PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۳۵۹۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
راز موفقیت و محبوبیت امید ابراهیمی هافبک تیم ملی در جام جهانی چه بود؟
۱۰ سال بازیهای خوب امید ابراهیمی در لیگ برتر یک طرف و سه بازی درخشان او در جام جهانی 2018 روسیه طرفی دیگر!امید ابراهیمی هافبک اهل نکاء تیم استقلال با سه بازی فداکارانه در قاب خاطره ها ماندگار شد. او در سه بازی تیم ملی مقابل سه تیم مراکش، اسپانیا و پرتغال با دل و جان بازی کرد و بدون شک تکل جانانه و فداکارانه اش روی هافبک مراکش که منجر به مصدومیتش شد هرگز از یادها نمی رود. علاقه مندان به فوتبال در ایران هرگز پهلوی کبود امید را که زیر استوک بازیکن مراکشی آسیب دید فراموش نخواهند کرد.مردم فهیم و فوتبالدوست ایران هرگز صحنه ای که امید از درد به خود می پیچید را از یاد نمی برند. تقدیر امید این بود که در سه بازی جهانی اش روسفید شود و بزرگانی چون کریس رونالدو یکی از پرافتخارترین بازیکنان جهان را در آوردگاه جام جهانی مهار کند.امید ابراهیمی راهی طولانی را برای جهانی شدن طی کرد و البته مزد تلاشش را هم در جام جهانی گرفت و نامش برای بازیهای خوب در تاریخ جام جهانی و تیم ملی ثبت شد.

حسرت صعود

-درخشش تیم ملی ایران در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در تاریخ ثبت شد و امید ابراهیمی هافبک ارزشمند تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دراین باره می گوید: صعود نکردن تیم ملی پس از انجام سه بازی خوب ناراحت کننده بود بخصوص که ما لایق صعود به مرحله بعدی جام جهانی بودیم و حتی فرصت داشتیم که صعودمان را از گروه حتمی کنیم.کادرفنی تیم ملی و تمامی بازیکنانش مثل مردم عزیز و فوتبالدوستمان حسرت خوردند که چرا تیم ملی به مرحله بعدی جام جهانی صعود نکرد. واقعا نمی دانم در این خصوص چه بگویم.ما هم شرمنده مردم ایران شدیم. هر چی فکر می کنم چیزی جز این نمی توانم بگویم.کادرفنی و ملی پوشان خیلی تلاش کردند که از گروه خود صعود کنند ولی نشد. گاهی با وجود تلاش بیشتر در فوتبال نمی شود به هدف اصلی رسید.

- وی ادامه داد:داور در بازی تیم ملی مقابل تیم پرتغال خطای پنالتی به روی مهدی طارمی را در محوطه جریمه حریف را نگرفت و من ناظر این صحنه بودم و به نظرم شماره 14 پرتغال به روی طارمی خطای پنالتی کرد و مهدی را گرفت و حتی پیراهنش را کشید.کاملا پنالتی بود و به نظر من داور می بایست بازی را متوقف می کرد و دوباره فیلم این صحنه را می دید و دوباره نظرش را اعلام می کرد.در آن صورت احتمال داشت که خطای پنالتی به روی طارمی گرفته می شد. گاهی شرایط بازی طوری است که با وجود تلاش بازیکنان نمی توان به هدف نهایی رسید.

-هافبک ملی پوش استقلال اضافه کرد:پس از بازی با پرتغال وقتی آمدیم داخل رختکن همه مات و مبهوت بودیم چون واقعا می توانستیم صعود کنیم. ما می توانستیم پرتغال را هم ببریم و مقابل این تیم و اسپانیا خیلی خوب بازی کردیم به خاطر این است که از ته دل حسرت خوردیم.

ملی پوشان با دل و جان دفاع کردند

-امید ابراهیمی مهره کارساز تیم ملی در خط هافبک درباره جو حاکم بر جام جهانی می گوید:جو جام جهانی برای بازیکنان حاضر در این مسابقات بزرگ فوق العاده سنگین است . تمامی تیم های راه یافته به جام جهانی به میدان می روند تا خودشان را نشان دهند. تیم های راه یافته می آیند تا خودشان را در این میدان وسیع و بزرگ به اثبات برسانند . قرار گرفتن در این جو مسائل مربوط به خودش را دارد و من هم سعی کردم در این جو خود را نشان دهم و از فرصت به دست آمده استفاده کنم.

- وی ادامه داد:در مسابقه برابر تیم ملی مراکش شرایط خاصی داشتم.تیم ما نسبت به حریف جوان تر بود و تجربه زیادی نسبت به مراکش نداشت.کادرفنی و بازیکنان تیم ملی متوجه شده اند که این بازی برای تیم ملی حکم فینال را دارد و سه امتیاز مسابقه برابر مراکش برایمان حیاتی است .همان طور که دیدید تیم ملی در دقایق ابتدایی بازی بخصوص بیست دقیقه آغازین مسابقه تحت فشار بود و مراکش فشار زیادی روی تیم ما آورده بود که بازیکنان تیم ایران با دل و جان دفاع کردند و تمامی فرصت های مراکش در همان بیست دقیقه ابتدایی از دست رفت و ما از نظر روحی تقویت شدیم. پس از این زمان بود که بازیکنان تیم ملی به خود آمدند و توانستیم نبض بازی را دراختیار بگیریم و در ادامه مراکش را تحت فشار بگذاریم و حتی به گل پیروزی برسیم.

تیم ملی به خودباوری رسید

-هافبک ملی پوش تیم استقلال اضافه کرد: وقتی توانستیم تیم خوب مراکش را شکست دهیم و سه امتیاز روحیه بخش را کسب کنیم پیش از مسابقه دوم مان برابر اسپانیا جلسه ای برگزار کردیم و در این جلسه گفتیم چرا با وجود بازی خوب برابر تیم مراکش و شکست نماینده آفریقا نتوانیم تیم ملی اسپانیا را متوقف کنیم.این درست که اسپانیا ستاره های نامداری در عالم فوتبال دارد روی هم رفته در این جلسه به خود باوری رسیدیم . این توان را در خودمان دیدیم که قادر هستیم هر تیمی را تحت فشار بگذاریم و حتی تیمی مثل اسپانیا را اذیت کنیم.به هر حال می دانستیم هشتاد میلیون ایرانی به تیم ملی کشورشان نگاه می کنند و خستگی بازی سنگین برابر مراکش را فراموش کردیم. به خودباوری رسیدیم که تلاش مضاعف نماییم تا با تیم ملی در میدان بزرگ جام جهانی موفق شویم و دل مردم را شاد کنیم.

داور پاراگوئه ای تصمیم درستی نگرفت

-سیستم var(ویدئو چک) در بازی برابر تیم ملی پرتغال سبب شد تا حریف به یک پنالتی برسد. رونالدو کاپیتن تیم ملی پرتغال سریعا به داور پاراگوئه ای اعتراض کرد و او هم صحنه را دوباره دید و اعلام پنالتی کرد.ابراهیمی در این خصوص می گوید: به هر حال تیم هایی که می خواهند هر طوری در جام جهانی بمانند به هر طریقی متوسل می شوند . پرتغال ، رونالدو را داشت و به نظر می آمد که می خواستند رونالدو در جام بماند. البته پرتغال تیم خوبی بود و داور یا همان سیستم var می توانست در این مورد دقت بیشتری کند تا تیم ایران در این صحنه متضرر نشود.حتی می توانستند صحنه خطای روی طارمی را بازبینی کنند تا تیم ایران به پنالتی دیگری برسد.متاسفانه داور در این صحنه مشکوک اقدام درستی نکرد و سبب شد تا تیم ملی ایران با وجود شایستگی از جام جهانی حذف شود.

انگار در ورزشگاه آزادی بازی می کردیم

-وی ادامه داد:متاسفانه داور پاراگوئه ای بازی برابر پرتغال با تصمیماتش سبب عصبانیت بازیکنان ما شد.به هر حال زمانی که این اتفاقات در زمین به وقوع می پیوندد بازیکنان ناراحت می شوند و از عصبانیت سراسر وجودشان را فرا می گیرد. ما تلاش کردیم تا به دور از جو حاکم بر مسابقه به نتیجه دلخواه مان برسیم و همه در این خصوص کوشش کردند ولی شرایط حاکم بر بازی نگذاشت تا ما شرمنده مردم نشویم.اینجا لازم است از حمایت های هشتاد میلیون ایرانی متعصب بابت حمایت شان از تیم ملی تشکر کنم.تشکر از ایرانیانی که جو خوبی برای تیم ملی در ورزشگاه درست کردند تا واقعا إحساس کنیم در ورزشگاه آزادی به میدان رفته ایم. تماشاگران ایرانی ورزشگاه سارانسک روسیه تا آخرین لحظه مسابقه از تیم ملی حمایت کردند.

-ابراهیمی اضافه کرد:زمانی که سوت پایان بازی برابر پرتغال شنیده شد إحساس غریبی داشتم و واقعا غیرقابل توصیف است.باور نمی کردیم با این بازی خوب و شجاعانه مقابل پرتغال حذف شده ایم.حقیقتا لحظات دشواری بود و نمی توانستیم حذف تیم ملی را بپذیریم.

-کاپیتن ملی پوش استقلال درباره فضای حاکم در رختکن تیم ملی پس از حذف می گوید:اصلا نمی شود فضای رختکن تیم ملی را توصیف کنم. بچه ها حال و روز خوشی نداشتند و خیلی بابت حذف شدن از جام جهانی حسرت می خوردند.حسرت بچه ها از این بابت بود که تیم ملی در گروه سخت جام جهانی عملکرد فوق العاده ای داشت و حتی شانس صعودشان کمتر از اسپانیا و پرتغال نبود. ما خوب کار کردیم و قطعا این بازیهای خوب تیم ایران در تاریخ فوتبال ماندگار خواهد شد. متاسفانه صعود نکردیم و شرمنده مردم خوب مان شدیم.

گفتم فدای سرت طارمی

-وی ادامه داد:همه می دانیم که دلخوشی مردم طی روزهای گذشته تیم ملی بود. مردم ایران دوست داشتند تیم ملی به مرحله بعدی جام جهانی صعود کند اما نشد! واقعاً شرمنده‌ایم و نمی‌دانم با چه زبانی از مردم عذرخواهی نمایم و چطوری این مسئله را بیان کنم. امیدوارم تیم ملی در دوره بعدی جام جهانی حضور داشته باشد و بازیهای خوبی انجام دهد و در تورنمنت آینده دل مردم ایران را شاد کند. مردم ایران لایق بهترین ها هستند و دیدیم که تیم ملی را در روسیه به نحو احسن حمایت کردند.

-صحنه ای از پایان بازی ایران و پرتغال در فضای مجازی ثبت شده که مهدی طارمی به علت از دست دادن یک فرصت عالی در ثانیه های پایانی مسابقه در حال گریه است و امید ابراهیمی مثل یک برادر بالای سرش رفته و او را دلداری می دهد.ابراهیمی در این خصوص می گوید:لحظات حساسی بود و من دیدم طارمی در حال گریه است . بالای سرش رفتم و به مهدی گفتم فدای سرت که توپ وارد دروازه پرتغال نشد.همه دیدند که مهدی طارمی در طول نود دقیقه چقدر زحمت کشید و می خواست آن توپ را به گل بدل کند.طارمی نود دقیقه از جان و دل برای موفقیت تیم ملی تلاش کرد . او می خواست در آن لحظه بهترین کار را انجام دهد و دل مردم ایران را شاد کند ولی باید بدانیم که در آن لحظه ضربه زدن به توپ سخت بود و طارمی در حساس ترین لحظات بازی به توپ ضربه زد. بازی در جام جهانی سخت و پرفشار است و جو غیرقابل توصیفی دارد. همه دیدند که مهدی می خواست برای تیم ملی گلزنی کند.من در آن لحظه به عنوان یک همبازی و دوست بالای سر مهدی رفتم و کنارش بودم و به او روحیه دادم. مطمئنا مهدی در بازیهای آینده گلهای ارزشمندی برای تیم ملی به ثمر می رساند.

کروش فقط اعتماد به نفس می داد

- مهار رونالدو برترین بازیکن جهان در دیدار برابر پرتغال ماموریت ابراهیمی در بازی بود:«شرایط بازی این طور بود که مراقب رونالدو باشم. در یک صحنه با رونالدو درگیر شدم. توپ رد شد و پای رونالدو بین پاهایم گیر کرد . او می خواست در آن لحظه استارت بزند اما پاهایش گیر کرد و به زمین خورد. البته پس از این برخورد با رونالدو دست دادم و او هم بلند شد و به بازی برگشت.»

-وی ادامه داد: کروش پیش ار رویارویی با دو تیم اسپانیا و پرتغال و ستارگان بزرگی چون رونالدو به بازیکنانش اعتماد به نفس قابل توجهی داد. او همیشه قبل از مصاف های حساس به بازیکنان اعتماد به نفس می دهد.اصلا به بازیکنان خود فشار نمی آورد و طوری صحبت نمی کند که ما پیش از صف آرایی با بازیکنان بزرگ تحت فشار باشیم رفتار و گفتارش طوری است که فشار را از روی شانه های بازیکنانش برمی دارد. کروش از نظر روحی و روانی بسیار مقتدر است و قبل از بازی برابر دو تیم اسپانیا و پرتغال دائما به بازیکنانش اعتماد به نفس می داد و می گفت مثلا رونالدو ستاره خوبی است اما پرتغال تیم خوبی نیست و این صحبت ها به ما خیلی کمک کرد.

-بازی فوق العاده ابراهیمی در جام جهانی 2014روسیه همه را غافلگیر کرد. او فراتر از حد انتظار ظاهر شد :« صحبت از جام جهانی است. همه دوست دارند در میدان بزرگ جام جهانی درخشش لازم را داشته باشند.من هم یکی از بازیکنان تیم ملی بودم و فقط تلاش کردم که وظایفم را به نحو احسن در میدان انجام دهم. در این سه بازی هرچه در توانم بود، گذاشتم تا به تیم ملی کمک کنم. نمی‌خواهم بگویم خوب بودم یا بد، چون باید مردم در این باره نظر دهند، ولی تمام وجودم را گذاشتم و تا آخرین نفس و لحظه تلاش کردم.»

کروش نیازی به تعریف ندارد

-خداحافظی قریب الوقوع قوچان نژاد از تیم ملی می گوید:ابتدا در فضای مجازی خبردار شدم که ٍقوچان نژاد از تیم ملی خداحافظی کرده است.او یک فوتبالیست باشخصیت است. وی در جام جهانی روسیه بازی نکرد اما در تمرینات تیم ملی خیلی تلاش کرد . البته به تصمیم قوچان نژاد احترام می گذارم و برایش آرزوی موفقیت دارم.

-ابراهیمی در بازی مقابل تیم مراکش درخشید اما دچار مصدومیت شد .وی دراین خصوص می گوید:انصافا تمامی بچه ها در مصاف با مراکش عملکرد خوبی داشتند و من در دقایق پایانی مسابقه از ناحیه دنده دچار مصدومیت شدم.در دو بازی پرتغال و اسپانیا بازی کردم اما با درد شدیدی به میدان رفتم و سعی کردم دستورات آقای کروش را به نحو احسن انجام دهم و به تیمم کمک کردم.

-هافبک ملی پوش استقلالی ها درجام جهانی این افتخار را پیداکرد که برای اولین بار بازوبند کاپیتنی را تحویل بگیرد:افتخار بزرگی است که غیرقابل توصیف است.بازوبند کاپیتنی تیم ملی بر روی بازوی بازیکنان بزرگی بوده است و من هم خوشحالم که این افتخار نصیبم شد.همین بازوبند تیم ملی را بستم برایم افتخار بزرگی است.

-وی با اشاره به وضعیت کارلوس کروش در تیم ملی می گوید:کروش مربی بزرگی است. کارنامه اش مشخص است. نیازی نیست من و دیگر بازیکنان درباره اش حرف بزنیم. عملکرد او عیان است. تیم ملی در گروه مرگ بازیهای ارزشمندی انجام داد و دنیا ،تیم ملی ایران را برای بازیهای خوب خود تحسین کرد . مردم هم از تیم ملی راضی هستند. ما مقابل اسپانیا و پرتغال که از بزرگان فوتبال دنیا هستند، بازی کردیم و این بازی‌ها نشانگر عملکرد کارلوس کروش بود. کروش نیازی به تعریف ندارد. امیدوارم سال‌های سال او در فوتبال ما بماند و به تیم ملی خدمت کند.

-ابراهیمی درباره این که تیم ملی با بازیهای خوبش در جام جهانی قادر است در جام ملت های آسیا قهرمان شود ،می گوید:مردم از ما انتظار قهرمانی دارند ولی قهرمانی در آسیا به این سادگی ها نیست! کره جنوبی را دیدید، ژاپن هم صعود کرد، حتی عربستان هم می تواند ما را اذیت کند ولی توانایی تیم ملی ایران در جام جهانی مثال زدنی است و اگر شرایط مهیا باشد می توانیم مردم را پس از سالها خوشحال کنیم.

-وی در خصوص پیشنهاداتش نیز گفت: از اروپا و کشورهای دیگر با من تماس می گیرند وپیشنهاداتی مطرح شده است.فشار زیادی را در ماههای گذشته تحمل کرده ام و تصمیم گرفته ام فعلا استراحت کنم اما قصدم این است که ابتدا فکر کنم و بعد از مشورت یک تصمیم خوب بگیرم.خدا را شکر می کنم که زحماتم به نتیجه رسید و خوشحالم که بعد از این همه سال تمرین و تلاش توانستم بازی های خوبی انجام دهم.

-ابراهیمی در پایان صحبت هایش گفت:وظیفه ما به عنوان یک بازیکن این است که در زمین تمام تلاش‌مان را برای موفقیت تیم ملی انجام دهیم. در بیرون از زمین بالاخره ما مسئول داریم. به اندازه کافی مسئولان در فدراسیون هستند. از آن‌ها بگیرید تا مسئولان تیم ملی و کادر در این باره صحبت می‌کنند و قطعاً حواس‌شان به این مسئله هست. ما بازیکنان باید تمام تمرکزمان را داخل زمین بگذاریم و تلاش کنیم تا جایی که بتوانیم پرچم ایران را بالا نگه داریم. ما خیلی تلاش کردیم، ولی متأسفانه نشد اتفاقی که باید، بیفتد.

*کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قادری
Romania
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
امید ابراهیمی ‌در جام جهانی غوغا به پا کرد و فوق العاده بود خواهشمندم با مرتضی پورعلی گنجی و رامین رضاییان نیز صحبت کنید
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
چی می شد یک فصل دیگه تو استقلال میموندی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار