PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
 
کیهان ورزشی-

هجدهمین دوره لیگ برتر با نمایش ضعیف بیشتر تیم ها آغاز شد.پس از تماشای بازیهای پرحرارت جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که همگان را پای تلویزیون میخکوب کرده بود و حتی تعداد کثیری از دوستداران فوتبال کشورمان را برای همراهی تیم ملی به روسیه کشاند تماشای بازیهای ضعیف تیم های حاضر در هفته نخست لیگ برتر کسل کننده بود. تیم ها  در هفته اول لیگ برتر با تاکتیک منسوخ شده بزن زیرش می خواستند حریفان خود را تحت فشار بگذارند و با ارسال های بلند به گل برسند. تماشاگری که یک ماه کامل پای تلویزیون نشسته و تک تک بازیهای جام جهانی را دیده و کلی از نبوغ ستارگان جهان ذوق کرده قطعا از تماشای بازیهای ضعیف لیگ دچار کسالت می شود.تعارف هم ندارد بازیهای هفته اول لیگ از جذابیت لازم برخوردار نبود.بیشتر تیم ها از کیفیت لازم از نظر فنی برخوردار نبودند و به گواه مربیان و کارشناسان بیشتر از حد سنگین نشان می دادند.البته چند هفته ای طول می کشد که تیم های حاضر در لیگ به فرم ایده ال بدنی خود برسند و از نظر فنی، فوتبال بهتری ارائه دهند.غیر از دو سه بازی مابقی دیدارهای هفته نخست لیگ چنگی به دل نمی زد و خط حمله تیم ها زهردار نبودند و سه تساوی بدون گل نشان می دهد که تعدادی از تیم های لیگ هجدهم باآمادگی کامل وارد میادین نشدند.
 
مورد دیگری که باآغاز لیگ برتر برایمان تکرار شد حضور تیم های بدهکار در میادین لیگ بود. چند هفته پیش از شروع لیگ برتر از گوشه و کنار شنیدیم که اگر باشگاهها بدهی شان را با طلبکاران خود صاف نکنند مجوز بازی شان صادر نمی شود ولی به استثنا یک دو مورد، درست مثل فصول گذشته با چند تلفن به مسئولان اجرایی لیگ و احتمالا فدراسیون فوتبال دوباره باشگاههای بدهکار بدون رضایت طلبکاران خود به میدان رفتند و خم به آبرو نیاوردند و از هیچ فرد یا سازمانی عذرخواهی هم نکردند! دیگر به تهدیدات بی اثر مسئولان فوتبال عادت کرده ام که بیشتر جنبه سرگرمی دارد!تهدیداتی که بیشتر نمایشی است !

البته ایراد از مسئولان اجرایی فوتبال و لیگ نیست بلکه ایراد اصلی به قوانین حاکم بر فوتبال باشگاهی مان برمی گردد که بدهکاران با یک تماس نلفنی فلان مسئول مجوز حضورشان در لیگ صادر می شود و هیچ قانونی وجود ندارد که در این خصوص برای بدهکاران و نفوذهایشان مانع تراشی کند. حکایت فوتبال باشگاهی کماکان زبانزد خاص و عام است !

*کیوان طباطبایی


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار