فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۶۰۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
کیهان ورزشی-

موضوع فحاشی برخی افراد به ستاره ها به امروز مختص نمی شود و در واقع از همان روزیکه دنیای مجازی برای همگان همچون بخشی از زندگی شان شد و صفحات مجازی رونق پیدا کرد، عده ای خشم خود را به روشهایی عجیب و مذموم به نمایش گذاشتند و در این بین سهم ستاره های ورزش و سینما از این فحاشی ها بیشتر از دیگران بوده است!
طی روزهای اخیر شاهد بودیم که بازیکن کلیدی استقلال در لیگ گذشته یعنی امید ابراهیمی از سوی عده ای مورد هجوم اینستاگرامی قرار گرفت و حتی مجبور شد تا صفحه شخصی خود را ببندد.
دیروز هم پژمان منتظری دیگر بازیکن استقلال با طرح این موضوع که از خواندن فحاشی عده ای به خانواده اش تن و بدنش لرزیده است پرده ای دیگر از عمق گرفتن این فاجعه را نمایان ساخت.
درباره بازیکنان پرسپولیس نیز سال گذشته نمونه این رفتارها را شاهد بودیم.
یادمان هست که بالافاصله پس از حذف تیم ملی ایران از جام جهانی روسیه به رغم نمایش های عزتمندانه بچه های تیم ملی، برخی توهین کردن را پایان ندادند و کار به جایی رسید که یکی از بازیکنان ملی پوش بالافاصله پس از بازی آخرمان برابر پرتغال، پیش دستی کرد و از فحاشان اینستاگرامی خواهش کرد تا حداقل به خانواده اش توهین نکنند!
ریشه یابی این موضوع را باید به جامعه شناسان بسپاریم و قطعا در این مقال هم نخواهد گنجید اما ذکر این نکته ضروری است که رفتارهای برخی بازیکنان و ستاره های ما که گاها به وقوع رفتارهای خشونت آمیز برخی هواداران منجر می شود تنها ریشه در اشتباهات خود آنها ندارد و اگر هم  در تصمیمات شان قصوری مشاهده می شود باید سراغ علتها رفت و بجای زود جوش آوردن و چشم بستن بر تلاش های گذشته آنان و فحاشی، چرایی اتفاقات را از مدیرانی و مسئولان ارشد ورزش جویا شد.
بازیکنی مثل امید ابراهیمی که جلای باشگاهش می کند و راهی قطر می شود حتما برای خود دلایلی دارد و این حق اوست که برای آینده اش تصمیم بگیرد.
باید جویا شد که با بازیکن در بحث های مالی چگونه رفتار می شود که وی رفتن را بر ماندن ترجیح می دهد.
البته منکر عشق و علاقه ای که باید به پیراهن باشگاه باشد و احترام به هواداران نمی شویم اما وقتی یادمان می آید که همین چند روز قبل سرمربی استقلال در فرودگاه و هنگام خروج از کشور چه مشکلاتی برایش ایجاد شد و یا قبل تر از آن، همین جناب شفر به دلیل عدم پرداخت مالیاتش از سوی باشگاه چگونه به دنبال پاسپورت خود می دوید،به بازیکنان هم تا حدودی حق می دهیم که نگران آینده شغلی خود باشند.
اما از همه اینها مهمتر این است که چه بازیکن محق باشد و چه نباشد، اپیدمی شوم فحاشی به چهره های جوان و خانواده های آنها نه در فرهنگ ما جایی دارد و نه با ذات ورزش همخوانی همسو است لذا به عده ای اجازه ندهیم بیش از این ریشه های این اپیدمی زشت و مذموم را قطور کنند.

*حمید ترابپور
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
افرین بر این قلم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار