PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: هدف ما در استقلال تنها ساختن تیم برای یک سال نیست، بلکه ساختن تیمی برای چند سال آینده و قرار گرفتن در سطح اول در لیگ برتر و آسیاست.
کیهان ورزشی-
وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل تراکتورسازی تبریز گفت: بار دیگر روز خبرنگار را تبریک می‌گویم. دورانی که من در ایران بودم خوب بوده است و شما در مورد ما و استقلال منصف بودید. روز گذشته در خصوص سانیاک گفته شد که به خاطر بیماری نیامده است که درست نیست. دلایل دیگری دارد که الان جای صحبت کردن در مورد آنها نیست. همیشه گفته‌ام شایعات مثل غذای روزانه است و عادت شده. این شایعات برای سانیاک و خانواده‌اش خوب نیست.

وی ادامه داد: تراکتورسازی تیم خوبی است و روی بازیکنان جدید سرمایه‌گذاری کرده. قطعاً دیدار سختی داریم. در دو بازی قبلی خوب بازی کردیم. در بازی با پیکان موقعیت نداشتیم، اما در دیدار برابر ذوب‌آهن موقعیت‌های زیاد داشتیم. یک گل‌مان را هم داور نگرفت که مشکلی نیست. هنوز تیم ساختن ما تمام نشده است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره الحاجی گرو، مهاجم جدید آبی‌پوشان گفت: گرو روز گذشته به ما اضافه شد و به زمان نیاز دارد تا با شرایط تیم آشنا شود. من چند فیلم از بازی‌های او در تیم‌های گذشته‌اش را دیده‌ام. سبک و شرایط بازیکنانی که در سوئد بازی کرده و می‌کنند با ما تفاوت دارد. نوع بازی بازیکنان ما هم با آنها فرق دارد. بازیکنان باید مانند یک ماشین با هم هماهنگ شوند.

شفر با یادآوری اینکه تیمش هنوز کامل نشده است و شاگردانش باید به درک متقابل برسد،‌ خاطر نشان کرد: باید در اردوی ترکیه و در جریان آماده‌سازی کامل می‌شدیم، اما بازیکنان جدید نیامده بودند. با این حال باید قدم به قدم جلو رفته و کامل شویم. ما فقط چند بازیکن از دست نداده‌ایم، بلکه فرمانده تیم یعنی امید ابراهیمی و همچنین مجید حسینی، جپاروف و تیام را از دست دادیم. الان به بازیکن جوانم نمی‌توانم بگویم «تو لیدر تیم هستی»، شاید در آینده بتوانم به او چنین چیزی بگویم. ما الان بازیکنان باتجربه و جوانی داریم و امیدوارم فردا برابر تراکتورسازی قدم اول برای گرفتن سه امتیاز را برداریم. حریف ما با سیستم 2-5-3 بازی می‌کند و در دفاع عملکرد خوبی دارد، ولی مهم این است که گل بزنیم و برنده شویم.

وی همچنین تأکید کرد: هدف ما در استقلال تنها ساختن تیم برای یک سال نیست، بلکه ساختن تیمی برای چند سال آینده و قرار گرفتن در سطح اول در لیگ برتر و آسیاست. به خاطر همین بازیکنان بااستعدادی جذب کردیم که بعدها بهترین شوند. هواداران باید ما را برای رسیدن به این هدف کمک کنند. آنها دیروز و امروز ما را حمایت کرده و برای فردا هم می‌خواهم به ورزشگاه آمده و تیم را حمایت کنند. مهم نیست با تراکتورسازی یا چه تیمی بازی داریم، مهم این است که فقط روی تیم‌شان تمرکز کنند.

این مربی آلمانی در مورد چالش‌هایی خبرنگاران به خصوص خبرنگاران ورزشی برای کارشان، اظهار داشت: بله، حرف‌تان درست است، اما نه فقط در ایران بلکه در آمریکا، آلمان و حتی کشورهای دیگر چنین چیزهایی وجود دارد. شایعات زیادی هم در فضای مجازی مطرح می‌شود، اما شما می‌توانید با من تماس گرفته یا با مسئولان باشگاه صحبت کنید و بپرسید آیا این شایعه درست است یا نه. شما مانند کسی نیستید که در خارج از کشور بنشیند، 500 دلار بگیرد تا هر اطلاعات نادرستی را منتشر کند. شما که در فضای مجازی نیستید. شما در یک کار واقعی قرار دارید و در قبال هواداران، مسئولیت دارید.

شفر در ادامه خاطر نشان کرد: در بازی با پرسپولیس، العین امارات و الریان قطر و ... 90 هزار نفر آمدند و بدون مشکل ورزشگاه را ترک کردند. شاید به دلیل نتیجه بازی برخی‌ها خوشحال و برخی‌ها ناراحت شده باشند، اما وقتی بدون مشکل ورزشگاه را ترک می‌کنند یعنی کار شما هم درست بوده است. اگر اطلاعات غلط می‌دادید ممکن بود هواداران عصبی شده و بازی تحت تأثیر قرار بگیرد. اگر اطلاعات درست بدهید، بازی هم خوب می‌شود. در یک بازی در کشور یونان به دلیل اینکه هواداران عصبی بوده و به زمین ریختند، آن دیدار متوقف شد. من از عملکرد شما خوشحالم و کارتان را درست انجام می‌دهید. شما باید برای شادی و لبخند جامعه فوتبال تلاش کنید.

وی خاطر نشان کرد: من تجربه کار در کشورهای مختلف را دارم. با کامرون مقابل انگلیس شکست خوردیم، اما همه خوشحال بودند چون از عملکرد تیم رضایت داشتند. اهمیت فوتبال به این چیزهاست که خوشحالی را به مردم بدهد. اگر صادق باشید، کارتان درست است نه اینکه مانند یک نفر در خانه بنشینید، 100 دلار بگیرید و هر شایعه‌ای را در فضای مجازی منتشر کنید.

سرمربی استقلال در مورد وضعیت‌ الحاجی گرو و اینکه آیا شرایط بازی مقابل تراکتورسازی را دارد و همچنین تفاوت سبک او با مامه تیام گفت: همان‌طور که گفتم گرو روز گذشته به ما اضافه شد. او آماده است و شرایط خوبی دارد. او تنها باید شرح وظایف ما را بداند. از الان نمی‌توانم شرایط برای بازی کردن او به چه صورت است، آیا اینکه یک نیمه بازی کند یا دقایقی. مهمترین موضوع این است که گرو دوست داشت به استقلال بیاید. او بارها با من تماس گرفت که به استقلال بیایم و فصل خوبی داشته باشم. الان هم خوشحال است که به استقلال آمده. این موضوع فرق دارد با بازیکنی که می‌گوید برای پول آمده است. گرو شخصیت خوبی دارد. تیام هم همین‌طور. تیام کمی مشکل خانوادگی داشت.

شفر تصریح کرد: سال‌ها در ‌آفریقا کار کرده‌ام و ذهنیت بازیکنان آنجا را می‌شناسم. گرو عملکرد استقلال در فصل گذشته را دید و همین مسئله به او کمک کرد تا به استقلال بیاید. اکنون تیام رفته و همه چیز تمام شده است. ما درها را برای حضور گرو در استقلال باز کردیم، این بازیکن هم از حضورش در استقلال استقبال کرد. باز هم می‌گویم مهم این است که خودش دوست داشت به استقلال بیاید. باز هم می‌گویم شما باید به او کمک کنید. تیام هم روزهای اول سرحال نبود و سپس خودش را نشان داد.

وی در مورد اینکه در دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن هفت شوت به سمت دروازه استقلال زده شد، تصریح کرد: وقتی توپی را از دست می‌دهید باید بلافاصله پرس کرده و آن را پس بگیرید. ما یک ضربه ایستگاهی داشتیم که خیلی زود تبدیل به ضربه ایستگاهی برای ذوب‌آهن شد. زمانی که به استقلال آمدم گفتم که چهار پنج بازی نیاز است تا بازیکنان بیشتر از هم شناخت پیدا کنند. الان هم تیم جدید است و تنها دو بازی کنار هم به میدان رفته‌اند. در اردوی تدارکاتی علی کریمی آماده نبود و این اواخر هم چند بازیکن جدید اضافه شدند. در واقع ما یک تیم زیر 21 سال داشتیم. الان باید با عملکرد هم آشنا شویم. یک بازیکن ما از سایپا آمده، دیگری از لیگ یک و بقیه هم از تیم‌های دیگر. شاید بازیکن در تیم قبلی‌اش از پاس‌های بلند استفاده می‌کرد و یا در تیم دیگری از پاس کوتاه، بنابراین اینجا همه نیاز به زمان داریم. تیم عملکرد خوبی داشته، اما آن صددرصدی که می‌خواهم نشده است. ما در تمرین خوب هستیم، اما مهم این است که در بازی هم همان شرایط را داشته باشیم. به خاطر عملکرد سیدمهدی رحمتی در بازی مقابل ذوب‌آهن خوشحالم که چند سیو داشت، اما باز می‌گویم وقتی توپ را از دست می‌دهیم باید پرس کنیم. ما در بعضی از صحنه‌ها سه مهاجم داشتیم که وریا غفوری هم به مانند مهاجم کار می‌کرد. اکنون مرتضی تبریزی هم می‌تواند در چناح چپ و راست به عنوان مهاجم بازی کند.

سرمربی استقلال در واکنش به اظهارات خبرنگاری مبنی بر اینکه «شما در کشوری حضور دارید که قدمت چند هزار ساله دارد، اما از شما تشکر می‌کنیم که در شرایط سخت استقلال، گلایه نکرده و به کارتان ادامه دادید»، گفت: به خاطر مطالبی که عنوان کردید، خوشحالم. من این کشور پرافتخار را می‌شناسم. وقتی درباره تیم ملی صحبت می‌کنم در مورد کشورم نیست، درباره ایران است. در جشن برترین‌های لیگ یا مراسم دیگر در رابطه با مربیان ایرانی صحبت کردم. بهترین بازیکنان ما در جام جهانی بازیکنان داخلی بودند،‌ چرا؟ چون لیگ ما خوب و قدرتمند است و مربیان بسیار خوبی داریم. باید از آنها تشکر کنیم. بازیکنان ایرانی در آلمان را می‌شناسیم که فقط علی دایی و وحید هاشمیان نبودند. بازیکنان زیادی به آلمان آمدند. ذهنیت خوبی در مورد ایرانی‌ها وجود دارد. من مرد تاریخی نیستم اما پسرم در رابطه با تاریخ بیشتر می‌داند و شما باید به این کشور به خاطر تاریخ و گذشته‌اش افتخار کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار