PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۶۸۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
بار دیگر بعد از چند هفته دروازه بان بلندبالای اردوی سرخ در راس اخبار قرار گرفت.


کیهان ورزشی-

داستان روی بورس قرار گرفتن علیرضا بیرانوند از جام جهانی روسیه کلید خورد.
همان روزی که کارلوس کروش، بی تفاوت به برخی انتقادات نسبت به عملکرد علیرضا بیرانوند، وی را با شماره یک به اردوی تیم ملی فراخواند، مشخص بود که مرد پرتغالی او را بالاتر از دیگر رقبایش می داند.
جام جهانی روسیه به خاطره ها پیوست و درست در روزهاییکه پرسپولیسی ها در غم جدایی تاثیرگذارترین بازیکن خود یعنی وحید امیری بسر می بردند، یک خبر مسرت بخش از دردهای آنها کاست.
خبر کوتاه اما پر دامنه بود؛ علیرضا بیرانوند ستاره فوتبال ایران در جام جهانی به رغم پیشنهادات خارجی ای که دارد در پرسپولیس ماندگار شد.
پرسپولیسی ها که نام دروازه بان دوم شان یعنی رادووشویچ کروات، تداعی کننده آن شکست عجیب برابر قشقایی در جام حذفی دو سال قبل بود می دانستند در صورت جدایی بیرانوند کارشان با این سنگربان نامطمئن زار است.
بیرانوند ماند تا نزد پرسپولیسی ها محبوب شود اما این ماندگاری برای او پایان حواشی نبود.

شوک پروفسور به «بیرو»

حضور دروازه بان یک متر و نود وپنج سانتی متری در تمرینات پرسپولیس اتفاق افتاد اما برانکو در بازی اول و دوم تیمش در لیگ برتر او را روی نیمکت نشاند.
دلیل او برای بیرون نشاندن گلر اول تیم ملی در بازی اول مقابل پدیده دوری او از تمرینات بود اما وقتی بازی دوم برابر فولاد بار دیگر رای به نیمکت نشینی «بیرو» داد در واقع آتش زیر خاکستر را آشکار ساخت.
دلخوری بیرانوند گرچه علنی نشد اما آنهایی که نزدیک به باشگاه هستند معتقدند آن نیمکت نشینی و یک اتفاق مکمل سبب شد تا دروازه بان سرخپوشان در محافل مختلف لب به گلایه بگشاید.
آن اتفاق مکمل که ناراحتی بیرانوند را سبب شد، مصاحبه ای منتسب به برانکو بود که در آن  به تمجید از رادووشویچ پرداخته بود.
بیرانوند معتقد بود وقتی باشگاه او را حفظ کرده و او نیز بخاطر بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس قید پیشنهادات خارجی خود را تا نیم فصل زده است، چرا باید روی نیمکت خاک بخورد و نظاره گر دروازه بانی ذخیره سال قبل خود باشد؟!
عجیب آنکه بالافاصله بعد بازی پرسپولیس برابر فولاد خوزستان در هفته دوم لیگ برتر باز هم اخباری مبنی بر ارائه پیشنهادات خارجی به علیرضا بیرانوند در رسان های رسمی و خبرگزاری ها منتشر شد.
عجیب تر آنکه اینبار نه باشگاه پرسپولیس رو نه علیرضا بیرانوند دست به تکذیب نزدند.
این سکوت آنها به زعم برخی، ناشی از توافق چند هفته قبل شان دارد که بر اساس آن بیرانوند هر وقت که بخواهد می تواند روانه یک تیم خارجی شود!

ترکیه تنها مقصد یا تنها اهرم فشار؟!
روز گذشته نشریه «فاناتیک» ترکیه نوشت؛ علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران که در جام جهانی 2018 روسیه در بازی مقابل پرتغال پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کرد به بشیکتاش پیشنهاد شده است. این دروازه‌بان 25 ساله که عضو تیم پرسپولیس تهران است، منتظر تصمیم شنول گونش سرمربی تیم فوتبال بشیکتاش در خصوص جذب وی است.
بیرانوند پیش از این گفته بود که چند پیشنهاد از اروپا از جمله باشگاه بشیکتاش دریافت کرده است.
این پیشنهاد را که کنار چند پیشنهاد دیگر بیرانوند که آنها نیز از ترکیه بوده قرار می دهیم این پرسش مطرح می شود که؛ آیا او تنها از تیم های ترکیه ای پیشنهاد دارد یا موضوع ترکیه اهرم فشاری است در برابر پرسپولیسی ها.
جالب آنکه خبرگزاری ایسنا در مطلبی نوشت: دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس با باشگاه بشیکتاش به توافق کامل رسیده است و حالا در صدد است تا پیش از نیم‌فصل اول پرسپولیس را ترک کند. طبق توافق انجام شده قرار است مسئولان باشگاه بشیکتاش طی روزهای آینده به تهران بیایند و مذاکرات نهایی را با باشگاه پرسپولیس برای صدور رضایت‌نامه بیرانوند انجام دهند.

برانکو به بیرانوند چه گفت؟
بیرون ماندن بیرانوند از قفس توری پرسپولیس علت العلل یکسری اتفاقات زیر پوستی بود.
اما این داستان چه پشت پرده ای دارد؟
از یکسو عنوان شده که برانکو تعمدا و برای محک زدن گلر دوم خود دست به نیمکت نشینی بیرانوند زده تا اگر فردا روزی ناگهان با شوک ترانسفر او روبرو شد تیمش دچار لطمه نشود و رادو نیز در شرایط مسابقه قرار بگیرد.
از سوی دیگر به نظر می رسید که او نیز به تبعیت از همتای استقلالی خود که فصل قبل ناگهان حکم به بیرون نشستن سید مهدی رحمتی و فیکس شدن سید حسین حسینی داد خواسته تا هم رادو را در شرایط بازی قرار دهد و هم بیرانوند را آماده چنین فضایی-نیمکت- نماید.
مصطفی قنبرپور سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس درباره این اتفاقات به خبرنگار ما گفت: تا این لحظه بنده درباره ناراحتی و دلخوری علیرضا از زبان خودش چیزی نشنیده ام و اینکه او بخاطر نیمکت نشینی تهدید به رفتن کرده را در برخی رسانه ها خوانده ام. آقا برانکو با خود علیرضا نشستی را داشت و به او گفت که دلیل نیمکت نشینی اش چه بوده است.
وی افزود: علیرضا تازه به تمرینات اضافه شده بود و از طرفی خسته هم بود و به همین دلیل نیاز به استراحت داشت تا در فرم ایده آل خود قرار بگیرد و الان هم روزه به روز آماده تر می شود.
سرپرست پرسپولیس پیرامون شایعه جدایی قریب الوقوع بیرانوند از پرسپولیس و رفتنش به لیگ ترکیه گفت:اینکه بازیکن پیشنهاد داشته باشد طبیعی است و مسلما بعد از عملکردی که علیرضا در جام جهانی داشت خیلی از تیم ها به دنبال جذب او هستند اما قطعا فعلا با ما خواهد بود.

بازگشت به دروازه؛ محصول تهدید یا تصمیم فنی؟
پرسپولیس روز پنجشنبه در اهواز میهمان استقلال خوزستان خواهد بود؛ دیداری مهم و البته سخت.
هفته سوم، هفته بازگشت بیرانوند به قفس توری است؛ اتفاقی که قطعا رخ خواهد داد.
رادووشویچ بار دیگر به نیمکت زنجیر می شود تا شاید بازگشت بعدی اش وقتی باشد که دیگر بیرانوندی در جمع سرخ پوشان دیده نشود.
بازگشت بیرانوند به چارچوب دروازه اتفاقی مهم است که با یک پرسش همراه شده؛ این رجعت، محصول تهدید «بیرو» است یا اتفاقی فنی؟ گذر زمان…
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرخانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
بیرانوند جان یک موقع مغرور نشی و فکر نکنی با مهار پنالتی رونالدو فوتبال برای تو به پایان رسیده است.شما هنوز جا داری برادرجان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار