PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
کیهان ورزشی-

همه چیز بعد از فینال لیگ قهرمانان شروع شد. درست بعد از سومین قهرمانی متوالی رئال مادرید در مهمترین تورنمنت باشگاهی فوتبال اروپا. همان زمان که لیورپولی‌ها به خاطر نمایش فاجعه‌بار دروازه‌بان و مصدوم شدن محمد صلاح ستاره تیم‌شان ناراحت بودند و در حالی که مردم شهر رئال به خوشحالی کردن مشغول بودند، پسرک لوس پرتغالی یک بار دیگر ساز جدایی سر داد. این حرکت رونالدو به قدری تکراری بود و نمونه‌اش در سال‌های اخیر دیده شده بود که هیچکس آن را جدی نگرفت. داستان جدایی طلبی رونالدو همیشه با دستمزد بیشتر حل می‌شد اما این بار مثل هر بار نبود. مهاجم 33 ساله این بار واقعا قصد جدایی داشت. در تمام این سال‌ها همواره از مشکلات او و پرز مدیرعامل باشگاه می‌شنیدیم اما به نظر می‌رسید این بار هم مثل تمام دفعات قبل مشکل به خوبی و خوشی رفع شود. 

آمارها در مورد رونالدو فوق‌العاده است. سی آر 7 در سال 2009 از منچستر یونایتد به رئال مادرید پیوست و در 9 فصل حضور خود در ترکیب سفیدها در 438 بازی توانست 450 گل به ثمر برساند. یعنی بیش از یک گل زده در هر بازی. ضمن این که وی در این مدت 131 پاس گل برای هم‌تیمی‌های خود فراهم کرد تا از این حیث نیز آمار خوبی را به ثبت رسانده باشد. فوق ستاره پرتغالی با همین درخشش‌ها توانست در زمان حضورش در پایتخت اسپانیا برنده 4 توپ طلا بشود، 4 بار قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه کند، 3 بار قهرمان جام‌جهانی باشگاه‌ها شود و 2 بار هم جام قهرمانی سوپر کاپ اروپا را بالای سر ببرد. در رقابت‌های داخلی نیز رونالدو آمار خوبی دارد. 2 قهرمانی در بوندس‌لیگا، فتح 2 جام حذفی و 2 سوپر کاپ اسپانیا، کارنامه مرد پرتغالی در دوران حضورش در مادرید است.

رونالدو دوست دارد در کانون توجه‌ها باشد. شاید به همین خاطر بود که حتی تا پایان جام‌جهانی صبر نکرد و اندکی بعد از حذف تیم ملی پرتغال از جام‌جهانی انتقال خودش به بانوی پیر ایتالیا را تکمیل کرد تا یک بار دیگر توجه تمام رسانه‌ها را به خودش معطوف کند.

به نظر می‌رسد رئال مادرید برنده این انتقال بوده باشد چرا که آنها در سال 2009 در ازای به خدمت گرفتن رونالدو 80 میلیون پوند(94 میلیون یورو) پرداخت کردند و حال بعد از 9 سال استفاده از رونالدو و در حالی که این مهاجم خواه نخواه از دوران اوج خود دور می‌شود، وی را به قیمت 105 میلیون یورو به یوونتوس واگذار کردند تا مدیر هوشمند مادرید از این انتقال سود برده باشد. شاید این انتقال برای رونالدو نیز حرکتی هوشمندانه تلقی شود چرا که یووه سال‌هاست قدرت بی‌رقیب ایتالیاست و لیگ ایتالیا سطح پایین‌تری نسبت به لیگ اسپانیا دارد. ضمن این که یادمان رفته در سال‌های اخیر رئال مادرید هیچ گاه رفتار مناسبی با‌ستاره هایخود نداشته است.

هر چه باشد فصل تازه‌ای در دوران ورزشی فوق ستاره پرتغالی رقم خورده است و باید منتظر بود و دید چه اتفاقی برای رونالدو در ایتالیا رخ می‌دهد.


*آرمین زمانی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار