PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۳۶۷۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
گفت و گو با سعید احمد عباسی بازیکن تیم گیتی پسند اصفهان و بهترین گلزن کنونی لیگ فوتسال
فصل تازه لیگ فوتسال آغاز شده است. لیگ امسال مثل سنوات گذشته تماشایی و پرشور است و بازیها هفته به هفته بهتر می شود.سعید احمد عباسی بازیکن ملی پوش و گلزن تیم گیتی پسند اصفهان فصل خوبی را شروع کرده و جزو نفرات موثر تیمش در لیگ بوده است. عباسی جزو نفراتی است که طی سالهای گذشته بازیهای ارزشمندی برای تیم های خود انجام داده است و در پایان هفته چهارم لیگ فوتسال امسال موفق شده هشت گل برای گیتی پسند به ثمر برساند.درحال حاضر او بهترین گلزن لیگ فوتسال به شمار می آید و باتوجه به آمادگی خود قادر است تعداد گلهای خود را در لیگ فوتسال به عددی قابل توجه برساند. او میهمان این هفته ما است.

متولد تنکابن

-سعید احمد عباسی بازیکن تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان متولد تنکابن است و در ۹ مرداد ۱۳۷۱ دیده به جهان گشود.

-سعید از جوانان ورزشکار محله عباس آباد تنکابن است:«عباس آباد از مناطق توریستی مازندران است و ورزشکاران زیادی را معرفی کرده است.»

-او می گوید:خانواده ما ورزشی نبود اما مانع ورزشکار شدنم نیز نشد.هیچ گاه پدرومادرم مانع ورزش کردنم نبودند و کم کم با حضورم در فوتبال به ورزش و فضایش علاقه مند شدند و سپس مرا تشویق کردند تا ورزش را جدی بگیرم.خانواده به من کمک کردند تا مسیر ورزشی ام را ادامه دهم . البته علاقه من به ورزش باعث شد تا در مسیر خود ترقی نمایم.

-بازیکن ملی پوش تیم گیتی پسند اصفهان دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی است :«علاقه ام به ورزش سبب شد رشته تربیت بدنی را انتخاب کنم و وقتم را تمام و کمال روی تربیت بدنی بگذارم.»

-مجید حاجی بنده بازیکن فوتسال داماد خانواده احمد عباسی است.سعید دراین باره به کیهان ورزشی می گوید:مجید سابقه حضور در تیم ملی فوتسال را دارد و در تیم فوتسال تاسیسات دریایی همبازی ام بود.ایشان داماد ما است و تنها عضو ورزشی خانواده ما به شمار می آید.

-وی ادامه داد:من مجرد هستم و ورزشکاران حرفه ای فقط به تمرینات و مسابقات رشته های اختصاصی خود فکر می کنند .من هم مدتهاست که به فوتسال و بازیهای پیش روی تیمم می اندیشم و از تشکیل زندگی مشترک تاحدودی غافل شده ام. البته وقتش برسد بنده هم ازدواج خواهم کرد.

از تنکابن تا تیم ملی فوتسال

-سعید درباره نحوه علاقه مندی و ورودش به عالم فوتسال به خبرنگار کیهان ورزشی می گوید:من مثل تمامی نوجوانان به فوتبال علاقه مند بودم.هر روز با بچه های هم سن و سال خود در کوچه و خیابان فوتبال بازی می کردم. زمانی که از نظر سنی بزرگتر شدم به همراه دوستان به زمین چمن نزدیک محله مان می رفتم و ساعت ها فوتبال بازی می کردم.تداوم و حضور در فوتبال محلات باعث شد تا این رشته را ادامه دهم و سپس به علت خلاقیت فردی در حمل توپ و علاقه به فوتبال سالنی تغییر رشته دهم و رشته فوتسال را انتخاب کنم. با دوستان هر روز به سالن فوتسال تنکابن می رفتیم و پس از مدتی فوتسال را جدی گرفتم و به تیم جوانان فوتسال تنکابن دعوت شدم و . در بازیهای فوتسال امیدها عملکرد بهتری داشتم و به تیم امید فوتسال ایران دعوت شدم و سپس به تیم تاسیسات دریایی پیوستم.تاسیسات دریایی نقطه شروع من در لیگ برتر فوتسال بود و از حضور در این تیم به تجارب گرانبهایی رسیدم. بطوریکه با این تیم به موفقیت های ارزشمندی دسترسی پیدا کردم.همین روند منجر به حضورم در تیم ملی بزرگسالان ایران شد و خوشحالم که اکنون به بخشی از اهداف ورزشی ام رسیده ام.

-وی اضافه کرد:من دو سال بطور آماتور فوتبال بازی کردم. فوتبال بازی کردنم در نوجوانی بیشتر جنبه سرگرمی داشت ولی از وقتی که وارد فوتسال شدم این رشته را بطور اختصاصی و حرفه ای پیگیری کردم تا بتوانم در مسیر رشد قرار بگیرم.

-سعید احمد عباسی خاطر نشان کرد:یکی از دلایلی که باعث شد فوتسال را جدی بگیرم علاقه ام به خلاقیت فردی با توپ بود و حرکات انفرادی ام در فوتبال سالنی منجر شد به این که در فوتسال دیده شوم.البته مدتهاست که تاکتیک تیمی بر تکنیک فردی در فوتسال ارجحیت دارد و هیچ مربی دوست ندارد که بازیکنانش فقط روی خلاقیت فردی متمرکز شوند و در جریان بازی روی کارهای تاکتیکی برنامه ریزی می کنند.فوتسال سال به سال از نظر فنی رشد می کند و تاکتیک های تازه ای در دستورالعمل بازیکنان قرار می گیرد.من هم به عنوان یک بازیکن موظف هستم که دستورات مربی را اجرا نمایم و در خدمت تیم باشم.

صانعی ، فوتسال مرا متحول کرد

-میهمان این هفته «نگاه چند بعدی» درباره اولین مربیان خود در فوتسال می گوید:آقایان ابوطالب مرادخانی و مهرداد لطفی در سال ۱۳۸۷ اولین مربیانم در فوتسال بودند. لازم است از این دو مربی زحمتکش و دلسوز فوتسال تشکر کنم.به هر حال مربیان در پیشرفت بازیکنان در هر رشته ای کمک شایانی می کنند و من هم از مربیان نکات اموزنده ای در فوتسال یاد گرفتم.

-سعید در خصوص نحوه حضورش در تیم فوتسال تاسیسات دریایی به کیهان ورزشی گفت:وقتی که به تیم تاسیسات دریایی ملحق شدم آقای وحید شمسایی مربی تیم تاسیسات دریایی نبود .آقای اصغر قهرمانی مربی تیم امید در ان برهه مربی تاسیاست دریایی بود و مرا به آقای علی صانعی مربی وقت تیم تاسیسات دریایی معرفی کرد و به عضویت این تیم درآمدم.علی اقا بازی مرا در تمرینات پسندید و به من نمره قبولی داد . اقای صانعی به من در فوتسال خیلی کمک کرده است و حقیقتا تاثیری که از ایشان در تمرینات تیمی گرفتم بسیار در پیشرفتم حائزاهمیت بود.صانعی در ان برهه به من اعتماد کرد. فوتسال من در آن برهه توسط صانعی متحول شد.او به یک جوان کم نام و نشان میدان داد تا خودش را پیدا کند.من هم جواب اعتماد آقای صانعی را دادم . لازم است یکبار دیگر از از زحمات صانعی و قهرمانی تشکر کنم.او باعث شد تا مسیر فوتسالی و سبک بازی ام تغییر کند و در فوتسال ترقی نمایم.

-وی ادامه داد:پس از رفتن صانعی از تاسیسات دریایی نیمکت تیم دستخوش تغییرات شد و آقای وحید شمسایی رکورددار گلزنی در تاریخ فوتسال سرمربی مان شد.شمسایی مرا در فصل گذشته مسابقات لیگ برتر دیده بود و او هم به من اعتماد کرد .از شمسایی بسیاری از نکات فنی را آموختم.ایشان با درایت خود در فوتسال به من کمک کردند تا بتوانم آسان تر برای تیمم گلزنی کنم.به هر روی شمسایی در گلزنی از تبحر بالایی برخوردار است و سالها بهترین گلزن تیم ملی فوتسال ایران بوده و در این زمینه از نبوغ بالایی برخوردار است.

جوراندیرو نسل تازه ای را معرفی کرد

-بازیکن گلزن تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان درباره دیده شدنش در تیم امید ایران می گوید:جوراندیرو مربی برزیلی وقت تیم امید ایران در آن برهه نسل تازه ای را به فوتسال ایران معرفی کرد.من در دوره سرمربیگری ایشان به تیم امید فوتسال دعوت شدم . جوراندیرو با برنامه های موثرش در مربیگری موفق شد بازیکنان بسیاری را به فوتسال ایران معرفی نماید و اتفاقا نسلی که توسط او در تیم امید رشد کرد و پس از مدتی به بازیکنان ثابت و اثرگذار تیم ملی فوتسال بدل شدند.او به فوتسال خدمت کرد. الان آقای صانعی سرمربی تیم امید ایران هم موفق شده جوانان باآتیه ای را به تیم ملی بزرگسالان معرفی کند و امیدوارم تیمش در بازیهای داخل سالن آسیا قهرمان شود.من هم به تیم ملی بزرگسال دعوت شدم و نباید زحمات جوراندیرو مربی برزیلی اسبق تیم امید را نادیده بگیرم.

-وی ادامه داد: لازم است از جوراندیرو مربی برزیلی تشکر کنم. او به أمثال من در فوتسال خدمت کرد و جزو مربیان تاثیرگذار خارجی در فوتسال ما بود.

-وی اضافه کرد: در همان برهه آقای مصطفی عمادی سرپرست تیم امید فوتسال بود و ایشان هم برای ما در تیم امید زحمات زیادی کشیدند و یکی از دلسوزان فوتسال محسوب می شوند.

-سعید چهار سال خوب را در تیم فوتسال تاسیسات دریایی سپری کرد و در این چهار سال به بازیکنی ارزشمند بدل شد.او درباره جدایی خود از تاسیسات دریایی به کیهان ورزشی می گوید:هر بازیکنی در یک مقطع زمانی نیاز به تغییر دارد تا با انگیزه بالاتری در میادین ورزشی حاضر شود. من هم پس از چهار سال بازی در تاسیسات دریایی به تغییر احتیاج داشتم تا در مسیر فوتسالی ام دچار بی انگیزه گی نشوم ازاین رو جدایی از تیمم را انتخاب کردم. خوشبختانه تصمیم خوبی گرفتم و رفتن به تیم گیتی پسند اصفهان اتفاق خوبی بود.روند فوتسالی ام در این تیم متوقف نشد بلکه ادامه پیدا کرد و توانستم به گواه کارشناسان محترم در این تیم بازیهای اثرگذاری را انجام دهم. جدایی از تاسیسات دریایی و انتخاب گیتی پسند برایم سودمند بود و امیدوارم در آینده هم تصمیمات خوبی از نظر فنی بگیرم.

گلایه از تلویزیون

-صحبت بعدی ما با سعید احمد عباسی بازیکن ملی پوش تیم فوتسال گیتی پسند درباره مبلغ قرادادهای بازیکنان بود.سعید از برخی مسائل جاری در فوتسال گلایه داشت و در این خصوص به کیهان ورزشی گفت:یک سری حرف و حدیث ها درباره مبالغ قرارداد بازیکنان لیگ برتر فوتسال شنیده می شود که هیچ کدام صحت ندارد. می گویند مبلغ قرارداد فوتسالی ام گزاف است!خداشاهد است که مبالغ قرارداد فوتسالی ها باتوجه به موفقیت های بین المللی شان ناچیز است.تیم ملی فوتسال در جام جهانی سوم شد و در بیشتر مسابقات آسیا همواره قهرمان بوده است اما مبالغ قراردادشان به نسبت قهرمانی های کسب شده فرقی نکرده است.بزرگترین مشکل جامعه فوتسال این است که از طریق رسانه های تصویری دیده نمی شوند. ما با وجود قهرمانی مکرر طی دو دهه گذشته از پخش مستقیم تلویزیونی محروم هستیم.دلیلش را نمی دانم اما نداشتن پخش زنده به فوتسال از نظر مالی لطمه وارد کرده است.متاسفانه حواس تلویزیون به فوتسال نیست و در این زمینه فوتسال را همراهی نمی کند!وقتی شما در هر عرصه ای دیده نشوید مطمئنا به مرور زمان دچار بی انگیزه گی می شوید و روحیه تان پایین می آید. اگر فوتسال یک رشته ناموفق بود و در میادین بین المللی ناکام می شد انتقادی وارد نبود ولی فوتسال در دهه های گذشته همیشه جزو رشته هایی بوده که سبب شادی مردم عزیزمان شده و حیف است که این رشته پخش مستقیم سراسری در تلویزیون نداشته باشد. امیدوارم رییس محترم صداوسیما در این خصوص ورود کنند و به فوتسال بیشتر بها دهند.

-وی ادامه داد:حرف و حدیث ها در فوتسال همگی بی پایه و اساس است بخصوص درباره مبالغ قرارداد بازیکنان فوتسال که ساخته ذهن برخی افراد است!اگر این مبالغ توسط باشگاهها پرداخت شده بود ایرادی نداشت اما حرف و حدیث ها فوتسال را وارد حاشیه می کند.حواشی در هر رشته ای وجود دارد و بازیکنان نباید به مسائل حاشیه ای و بی پایه و أساس اهمیت دهند.

لیگ ایران جزو پنج لیگ برتر جهان است

-سعید با انتقاد از عدم پرداخت پاداش ملی پوشان پس از قهرمانی در آسیا به کیهان ورزشی گفت:زمانی که تیم ملی فوتسال در جام قهرمانی آسیا اول شد مسئولان محترم قول پرداخت دو پاداش را به ملی پوشان دادند . اولین پاداش پرداخت شد و مسئولان محترم به قول خود وفا کردند اما دومین پاداش قهرمانی در آسیا پرداخت نشده است. مسئولان محترم مدتهاست گفتند امروز یا فردا پرداخت می کنیم ولی هیچ خبری نشد!فوتسال لایق توجه بیشتری است و ما انتظار بی جهت از مسئولان محترم ورزش نداریم.ما فقط منتظر عملی شدن وعده مسئولان محترم هستیم. امیدوارم مسئولان محترم ورزش کشور به وعده شان عمل کنند و ما دومین پاداش مان را دریافت نماییم.

-بیشتر سالنی بازان ملی پوش ایران طی سالهای گذشته لژیونر شده اند.ملی پوشان فوتسال با قراردادهای بهتر به لیگ های آسیایی و اروپایی رفتند تا کسب درآمد کنند. سعید دراین خصوص به کیهان ورزشی می گوید:لیگ برتر فوتسال ایران جزو پنج لیگ برتر جهان است.لیگ ایران از نظر فنی زبانزد کارشناسان فوتسال دنیا است و بازی کردن در لیگ برتر ایران آسان نیست.تعدادی از ملی پوشان برای مدتی لژیونر شدند اما من دوست دارم در لیگ برتر ایران بازی کنم.لیگ ایران به لحاظ کیفیت یک سروگردن بالاتر از لیگ های آسیایی است. تیم فوتسال گیتی پسند جزو تیم های برتر قاره آسیا است و نتایجش در سالهای اخیر نشان می دهد که گیتی پسند از برترین های فوتسال آسیا است.شخصا نیازی نمی بینم که برای بازی به لیگ های دیگر بروم و فعلا لژیونر شوم.

-سعید احمد عباسی درباره تیم موردعلاقه خود در فوتبال ایران می گوید: پرسپولیسی هستم و بازیهای تیم موردعلاقه ام را دنبال می کنم.پرسپولیس در دو فصل گذشته لیگ برتر با اقتدار قهرمان شده و امیدوارم در لیگ امسال هم در کسب قهرمانی هت تریک کند.هم چنین در ایام جام جهانی با دقت تمامی بازیها را تماشا کردم و از دیدن بازیهای جام بیست و یکم لذت بردم.

لیگ فوتسال تماشایی تر از همیشه

-وی ادامه داد:فوتبال را دوست دارم اما فوتسال برای من فلسفه دیگری دارد .فوتسال نسبت به فوتبال سلامت تر است و کماکان وارد حواشی عجیب در فوتبال نشده است!سبک بازی در فوتسال را دوست دارم و به همین علت است که فوتسال را در نوجوانی انتخاب کرده ام.

-صحبت بعدی ما با سعید درباره فوتسال مازندران بود:«مازندران کلی فوتبالیست و فوتسالیست دارد که اگر آنان را دورهم جمع کنیم می توانیم دو تیم مقتدر در فوتبال وفوتسال ایران تشکیل دهیم.مسئولان ورزش مازندران بیشتر به رشته های انفرادی اهمیت می دهند و از این رشته ها حمایت می کنند.ورزش مازندران روی رشته های کشتی، کاراته، تکواندو و ووشو سرمایه گذاری کرده اند و البته در این رشته صاحب جایگاه قابل احترامی هستند.متاسفانه چنین نگاهی نسبت به فوتسال و فوتبال آنطور که باید وجود ندارد. اگر به فوتبال و فوتسال توجه کافی شود مازندران در هر فصل از رقابت ها صاحب موفقیت خواهد شد.

-وی ادامه داد:الان تنکابن هشت بازیکن در لیگ برتر فوتسال دارد که همگی جزو نفرات کلیدی تیم خود هستند.متاسفانه امکانات فوتسال تنکابن کم است درحالی که جوانان به فوتسال علاقه مند هستند.اگر به جوانان علاقه مند زادگاهم توجه شود آنها نیز می توانند مراحل ترقی را در فوتسال طی کنند. خلاصه این که استعداد زیاد داریم اما امکانات کافی نیست!

-فصل تازه لیگ برتر چند هفته ای است که شروع شده است. سعید درباره فصل جدید لیگ فوتسال به کیهان ورزشی می گوید:لیگ امسال با کیفیت قابل توجهی آغاز شده و در چهار هفته گذشته شاهد بازیهای تماشایی از تیم ها بودیم. لیگ امسال هفته به هفته بهتر می شود و مطمئن هستم که قهرمان لیگ امسال در آخرین هفته مشخص خواهد شد چراکه همه تیم ها بااقتدار در لیگ حاضر شده اند.هیچ تیمی در لیگ آسان نیست و هیچ تیمی خود را پیش از مسابقه برنده نمی داند.

شمسایی الگوی فنی ام است

-سعید درباره الگوی فنی خود در فوتسال می گوید:وحید شمسایی الگوی من در فوتسال است. شمسایی در فوتسال دنیا شناخته شده است و رکوردار گلزنی فوتسال جهان بود. البته او پنج سال است که در تیم ملی غایب است و اگر دعوت می شد قطعا فالکائو برزیلی به رکوردش نمی رسد. فالکائو در سالهای گذشته به تیم ملی برزیل دعوت شد و توانست تعداد گلهای زده خود را در تیم ملی ارتقا دهد.با این حال وحید شمسایی در گلزنی فوق العاده بود و هر گاه پا به توپ شود بواسطه نبوغ ذاتی خود می تواند آقای گل شود.

-وی ادامه داد: من دنبال رکورد نیستم اما دوست دارم مثل شمسایی در محوطه جریمه فرصت طلب باشم و تمامی موقعیت ها را به گل بدل سازم.

-وی در پایان گفت: از کیهان ورزشی نشریه باقدمت کشورمان تشکر می کنم که پای صحبت های من نشست. کیهان ورزشی از فوتسال می نویسد و از نشریاتی بوده که به فوتسال و بازیکنانش اهمیت می دهد.ضمنا از تمامی مسئولان، دستگاه ها و افراد دلسوزی که از فوتسال حمایت می کنند ممنون هستم.

* کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر خانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
سالنی باز خوش تکنیکی است و جای تاسف دارد که تلویزیون بازیهای فوتسال را بطور زنده و سراسری پخش نمی کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار