PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، گفت: نگاه وزارت ورزش به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یکسان است و اینکه بگوییم وزارتخانه قرمز است یا آبی کم‌لطفی است.

کیهان ورزشی-


محمدرضا داورزنی درباره کاروان اعزامی ایران در بازی‌های آسیایی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی که انجام شده در 28 رشته ورزشی در جاکارتا حضور خواهیم داشت که تمام رشته‌ها برای حضوری قدرتمندانه در این مسابقات اردوهای خود را پیگیری می‌کند. تکلیف 99 درصد کاروان اعزامی مشخص شده که طبق آماری که ما داریم با 378 ورزشکار (272 مرد از 106 زن) و کادر مربی‌گری و سرپرستی شامل 259 نفر (54 نفر از بانوان و در مجموع حدود 648 نفر) عازم این رقابت‌ها خواهیم شد که البته شاید تعداد محدودی تغییرات داشته باشیم چون برخی رشته‌ها قرار است اسامی نفرات قطعی خود را در روزهای پایانی اعلام کنند.

وی درباره موضع وزارت ورزش در قبال برگزاری اردوهای خارجی در کشورهای دیگر به خصوص توسط تیم‌های فوتبال، گفت: سیاست‌های کلی وزارت برمبنای سیاست‌های کلان دولت است و موظف هستیم این سیاست‌ها را برمبنای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی و همچنین با توجه به شرایط اقتصاد داخلی با تدبیر بهتری اجرا کنیم. از طریق شورای برون‌مرزی به تمام فدراسیون‌ها ابلاغ کردیم که تنها مسابقات رسمی و سفرهای ضروری را در برنامه‌های خود قرار دهند و سفرهای تمرینی، اردوهای تدارکاتی و برنامه‌هایی که می‌توان در داخل برگزار یا به آینده موکول کرد در شرایط فعلی لغو کند. ما هم تلاش می‌کنیم هزینه‌های ارزی را تا حد ممکن کاهش دهیم. به باشگاه‌های فوتبال هم اعلام کردیم تا حد ممکن اردوها، کمپ‌ها و بازی‌های تدارکاتی را در داخل برگزار کنند.

معاون ورزشی حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: البته گاهی اوقات احساس می‌شود تیم‌های ما نیاز است اردوهایی را به عنوان مثال در کرواسی و کشورهای دیگر داشته باشد و نیازمند برگزاری بازی‌های تدارکاتی هستند. یکی از ضروریات تیم‌های ملی ما که قرار است در جاکارتا حاضر شوند انجام دیدارهای تدارکاتی است اما باز هم تأکید کردیم تا حد امکان از تیم‌های دیگر  برای حضور در ایران دعوت کنند.

داورزنی درباره خبری که در یکی از روزنامه‌ها مبنی بر برکناری مدیران استقلال منتشر شده بود، گفت: این خبر را از شما می‌شنوم چون با توجه به اینکه ساختار تشکیلاتی باشگاه‌ها به خصوص استقلال و پرسپولیس برمبنای اعضای مجمع و هیأت مدیره است و آنها در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند و نقش وزارت ورزش بیشتر حمایتی است تلاش می‌کنیم مشکلی در روند کاری و ساختاری آنها ایجاد نشود. دو باشگاه سرخابی جزو باشگاه‌های موفق ما در این سال‌ها بودند که بهترین نتایج را گرفتند و اکنون نیز در مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند. خوشبختانه هواداران می‌بینند که در دو، سه سال اخیر شرایط آنها روز به روز بهتر شده است. نگاه وزارتخانه نیز به هر دو باشگاه یکسان است و نسبت به هر دو احساس مسئولیت داریم اینکه بگوییم وزارتخانه قرمز و یا آبی است کم‌لطفی است. ما که نمی‌توانیم کمک مالی داشته باشیم اما تلاش می‌کنیم نقش حمایتی داشته باشیم و برای رفع مشکلات بدهی‌های انباشته شده در 20 سال گذشته تا حدودی مرتفع شده است. همواره گفته‌ایم که وقتی حال این دو باشگاه خوب باشد حال فوتبال ما خوب است و زمانی که فوتبال خوب باشد حال ورزش کشور خوب است. 

وی درباره گلایه فدراسیون کشتی به خاطر عدم پرداخت مابهالتفاوت جوایز قهرمانان ورزشی، گفت: این موضوع مختص به فدراسیون کشتی نبود نوساناتی که در نرخ سکه به وجود آمد برآوردهای ما را بر هم زد. هر چند سعی وزارتخانه این بود که قول‌های خود را عملی کند و سلطانی‌فر نیز در این زمینه تلاش‌های زیادی انجام داد و بودجه‌ای حدود 48 میلیاردی را برای این موضوع در نظر گرفتیم. در این فرایند از اول خرداد ما تا 10 روز بعد تغییرات عمده‌ای در نرخ سکه به وجود آمد و قرار شد فدراسیون‌ها از طریق کارت هدیه مشکل را حل کنند، برخی فدراسیون‌ها در همان روزهای اول که سکه زیاد گران نشده بود مابهالتفاوت را پرداخت کرده و سکه‌ها را خریداری کردند اما بیشتر فدراسیون‌ها نه. فدراسیون کشتی جزو فدراسیون‌هایی بود که رقم قابل توجهی مابهالتفاوت داشت که در شرایط فعلی پرداخت آن امکانپذیر نبود همه باید شرایط موجود را درک کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار