PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: ۳۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۱
کیهان ورزشی-
هجدهمین فصل لیگ برتر فوتبال پنج شنبه(۴ مرداد ۱۳۹۷) شروع می شود. دو تیم پرسپولیس (قهرمان فصل گذشته لیگ برتر) و استقلال تهران در شرایط غیر معمولی وارد فصل جدید لیگ می‌شوند. پرسپولیس که پنجره نقل و انتقالات تابستانی اش به علت محرومیت بسته شده است در وهله نخست سعی کرد همان نفرات فصل گذشته را حفظ کند و بدون نفرات تازه وارد لیگ می‌شود. 
گرچه وحید امیری موثرترین بازیکن پرسپولیس در دو فصل گذشته طی روزهای قبل به تیم ترابوزان ترکیه پیوست تا پرسپولیسی ها عملا یکی از برترین یاران شان را از دست دهند. فرشاد احمدزاده از نفرات کلیدی سرخپوشان در دو فصل گذشته نیز بنا به دلایلی از پرسپولیس جدا شد و به یک تیم لهستانی پیوست.صادق محرمی هم که در پست راست پرسپولیس به بازیکنی قابل اطمینان بدل شده بود با پیشنهاد از تیم دینامو زاگرب از جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ جدا  و راهی کرواسی شد . محسن مسلمان هم که تکلیفش مشخص بود. نیمکت نشینی ممتد در نیم فصل دوم لیگ هفدهم و بی توجهی های برانکو به وی عاملی شد تا مسلمان از پرسپولیس برود و به تیم سابق خود ذوب آهن اصفهان ملحق شود.
پرسپولیس در فصلی که پنجره نقل و انتقالاتش بسته بود چهار مهره کلیدی خود را از دست داد.البته پرسپولیس در مرحله آماده سازی پیش از شروع لیگ هجدهم باثبات تر از رقیب سنتی خود پیش رفت. برانکو و بازیکنانش زودتر از استقلالی ها به اردوی خارج کشور سفر کردند.پرسپولیسی ها اردو مناسبی را در کرواسی برگزار نمودند و برانکو شصت درصد  استخوان بندی فصل گذشته تیمش را برای آماده سازی دراختیار داشت . محرومیت پرسپولیس در پایان نیم فصل لیگ هجدهم خاتمه می یابد و پرسپولیس با بازشدن پنجره نقل و انتقالاتش می تواند از نفرات تازه استفاده کند.
باشگاه استقلال تهران برخلاف پرسپولیس با تاخیر آماده سازی را شروع کرد و خیلی زود هم وارد حاشیه شد. بلا تکلیفی ستارگان تیم و اعتراضات هواداران باشگاه به مدیریت و تجمع شان مقابل وزارت ورزش حواشی آبی پوشان را دوچندان کرد. بطوریکه مدیریت باشگاه دستخوش تغییرات شد و سید علی افتخاری مدیرعامل باشگاه استعفا کرد و امیر حسین فتحی به عنوان سرپرست باشگاه معرفی شد. 
چند روز پیش از تغییرات مدیریتی جدایی ناگهانی امید ابراهیمی از باشگاه استقلال  هم صدای طرفداران آبی پوشان را درآورد و هوادران از این بابت اعتراضات شدیدی علیه مدیرعامل سابق داشتند و او را متهم به جدایی ستارگان تیم کردند.با رفتن فرمانده استقلال در میانه میدان خبر بلاتکلیفی وضعیت جپاروف و تیام دو بازیکن موثر خارجی به نگرانی هواداران افزود و آنان تصور کردند که تیمشان توسط برخی در حال فروپاشی است و ظاهرا دستی در کار است که استقلال با نابسامانی فصل جدید را آغاز کند.
گرچه خبر رسید که مذاکرات سرپرست جدید باشگاه  با تیام و جپاروف امیدوارکننده بوده است.سید مجید حسینی یکی از بهترین ملی پوشان استقلال در جام جهانی نیز سرانجام لژیونر شد و به تیم ترابوزان ترکیه پیوست.جدایی حسینی برای طرفداران استقلال نگران کننده بود زیرا روزبه چشمی مصدوم شد و یک ماه دیگر قادر است تیمش را در میادین لیگ همراهی کند.
روی هم رفته اوضاع پرسپولیسی ها در فصلی که از نقل و انتقالات محروم بودند بهتر از استقلال رقیب سنتی خود است. پرسپولیسی ها در حفظ مهره های ملی پوش نیز مدیریت بهتری داشتند و علیرضا بیرانوند یکی از ستارگان تیم ملی در جام جهانی را با وجود پیشنهادات فراوان حفظ کردند.

*کیوان طباطبائی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها