به استقلال خیالش آسوده شد و پس از دو سال دوری می توانیم بیشتر کنار خانواده باشم.

من در پارس جنوبی دیده شدم

-محمدی مهر فوتبال را از تیم های محلی زادگاهش شروع کرد: فوتبال را در لیگ های محلی خمین و لیگ های استان مان آغاز کردم و حقیقتا مسیر پیشرفت ما در آن شرایط سخت است و به راحتی نمی توان به جایگاه دلخواه خود برسیم. شهر ما کوچک است اما مملو از استعداد فوتبالی است. برای رسیدن به فوتبال باشگاهی خیلی زحمت کشیدم .کلی پیگیری کردم و فوتبال باشگاهی ام را در نهایت از باشگاه صبای قم آغاز کردم و سپس دو سال به باشگاه ذوب آهن اصفهان رفتم که یک سال در تیم امید این باشگاه بودم و سپس به گیتی پسند و پارس جنوبی رفتم.متاسفانه در تیم ذوب آهن شرایط مناسبی نداشتم و فرصت بازی پیدا نکردم. یحیی گل محمدی سرمربی ذوب آهن بود به من اعتقاد زیادی نداشت و علی همام و صائب محبی گزینه های او برای بازی در ترکیب اصلی تیم بودند.

-وی ادامه داد:سه سال پیش ذوب آهن بودم و بعد به لیگ دسته اول رفتم. در لیگ دسته اول شرایط خوبی داشتم و با اینکه بازی ام به چشم نمی آمد چند پیشنهاد لیگ برتری دریافت کردم .البته واقعیت این است که بازی من در تیم پارس جنوبی بیشتر نمود داشت و در این تیم دیده شدم.

عاشق استقلال

-محمدی مهر پس از پایان لیگ هفدهم با باشگاه استقلال تهران مذاکره کرد و رسما به این باشگاه ملحق شد:« من در خانواده فوتبالی بزرگ شدم و همه همبازیان و دوستان من می دانند که عاشق تیم فوتبال استقلال بودم و حالا نیز به آرزوی خودم رسیدم و از این موضوع خیلی خوشحالم. رسیدن به استقلال هدف اول من بود اما به دنبال درخشش در تیمی هستم که همیشه عاشق آن بودم. می دانم که کار سختی دارم و چند نفر نیز این موضوع را به من گفته اند اما در شرایط دشوار هم می توان پیشرفت کرد و الان خودم را برای روزهای سخت آماده کرده ام. فصل گذشته دو بار با پیراهن تیم پارس جنوبی جم برابر استقلال بازی کردم و استقلال در نیم فصل دوم فصل گذشته لیگ برتر نمایش مقتدرانه ای داشت و واقعا قوی ترین تیم لیگ را دیدیم. استقلال با مربیگری آقای شفر رشد کرد و ما شاهد در سبک بازی متفاوتی از استقلال شفر بودیم. مطمئنا مقتدر ترین تیم فصل گذشته، استقلال با آقای شفردر نیم فصل دوم لیگ هفدهم بود. می دانم که آقای شفر بازیکنان را خیلی خوب برای مسابقات از نظر روحی و روانی آماده می کند و توجه زیادی به تمامی اعضای تیم دارد. من دوست داشتم با یک مربی خارجی مانند ایشان کار کنم و این اتفاق یک نکته مثبت برای من خواهد بود.

-وی ادامه داد: استقلال باشگاه بسیار بزرگی است و همواره دیدارهای حساسی پیش رو دارد. من برای شروع فصل و بازی های بزرگ لحظه شماری می کنم. استقلال چه از لحاظ بازیکن و چه از لحاظ کادر فنی و مدیریتی شرایط خوبی دارد و مشکلی برای دیدارهای ابتدای فصل وجود ندارد.استقلال فصل گذشته تیم بسیار خوبی بود و با توجه به حفظ این تیم و افزایش شناخت آقای شفر، نتیجه گرفتن برای استقلال آسان تر از فصل گذشته باشد. من برای کسب موفقیت و جام به استقلال آمدم و می دانم که همه مجموعه نیز این هدف را دنبال می کنند.

دو رقیب باتجربه و خوب در دفاع راست دارد

-وی اضافه کرد:من برای پیوستن به استقلال به هیچ وجه بحث مالی نداشتم. عقد قراردادم با استقلال یک دقیقه هم طول نکشید . متن قرارداد را مقابل گذاشتم و من هم بدون درنگ امضا کردم.ضمنا قراردادم با استقلال میلیاردی نبود زیرا می خواهم در پیشرفت فنی کنم و به جایگاه بهتری در مسیر فوتبالی ام برسم.من نمی خواهم در مسیر فوتبالی ام وارد حاشیه شوم و از این رو بحث فنی برایم اهمیت بیشتری داشت.

-فرشاد محمدی مهر در پست دفاع راست تیم استقلال دو رقیب جدی دارد:«قطعا در پست دفاع راست استقلال دو رقیب جدی و آماده دارم که بازیکنان بزرگی هستند آقایان خسرو حیدری و وریا غفوری جزو نفرات برتر در پست دفاع راست هستند و من از این بابت خوشحالم که کنار آنها تمرین می کنم و قطعا می توانم از آنها نکات مهمی را در فوتبال یاد بگیرم. هر دو باتجربه هستند . البته آقای وینفرد شفر سرمربی تیم استقلال هرگز در صحبت هایش به من نگفت که بازیکن فیکس تیمش هستم.»

-او ادامه داد:من برای جنگیدن و رقابت به این تیم آمدم. می دانم رقیب دارم اما این رقابت چالش خوبی برای من است. با آقای شفر نیز صحبت کردم و مجاب شدم به تیمی بیایم که آرزوی آن را داشتم.من شرایط حضور در استقلال را بررسی کردم و با شناخت از اوضاع تیم به استقلال آمدم.آقای شفر مربی بزرگی است و اگر ایشان کمی به من اعتماد به نفس بدهد می توانم خیلی به این تیم کمک کنم.

پارس جنوبی سازنده است

-محمدی مهر در پارس جنوبی جم تیم سابق خود روزهای خوبی داشت و در این تیم دیده شد:« من چند پاس گل در فصل گذشته ارسال کردم. البته این تلاش همه بچه های پارس جنوبی بود . روی خیلی از گل ها نقش داشتم و پاس های ماقبل گل ارسال کردم. بعضی اوت دستی هایم به گل بدل شد. امیدوارم فصل آینده هم همین روند را ادامه هم. من به دنبال پیشرفت هستم تا در کنار آن بتوانم به جایگاه بهتری در فوتبال برسم.»

-وی در خصوص نوسان تیم پارس جنوبی جم در تیم فصل دوم فصل گذشته لیگ برتر خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در نیم فصل اول دست ما رو نشده بود ولی موضوع این است که در نیم فصل دوم بازی هایی انجام دادیم که کیفیت بهتری نسبت به نیم فصل اول داشت ولی موقعیت هایمان گل نشد. اما در مجموع خوشحالم که رتبه خوبی در لیگ برتر کسب کردیم و دو هفته پایانی لیگ را با برد پشت سر گذاشتیم.

-مدافع راست تیم استقلال اضافه کرد:پارس جنوبی تیمی است که من همیشه این تیم را دوست دارم چون در این تیم پیشرفت قابل ملاحظه ای کردم. حیف است پارس جنوبی نابود شود . پارس جنوبی جو خوبی دارد و به بازیکنان کمک کند تا در مسیر رشد قرار بگیرند. اگر این تیم حمایت شود، این تیم همیشه به عنوان یک قطب باقی می ماند چون بازیکن ساز است و به عنوان یک تیم شهرستانی وسازنده طرفداران قابل توجهی دارد. ضمنا ما تیم بسیار خوب و بی حاشیه ای در جم داشتیم. همه بازیکنان انگیزه داشتند و مهم ترین موضوع انگیزه بالای ما بود و همه با جان و دل بازی می کردند. اوایل شرایط تیم مان در جم خوب بود اما پس از مدتی شرایط مان تغییر کرد.گرچه من در پایان فصل گذشته با تیم پارس جنوبی قراردادی نداشتم و بازیکن آزاد بودم . اگر شرایط در جم مناسب بود، باز هم پیشنهاد استقلال را می پذیرفتم و به این تیم ملحق می شدم.

پس از صحبت با شفر استقلالی شد

-او پیش از استقلالی شدن چند پیشنهاد از لیگ برتر داشت:«چند پیشنهاد داشتم.من صحبت هایی با پرسپولیسی ها انجام دادم اما اصلا صحبت‌های بین من و پرسپولیسی ها جدی نبود. چند پیشنهاد دیگر نیز داشتم اما وقتی استقلال پیشنهاد داد با چند نفر مشورت کردم و پس از صحبت با آقای شفر مطمئن شدم که باید به استقلال بروم و به تیم دلخواه خود ملحق شوم.»

-وی ادامه داد:ضمنا سال گذشته استقلال همه چیزش عوض شد و تیم متفاوتی بود. امسال نیز همان روند را ادامه دهد و خیلی بهتر از سال قبل خواهد شد. همه از همدیگر شناخت دارند و آقای شفر نیز بیشتر از لیگ و بازیکنان شناخت دارد و مطمئنا سال خوبی در انتظار استقلال است.

- تغییر پست وریا غفوری در فصل گذشته انجام شد و شفر این بازیکن را به فاز تهاجمی تیمش اضافه کرد. اگر این طور باشد محمدی مهر شرایط بهتری خواهد داشت:« در مورد تغییر پست وریا با من صحبتی نشده است و تصمیم نهایی را شفر اتخاذ می کند و تابع ایشان هستم.»

امیدواراست از استقلال به تیم ملی برسد

-هر بازیکنی آرزو دارد در تیم ملی بازی کند و از طریق تیم ملی مراحل ترقی را پشت سر بگذارد. محمدی مهر دراین خصوص می گوید:بازی در تیم ملی آرزوی هر فوتبالیستی است ومن هم مثل تمامی بازیکنان دوست دارم روزی پیراهن تیم ملی را برتن کنم و برای تیم ملی ایران به میدان بروم.یکی از دلایلی که استقلال را انتخاب کردم این بود که سختی این راه باعث می شود به تیم ملی دعوت شوم. من در پارس جنوبی جم تلاش می کردم ولی می دانستم از تیمی که تازه از لیگ دسته اول به لیگ برتر آمده دعوت شدن به تیم ملی خیلی سخت است. واقعا جناح راست تیم ملی خیلی قوی شده است و بازیکنانی در این جناح هستند که سال ها در تیم ملی حضور دارند ولی تلاش می کنم برای سالهای آینده به تیم ملی دعوت شوم. البته آقای مهدی تارتار سرمربی تیم پارس جنوبی جم گفته بود که به کارلوس کروش گفته است که مرا به تیم ملی دعوت کند ولی می دانستم کار خیلی سخت است و دعوت شدن به تیم ملی تلاش مضاعفی می طلبد.

-محمدی مهر جزو بازیکنان بی سروصدای لیگ برتر است و طی سالهای گذشته در زمین فوتبال حاشیه ای نداشته است:« شخصیت آرامی دارم. کم سن و سال تر که بودم خیلی پر جنب و جوش تر ظاهر می شدم ولی به میدان فوتبال که آمدم از نظر رفتاری تغییر کردم و به آدم آرامی بدل شد. البته من سعی می کنم در تیم با بازیکنان روابط خوبی داشته باشم .من در پارس جنوبی با همه روابط خوبی داشتم و در جم هم رابطه ام با هواداران خوب بود. فکر می کنم اگر بازیکن در تیمش عملکرد خوبی داشته باشد هواداران تیم او را دوست خواهند داشت.

-دفاع راست پرتوان لیگ هفدهم و یارتازه وارد استقلال در خصوص مهدی تارتار سرمربی سابق خود در تیم پارس جنوبی جم می گوید:کار کردن با مهدی تارتار خیلی خوب است و مدت دو سال با او کار کردم و تجربیات زیادی به دست آوردم. تارتار مربی خوبی است و برای فصل آینده می تواند با پارس جنوبی موفق تر باشد .

طرفدار کارواخال

- حضور محمدی مهر با استقلال در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا موضوع بعدی است و وی می گوید: استقلال راحت السد را شکست می دهد. من بازی های استقلال و السد را دیده ام، بازی با الدوحیل را دیدم و واقعا الدوحیل خیلی قوی تر است. السد فکر نمی کنم بتواند استقلال را شکست بدهد.دوست دارم برابر ژاوی بازیکن بزرگ مطرح تیم السد بازی کنم. البته من طرفدار رئال مادرید هستم و برای این رویارویی لحظه شماری می کنم.این رویارویی هیجان انگیز است. خیلی از بازیکنان استقلال که برابر ژاوی بازی کرده اند می گویند او طوری بازی می کند که همیشه با بازیکن حریف فاصله دارد.

بازیکن بزرگی است. بازیکن بارسلونا و تیم ملی اسپانیا بوده است و در بالاترین سطح بازی کرده است. من سعی می کنم از بازی کردن جلوی او درس بگیرم.

-وی ادامه داد: من عاشق بازی کارواخال مدافع راست تیم رئال و اسپانیا هستم. سبک بازی اش شبیه من است چون خیلی در زمین قلدر بازی می کند و من خیلی او را دوست دارم.

-فرشاد محمدی مهر از تمامی مربیان اسبق خود در تیم های پایه تشکرکرد و در خاتمه افزود: ناصر بختیاری، عباس سیمکانی و حسین قاسمی در رده های پایه برای من زحمت کشیدند.همچنین از آقای مهدی تارتار که در سال گذشته با حمایت همه جانبه باعث پیشرفتمن شدندتشکر می کنم.

* کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی شیری
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
امیدوارم سال خوبی در انتظار استقلال باشه ؟با عرض خسته نباشید به شما و همکاران محترم تان روز خبرنگار ورزشی را به آقای مدنی، کیوان طباطبایی، آقای هوشمند، حمید خان ترابپور ، کامران خان خطیبی، محمود محمدی ، رسول عسکری، دکتر شفایی،سیف اله خان ترابی،عرفان خماند و.... تبریک و تهنیت می گویم. آقا کیوان مصاحبه با مهدی شیری را خواندم مصاحبه خوبی بود لطفا کمتر با آبی جماعت مصاحبه کن.خواهشا مصاحبه ای با دروازه بان کروات تیم پرسپولیس انجام بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار