فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۳ - July 16 2024
کد خبر: ۳۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
لیگ برتر فوتبال ایران، دوره هجدهم خود را روز پنج‌شنبه با 4 دیدار آغاز می‌کند.
کیهان ورزشی-

هفته اول هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران طی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته با برگزاری 8 دیدار به انجام می رسد. بی تردید علاقمندان فوتبال بی صبرانه منتظر آغاز این دوره از بازی ها هستند و اینکه تیم محبوبشان می تواند چه رتبه ای را به خود اختصاص دهد.فعالیت گسترده تیم‌های مدعی در فصل نقل و انتقالات باعث شده خیلی از کارشناسان مدعی باشند لیگ هجدهم باکیفیت‌ترین لیگ فوتبال ایران خواهد بود.

هفته اول

پنج‌شنبه 4 مرداد

نساجی مازندران - ذوب‌آهن اصفهان/ ساعت 20:45/ ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

این بازی از آن حیث جذابیت دارد که نساجی بالاخره در لیگ برتر به میدان می‌رود و می‌توانیم شاهد حضور هواداران پرشور این تیم در لیگ برتر باشیم. نساجی مازندران که فصل گذشته با هدایت جواد نکونام موفق شد پس از سال‌ها به لیگ برتر راه پیدا کند، امیدواری‌های زیادی را برای درخشش در لیگ برتر دارند. این تیم در نقل و انتقالات موفق شد بازیکنان زیاد و جوانی را جذب کند تا بتواند برای درخشش در لیگ برتر خود را آماده کنند. در سوی مقابل ذوب‌آهن که فصل قبل را با امیر قلعه‌نویی در رده دوم به پایان رساند، برای فصل جدید به امید نمازی اعتماد کرده که اولین تجربه مربیگری خود در لیگ باشگاهی ایران بدست می‌آورد. ذوب‌آهن در فصل نقل و انتقالات تغییرات نسبتا زیادی داشته اما امیدوار است با تیم جوانی که دارد فصل را خوب شروع کند. دو تیم پیش از این با یکدیگر روبرو نشده‌اند.

نکات:

در 3 بازی قبلی خارج از خانه ذوب آهن در لیگ برتر کمتر از 2.5 گل زده شده است.

ذوب آهن در 7 بازی قبلی خود در لیگ برتر شکست نخورده است.

پدیده مشهد - پرسپولیس / ساعت 20:45/ ورزشگاه امام‌ رضا (ع) مشهد

پرسپولیس در حالی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی دو فصل گذشته لیگ هجدهم را شروع می‌کند که با توجه به محرومیت از حضور در نقل و انتقالات و رفتن 4 ستاره مهم تیم یعنی وحید امیری، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان و صادق محرمی، از نظر مهره در وضعیت خوبی قرار ندارد و ممکن است از همین بازی اول با چالش‌هایی جدی مواجه شود. با این وجود تیم برانکو با ربودن بیشتر جوایز بهترین‌های سال فوتبال ایران، با روحیه خوبی به مشهد رفته‌اند تا فصل را آغاز کنند. در طرف مقابل تیم پدیده که امسال یحیی گل‌محمدی هدایتش را بر عهده دارد خیلی دیرتر از تیم‌های دیگر تشکیل شد و فعالیت چندان زیادی در جذب بازیکن جدید نداشت. در همین راستا این باشگاه اقدام به حفظ بازیکنان فصل گذشته خود کرد تا به اینگونه خود را برای آغاز لیگ آماده کنند.طی 4 فصل گذشته دو تیم 8 مرتبه با یکدیگر مواجه شده‌اند که 4 برد برای سرخ‌پوشان و 4 تساوی به ثبت رسیده است. فصل قبل پرسپولیس با پیروزی مقابل پدیده در مشهد، قهرمانی خود را مسجل کرد. ضمن آنکه پیروزی 4 بر صفر دو فصل قبل بهترین برد قرمزهای پایتخت بود.

نکات:

پرسپولیس در 3 بازی قبلی خود مقابل پدیده موفق به کلین شیت شده است.

پرسپولیس در 10 بازی قبلی خود مقابل پدیده شکست نخورده است.

در 5 بازی از 6 بازی قبلی پدیده در لیگ برتر کمتر از 2.5 گل زده شده است.

سایپا - سپیدرود رشت/ ساعت 20:45/ ورزشگاه پاس قوامین تهران

بی شک پرحاشیه‌ترین تیم لیگ در این فصل سپیدرود است؛ تیمی که همچنان درگیر مشکلات مالکیتی و مدیریتی است و به همین دلیل نتوانسته دوره آماده‌سازی خوبی داشته باشد. با مشخص نبودن مالک تیم، سرمربی هم به موقع مشخص نشد تا نقل و انتقالات و تمرینات خوبی صورت بگیرد و حالا تنها نماینده استان گیلان با کوهی از مشکلات به سراغ دومین فصل حضورش در لیگ برتر می‌رود. از طرفی تیم فوتبال سایپا که سال گذشته با هدایت علی دایی نتایج بسیار قابل قبولی کسب کرد و تا روز‌های پایانی لیگ هم مدعی کسب عنوان نایب قهرمانی بود، امسال قصد دارد نتایج بهتری نسبت به سال گذشته کسب کند. علی دایی برای لیگ هجدهم تیم خوبی را آماده کرده در نقل و انتقالات هم بازیکنان با کیفیتی را جذب کرده است که همین امر می‌تواند قدرت تیم او را بالا ببرد. دو تیم فصل گذشته در بازی رفت به یک تساوی دست پیدا کردند اما در رشت سپیدرود موفق به شکست سایپا شد.

نکات:

سپید رود در 7 بازی قبلی خارج از خانه خود در لیگ برتر موفق به گلزنی نشده است.

سپید رود در 8 بازی از 10 بازی قبلی خارج از خانه خود در لیگ برتر در هر دو نیمه شکست خورده است.

سپید رود در 9 بازی از 10 بازی قبلی خارج از خانه خود در لیگ برتر شکست خورده است.

سپید رود در 8 بازی از 10 بازی قبلی خارج از خانه خود در لیگ برتر حداقل 2 گل خورده است.

سایپا در 5 بازی از 6 بازی قبلی خود در لیگ برتر پیروز شده است.

سایپا در 5 بازی از 6 بازی قبلی خود در لیگ برتر حداقل 2 گل زده است.

فولاد خوزستان - پارس‌جنوبی جم/ ساعت 20:45/ ورزشگاه غدیر اهواز

تیم پارس جنوبی جم تا نیمه‌های فصل گذشته جزو بالانشینان جدول رده‌بندی بود، اما در ادامه لیگ و هرچه که به هفته‌های پایانی نزدیک‌تر می‌شدیم، این تیم دچار افت شده بود که در نهایت هم با حضور در میانه‌های جدول کار خود را به اتمام رساند. پارسی‌ها در نقل و انتقالات تابستانی فعالیت چندان زیادی نداشتند و فقط جای برخی از بازیکنان از دست رفته خود را پر کردند. فولادی‌ها که فصل گذشته شرایط نسبتا خوبی داشتند و نتایج قابل قبولی کسب کردند انتظار دارند با هدایت سیروس پورموسوی در لیگ هجدهم هم عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته خود داشته باشند. فولادی‌ها در نقل و انتقالات تابستانی موفق شدند تا با برخی از بازیکنان خود تمدید قرارداد با چند بازیکن جدید مثل سروش رفیعی (نیم فصل) قرارداد امضا کنند و انتظار می‌رود نتایج قابل قبولی کسب کنند و بازی اول خود مقابل پارس جنوبی را با پیروزی پشت سر بگذارند. در دو بازی فصب قبل فقط فولاد برنده بازی خانگی بود و بازی دیگر بدون گل تمام شد.

نکات:

در 6 بازی قبلی فولاد در لیگ برتر کمتر از 2.5 گل زده شده است.

در 6 بازی از 7 بازی قبلی پارس جنوبی در لیگ برتر کمتر از 2.5 گل زده شده است.

فولاد در 9 بازی از 10 بازی قبلی خود در لیگ برتر موفق به پیروزی نشده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار