PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۳۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰


کیهان ورزشی-

دو تیم استقلال  تهران و تراکتورسازی تبریز نخستین بار در فصل 55 -1354 باهم روبرو‌ شدند. اولین رویارویی دو تیم روز ۲۴ فروردین ۵۴ در ورزشگاه باغشمال تبریز با قضاوت عباس مقدس زاده صورت گرفت و تیم تراکتورسازی با تک گل حسین نورمحمدزاده که در دقیقه ۱۰ به ثمر رساند موفق شد تیم استقلال را شکست دهد، این در حالی است که تراکتور تازه از دسته دوم جام تخت جمشید به دسته اول صعود کرده و استقلال نیز قهرمان فصل گذشته بود. جالب است بدانید که یک مربی استقلالی به نام محمد بیاتی روی نیمکت تیم تراکتورسازی در این بازی حضور داشت و رایکوف یوگسلاو نیز سرمربی تیم استقلال بود. استقلال و تراکتورسازی از آن زمان تاکنون در 37 مسابقه رسمی با هم روبرو شده اند که 16 برد سهم تیم استقلال و 9 برد سهم تیم تراکتورسازی بوده، ضمن اینکه 12 بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده بود. حسین نورمحمدزاده در سال 1354 اولین گل و محمد ابراهیمی در سال 1396 آخرین گل تراکتورسازان را وارد دروازه تیم استقلال کرده است و در سوی دیگر حسن روشن در سال 1354 اولین گل و سرور جباراف در سال 1396 آخرین آبی پوشان تهرانی را به تور دروازه تیم تراکتورسازی دوختند.

ترکیب تراکتور سازی در اولین بازی برابر استقلال: داریوش حاج رشیدی، ناصر میرزایی،مجید سوزنده، غلامرضا زینی وند، مجید ناظمی( کاپیتان) ، حسن نورمحمدزاده، محمود صدیق احمدی، رحیم مه نمای اقدم، حسنعلی خانفام، ایوب شارقی و هدایت مهاباد پور .

ترکیب استقلال در اولین بازی برابر تراکتورسازی: منصور رشیدی، منصور پورحیدری،عباس نوین روزگار، آندرانیک اسکندریان، اکبر کارگرجم، کارو حق وردیان، حسن ابراهیمی، علی جباری (کاپیتان) ، غلامحسین مظلومی(۷۶ حسن مددی) ، مسعود مژدهی و مهرداد زمانزاده ( ۷۶ پرویز مظلومی )

*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار