PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۳۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳



کیهان ورزشی-

هجدهمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های ایران جام خلیج فارس از هفته دیگر آغاز می شود. لیگ برتر ایران در حالی آغاز می شود که سایه روشن های فراوانی در کنارش دارد. گذر از تجربه هفده ساله و درخشش نمایندگان این لیگ در جام جهانی روسیه نگاه های بسیاری را به این مسابقات معطوف می دارد. اقبال عمومی و ورزشگاه هایی که اگر شاهد بازی خوب باشند غالبا پر می شوند از جایگاه شایسته ای حکایت دارند. اما اوضاع و احوال چندان خوب نیست. از پرسپولیس قهرمان دوفصل گذشته این لیگ که به دلیل بسته ماندن پنجره نقل و انتقالات دچار بحران است بگیرید تا تیم های تازه وارد نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران...
درکنار این ها تیم هایی هم مشخص نیست که هستند یانه!!!
گسترش فولاد تبریز ناگهان ماشین سازی شده و معلوم نیست تکلیف تیم واعضای آن چه می شود. سپیدرود رشت به جای یک تیم دو تیم دارد!!
از سوی دیگر استقلال در آستانه شروع لیگ مدیرعاملش برکنار شده تا هیچکس تکلیف خود را نداند. براستی این همان لیگی است که بازیکنانی چون بیرانوند، مجید حسینی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، وحید امیری و حتی مهدی طارمی، احسان حاج صفی، کریم انصاری فرد، رامین رضاییان را پرورش داده است؟
با یک حساب سرانگشتی به راحتی در خواهید یافت که معادلات لیگ برتر ایران هیچ همخوانی با واقعیات ندارد. در حقیقت با این خروجی ها نمی توان به لیگ برتر نمره قبولی نداد. اما از سوی دیگر کتمان حقیقت نابه سامانی تیم ها کاری درست و صحیح نیست.
شاید از این ماجرا بتوان به این حقیقت تلخ اشاره داشت که آینده فوتبال ما در خطر است. اگر وجود اندکی ثبات و تلاش خروجی امروز را در پی داشت به نظر می رسد رویه حاکم در لیگ برتر در آینده حسرت این روزها را بر دلمان خواهد گذاشت.
اگرچه مشکلات اقتصادی امروز چنگ و دندان نشان می دهند. هر روز خرج و دخل باشگاهداری از هم فاصله بیشتری می گیرند و باعث بلبشو می شوند اما از آن بدتر اشکال مدیریتی است. اشکالی که سالهاست گریبان فوتبال ما را گرفته است.
وقتی پس از هیجده دوره هنوز متولیان امر نمی دانند که از لیگ چه می خواهند توقع چیست؟ وقتی هنوز باشگاه ها برآورد ساده ای از حساب بانکی خود ندارند ما دنبال چه می گردیم؟ وقتی نتیجه گرایی را جای واقعیت گرایی باب کرده ایم به کجا خواهیم رفت؟
جنگ نابرابر بخش خصوصی و خرج از جیب با پول های بادآورده از جیب مردم چه سرانجامی خواهد داشت؟ یک فصل دو فصل...چندفصل؟ آخرش چه؟
چه زمانی و توسط چه کسانی قراراست لیگ برتر فوتبال با این همه دربرگیری مورد کنکاش جدی قرار بگیرد و برایش نسخه شفا بخش نوشته شود؟
فوتبال یک ماه جهان را تکان داد. دیدیم و دیدند که چه موضوع مهمی است. آیا به فکر فرو خواهند رفت؟ لطفا اشتباه نکنید. فوتبال از شما پول نمی خواهد که بگویید ندارم! فوتبال درآمدساز و اشتغال زاست. می تواند به شما کمک هم بکند. کمی در این باره اندیشه کنید.

*بهمن اسدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار