PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۶۸۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
گفت و گو با آرمان قاسمی کاپیتن تیم پیکان تهران
آرمان قاسمی کاپیتن تیم پیکان حدود 10 سال است که در لیگ برتر به میدان می رود.مدافعی که ضربات ایستگاهی اش تحسین برانگیز است و در فصل گذشته لیگ برتر یک گل به یادماندنی به استقلال تهران زد و نشان داد که در نواختن ضربات ایستگاهی تبحر دارد. کاپیتن پیکان امیدوار است که امسال تیمش در لیگ برتر به عنوان ارزشمندی در جدول برسد و پیکان پس از سه سال حضور مجید جلالی به عنوان سرمربی به موفقیت بزرگی برسد.قاسمی از جمله بازیکنان لیگ برتر است که برای رسیدن به جایگاه کنونی خود سختی کشیده است . او میهمان این هفته ما است.

متولد تهران

-زادروز آرمان قاسمی مدافع تیم پیکان تهران در 22 مرداد 1368 ثبت شده و زادگاهش در تهران است:«ناگفته نماند که من در تهران متولد شده ام و در کرج دوران نوجوانی ام سپری شده است.محله ما در حاشیه جاده چالوس است.محله پورکان چالوس جایی است که فوتبالم را از این محله شروع کرده ام.»

-وی در خانواده ای فرهنگی و نظم گرا ورزشکار شد و دراین باره به کیهان ورزشی می گوید: پدرم نظامی و مادرم فرهنگی است. فعالیت هیچ کدام به ورزش حرفه ای مربوط نمی شد اما در خانواده ام رشد کردم که مسائل تربیتی و فرهنگی در کنار نظم و دیسپلین یکی از شاخص هایش بود .روحیاتم طوری است که تابع نظم هستم و مسائل فرهنگی توجه مرا جلب می کند.قطعا مسائل فرهنگی و انضباطی در انتخاب های فوتبالی ام تاثیرگذار بوده است.

-مدافع تیم پیکان لیسانس حسابداری است:«واقعیت این است که فوتبال حرفه ای اجازه نمی دهد سراغ کارشناسی ارشد بروم.درس خواندن را دوست دارم اما الان به فوتبال و اهدافم ورزشی ام فکر می کنم.هرگاه فرصت کنم سراغ کارشناسی ارشد خواهم رفت.»

-آرمان قاسمی سه سال است که ازدواج کرده است:«همسرم ورزشکار حرفه ای نیست اما ورزش می کند»

از زمین خاکی پورکان جاده چالوس تا نیروی زمینی

-قاسمی مدافع پیکان درباره نحوه ورودش به عالم فوتبال می گوید:مثل تمامی نوجوانان از کوچه و خیابان شروع کردم و با هم سن و سالهای خودم فوتبال بازی می کردم.بازی در زمین خاکی جزیی از برنامه روزانه ام بود . فوتبال را از زمین خاکی محله پورکان جاده چالوس شروع کردم و در ادامه به مدرسه فوتبال شهید کیان پور رفتم و زیرنظر آقای بهمن گل محمدی تمرین کردم. اقای محمد شکوهی هم در این برهه مربی ما بودند.پس از مدتی به تیم ظفر کرج رفتم و این تیم در میدان طالقانی کرج تمرین می کرد. آقای عباس شکوری مربی ما بود . حدود سه ماه در این تیم تمرین کردم و در مسابقات فوتبال کرج شرکت کردیم.آن روزها نظارت برای مدارک بازیکنان کمتر بود و پس از چند بازی مشخص شد که شناسنامه یکی از بازیکنان تیم ما مشکل دارد و از همین رو تیم مان را از بازیها کنار گذاشتند و من به تیم مان در رده نوجوانان اضافه شدم و برای ظفر بازی کردم.

-وی ادامه داد: سال 1381 به تیم پایه های پیکان پیوستم . من از رده پایه تا بزرگسالان در باشگاه پیکان بازی کرده ام . سال 1390 به عنوان کاپیتن تیم جوانان پیکان فرصت یافتم و به تیم بزرگسالان باشگاه ملحق شوم.آقای داربینیان سرمربی پیکان بود و چند بازی کردم و سپس داربینیان جای خود را به علی اصغر مدیر روستا داد.در دوره سرمربیگری آقای مدیر روستا هم چندین بازی کردم . آن روزها هجده ساله بودم. مدیر روستا در فصل بعدی نیز روی نیمکت حاضر بود تا این که جای خود را به حمید درخشان داد. من در دوره سرمربیگری مدیر روستا فرصت بازی داشتم و ایشان به بازیکنان جوان بها می دادند.درخشان در سال سومی که عضو تیم بزرگسالان پیکان بودم به بازیکنان جوان اعتقاد نداشت و کمتر از جوانان در ترکیب اصلی استفاده می کرد.با آمدن درخشان شرایط طوری بود که فرصت بازی پیدا نکردم در همین وضعیت با سرپرست تیممان به مشکل خوردم.شرایط طوری شد که سه روز مانده به شروع لیگ برتر کنارم گذاشتند و اسمم وارد لیست مازاد پیکان شد.

-آرمان اضافه کرد:درست چند هفته پیش از شروع لیگ با پیشنهادات مناسبی مواجه شدم اما نمی دانستم که درخشان، مرا نمی خواهد.خلاصه این که ابتدا با باشگاه کاوه مذاکره کردم و وقتی به نتیجه نرسیدم و برای آن که فصل را از دست ندهم به تیم دسته دومی آرمین قزوین رفتم و با این تیم قرارداد بستم.آقایان مجید پروین و علی جمعه ای مربیان ما بودند. سپس به تیم همیاری اراک با سرمربیگری آقای ناصر پورمهدی رفتم.در پایان قراردادم به تیم نیروی زمینی رفتم و فصل خوبی را با این تیم سپری کردم. آقایان علی روزبهانی و بهمن خداکرم مربیان ما در نیروی زمینی بودند و انصافا دوران خوبی در نیروی زمینی داشتم.

گهر دورود با کم لطفی مدیریتی سقوط کرد

-آرمان در این بخش از گفت و گو درباره بازگشت خود به لیگ برتر صحبت کرد و به کیهان ورزشی گفت:برای بازگشت به لیگ برتر بر سر تمرینات تیم گهر دورود حاضر شدم و در حضور آقای مهدی تارتار تست فنی دادم.لازم است از آقای مهدی بابت توجه شان به من تشکر کنم. پس از کسب نمره قبولی به عضویت گهر درآمدم.در همان برهه برای تیم دانشجویان هم بازی می کردم.چند بازی خوب با تیم گهر دورود در لیگ برتر انجام دادم و آقای کارلوس کروش سرمربی تیم ملی دعوتم کرد . قراربود تیم ملی به اردوی مجارستان برود.همه کارها انجام شد اما یکباره خبر رسید که اردوی مجارستان لغو شده است.متاسفانه تیم گهر به جهت مشکلات مدیریتی و مالی نتوانست در لیگ برتر بماند و با کم لطفی مدیریتی مواجه شد و به لیگ دسته اول سقوط کرد.

-وی ادامه داد:متاسفانه برای جدایی از گهر دورود با مشکل صدور رضایت نامه روبرو شدم ولی حاج آقا فروغی لطف کرد و رضایت نامه ام صادر شد.پس از گرفتن رضایت نامه با باشگاه فولاد خوزستان مذاکره کردم اما نتیجه ای نداشت و راهی ملوان بندر انزلی شدم.اسکوچیچ سرمربی ملوان شده بود و با من صحبت کرد و وقتی به او گفتم از نظر جسمانی آماده نیستم به من گفت که بروم و قراردادم را فسخ کنم.سپس راهی تیم راه آهن شدم و درخدمت آقایان داربینیان و منصور ابراهیم زاده بودم.ضمنا برای مدت کوتاهی هم به عضویت تیم گیتی پسند اصفهان درآمدم.گیتی پسند در فوتسال سرمایه گذاری کرده بود و در فوتبال هم قصد داشت تیم خوبی درست کند.

-قاسمی اضافه کرد:پس از راه آهن با مجید جلالی سرمربی تیم پیکان تهران صحبت کردم و به پیکان برگشتم.آقای محمد مایلی کهن که از نظر فوتبالی خیلی کمکم کرد و در تیم گهر مربی ام بود به آقا مجید گفت که آرمان قاسمی بازیکن موثری است و آقای جلالی با شناختی که از من پیدا کرده بود به باشگاه اعلام کرد که با من قرارداد ببندد.بازگشتم به پیکان اتفاق خوبی بود و خوشحالم که در پیکان هستم.

حاجی مایلی در حقم پدری کرد

-در بخش دیگری از صحبت هایمان با آرمان درباره کمک و حمایت های محمد مایلی کهن از او صحبت کردیم. قاسمی در این خصوص می گوید:حاج مایلی از مربیان دلسوز فوتبال ما است.واقعا در حق من پدری کرد و در گهر دورود به دنبال پیشرفت فنی بازیکنانش بود.لازم است از حاجی مایلی عزیز تشکر کنم و بگویم که مایلی کهن خادم فوتبال است و از بازیکنان جوان و مستعد به معنای واقعی حمایت می کند.

-وی ادامه داد:انصافا مربیانی مثل مایلی کهن به دنبال خدمت به فوتبال هستند و هدفشان حمایت از بازیکنان بااستعداد است اما مربیانی هم داریم که بازیکنان جوان را در اوج آمادگی ناامید می کنند. مثلا گفته بودند که غلامرضا رضایی مهاجم اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس به کار فوتبال نمی آید و بهتر است قید فوتبال بازی کردن را بزند در حالی که رضایی از نظر فوتبالی به اوج رسید و در تیم ملی بازی کرد و چند سال عضو تیم پرسپولیس بود.همان آقایانی که می گفتند قدو قامت رضایی کوتاه است پس از مدتی در فوتبال محو شدند.به نظر من باید بین مربیان دلسوز و مربیانی که استعدادها را ناامید می کنند تفاوت قائل شد.شخصیت مربیان برای بازیکنان مهم است و به نظر من امثال مایلی کهن ها در فوتبال ما زیاد زحمت می کشند!

می دانستم که به استقلال یک گل تماشایی می زنم!

-گل تماشایی آرمان قاسمی کاپیتن تیم پیکان در فصل گذشته لیگ برتر به تیم استقلال تهران فراموش نمی شود. آرمان با ضربه ای تماشایی دروازه سید حسین حسینی آماده را گشود و بیشتر از همیشه دیده شد. آرمان در مورد گل دیدنی خود می گوید:قبل از بازی برابر استقلال به من الهام شده بود که به استقلال گل می زنم.دائما به خودم می گفتم از روی ضربه ایستگاهی به استقلال گل خواهم زد. درست چند روز پیش از مسابقه بر سر تمرینات ضربات ایستگاهی روی زمین لیز خوردم و همبازیانم گفتند که آرمان قبل زدن ضربه لیز می خورد .روز بازی برابر استقلال به لطف بازیکنان مان صاحب یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه استقلال شدیم. فاصله محل خطا تا دروازه حسینی حدود ۲۵ متر بود. مهدی شیری پشت توپ ایستاد و می خواست ضربه ایستگاهی را بزند. من به طرفش رفتم و گفتم مهدی اجازه بده این ضربه را بزنم و او هم گفت که باشه تو بزن.خلاصه این که ضربه را از فاصله 25 متری زدم و یگ گل تماشایی به ثمر رسید و پس از سالها فوتبال بازی کردن دیده شدم.بطوریکه همه درباره این گل صحبت کردند و لطف شان شامل حال من شد.

گفتند گل من به استقلال شانسی بوده !

-وی ادامه داد: حتی شب قبل از بازی برابر استقلال به خوشحالی پس از گل هم فکر کرده بودم .متاسفانه پس از به ثمر رسیدن این گل تماشایی به زعم دوستداران فوتبال شنیدم که عده ای از آقایان رفته اند و گفته اند که گل راه دور آرمان شانسی بوده است. وقتی مسی یا رونالدو چنان گلهایی را به ثمر می رسانند همه برای گل این دو ابر ستاره فوتبال به به چه چه می کنند و می گویند مسی و رونالدو در زدن این ضربات تبحر بالایی دارند اما وقتی یک بازیکن لیگ برتری خودمان چنان گلی می زند برخی با کم لطفی می گویند که چنین گلی شانسی بوده است.گاهی اوقات شاهد کم لطفی از جانب برخی آقایان در فوتبال هستیم که می خواهند همه چیز را تیره و تار ببینند و بگویند که فلانی قادر نیست مثل بازیکنان خارجی گل دیدنی به ثمر برساند.

صادق رفت بازوبند به من رسید

-آرمان قاسمی از فصل گذشته بازوبند کاپیتنی تیم پیکان را تحویل گرفت .وی دراین باره به کیهان ورزشی می گوید:محمد صادق بارانی دوست خوبم در فصل گذشته کاپیتن اول تیم بود. من به عنوان کاپیتن دوم تیم شناخته شدم.آقا صادق از بازیکنان قدیمی پیکان شناخته می شدند و طبیعی بود که ایشان کاپیتن اول تیم باشند و پس از او سابقه من نسبت به سایر بازیکنان در پیکان بیشتر بود و از این رو در نبودن صادق بازوبند کاپیتنی را می بستم. حتی صادق در بازی برابر استقلال تهران به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد که من بازوبند را به رسم احترام به آقا صادق دادم اما او قبول نکرد و به بنده لطف داشت. امسال صادق از پیکان جدا شد و الان در تیم نساجی مازندران بازی می کند و برای او آرزوی موفقیت دارم.به هر حال جواد نکونام عزیز در نساجی سرمربی است و برای ایشان هم آرزوی موفقیت می کنم.

-وی ادامه داد:پس از رفتن صادق بارانی تنها دو بازیکن باسابقه در پیکان باقی مانده اند. یکی بنده هستم و دیگری فراز امامعلی که سالهاست در پیکان بازی می کند.فکر کنم فراز حدود 12 سال است که در پیکان حضور دارد.

شاکله پیکان حفظ شد

-برد روحیه بخش تیم پیکان در هفته دوم لیگ هجدهم مقابل تیم سایپای تهران قابل توجه بود.کاپیتن تیم پیکان دراین خصوص می گوید: آقای مجید جلالی سومین فصل حضورش را در پیکان پشت سر می گذارد و در دو فصل گذشته سعی کرد پیکان را به انسجام تیمی برساند.معمولا فصل سوم برای مربیان فصل نتیجه گیری است.ضمنا استخوان بندی تیم پیکان هم نسبت به فصل گذشته حفظ شده است .اگر چند بازیکن تازه وارد هم به تیم اضافه شده اند در جهت تقویت پیکان بوده است.پیکان با حفظ شاکله خود در این فصل شرایط مناسبی دارد.ما در بازی برابر استقلال نشان دادیم که تیم هستیم و هر چه از زمان بازی گذشت بر توپ و زمین مسلط شدیم و در دقایق پایانی مسابقه برای زدن گل تلاش کردیم.رگه هائی از تیم بودن ما دیده شد و در بازی دوم برابر تیم سایپا به یک برد روحیه بخش رسیدیم.البته سایپا تیم خوبی است و این شکست هیچ چیزی از ارزش های این تیم و کادرفنی خوبش کم نمی کند. سایپا در بازی نخست خود به برد پرگلی رسید و قطعا حرفهای زیادی در این فصل برای گفتن دارد.

-وی درباره بازیکنان تازه وارد پیکان می گوید:الان نفراتی برای تقویت پیکان اضافه شده اند که هر کدامشان در تیم سابق خود مهره بوده اند. مگنو باتیستا جزو نفرات خوب لیگ در فصل های گذشته بوده یا عیسی آل کثیر در نفت تهران مهاجم اثرگذاری بود.البته ما امسال پیام نیازمند دروازه بان جوان و خوب مان را از دست دادیم . پیام جزو دروازه بانان باآتیه لیگ است و برای او در تیم سپاهان اصفهان آرزوی موفقیت می کنم.

استراتژی پیکان در لیگ هجدهم

-قاسمی ادامه داد:آقای جلالی پیش از شروع لیگ هجدهم در جمع بازیکنان پیکان گفت یکی از دلایلی که در پایان فصل رده های بالای جدول رده بندی را از دست می دهیم این است که در ابتدای فصل مسابقات امتیازات را جمع اوری نمی کنیم. اگر از آغاز فصل کمتر امتیاز از دست دهیم قطعا کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دور از دسترس نخواهد بود.آقا مجید کاملا درست می گوید ما در فصل گذشته امتیاز از دست دادیم و در هفته پایانی لیگ رده چهارمی از کف مان رفت در حالی که مستحق کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بودیم و می توانستیم یکی از نمایندگان ایران در آسیا باشیم.استراتژی امسال پیکان این است از آغاز فصل تازه لیگ امتیازات مهم را جمع آوری کنیم. فصل گذشته هدف ما کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بود اما امسال هدف بزرگتری داریم. وقتی هدف بزرگ باشد تلاش تمامی ارکان تیم نیز بیشتر است گرچه پیکان از امتیازات تیم های پرطرفدار برخوردار نیست اما هدف مان بزرگ است و امیدوارم امسال به جایگاه خوبی در جدول رده بندی لیگ برسیم.

-آرمان سابقه ملی ندارد:«یکبار به تیم ملی دعوت شدم اما اردوی مجارستان برگزار نشد و رده های پایه هم فرصت بازی پیدا نکردم. البته بنده این افتخار را داشتم که برای تیم ملی دانشجویان ایران به میدان بروم .

قاسمی رونالدو!

-الگوی فنی قاسمی کسی نیست جزو کریستیانو رونالدو ابر ستاره تازه وارد تیم یوونتوس که در فصل تازه در سری آ ایتالیا به میدان خواهد رفت:« من به عنوان یک مدافع باید به بازیهای یک مدافع علاقه مند باشم اما سالهاست که رونالدو الگوی فنی ام است. رونالدو را دوست دارم زیرا حرفه ای زندگی می کند و در برگزاری تمرینات پشتکار فوق العاده ای دارد.پزشکان باشگاه یوونتوس پس از تست پزشکی رونالدو اعلام کردند که بدن او مثل یک جوان بیست ساله می ماند .الان رونالدو 32 ساله است و مثل یک ستاره به یوونتوس رفت و کارایی او در زمین هر علاقه مند به فوتبال را شگفت زده می کند بخصوص استارت های فوق العاده و ضربات ایستگاهی اش که تحسین برانگیز است.»

-وی ادامه داد:زمانی که در گهر بازی می کردم هنگام نواختن ضربات ایستگاهی مثل رونالدو پاهایم را باز می کردم و برخی برایم لقب قاسمی رونالدو را انتخاب کرده بودند.

-آرمان اضافه کرد:حدود 10 سال است که در لیگ برتر بازی می کنم و امیدوارم در 28 سالگی به تیم ملی دعوت شوم. اگر گلی که به استقلال زدم در نیم فصل اول لیگ پارسال به ثمر رسیده بود قطعا کارلوس کروش به تیم ملی دعوتم می کرد اما گل من در اواخر فصل گذشته به ثمر رسید و تیم ملی در انتخاب نفرات به جمع بندی رسیده بود.امسال در پیکان ماندم تا به تیم ملی برسم .امسال پیکان هدف بزرگی دارد و می خواهد در حد مدعی ظاهر شود.

-وی در خاتمه به کیهان ورزشی گفت:از کیهان ورزشی تشکر می کنم. معمولا رسانه ها بیشتر به عملکرد تیم های پرطرفدار توجه می کنند ولی کیهان ورزشی در چنین فضایی سراغ بازیکنان سایر تیم ها نیز می رود و توجه کیهان ورزشی به ما قوت قلب می دهد و حاوی این پیام است که ما در لیگ برتر دیده می شویم.متاسفانه بازیکنان تیم های کم طرفدار در لیگ دیده نمی شود. از کیهان ورزشی و همکاران فوتبال نویس تان تشکر می کنم.

* کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرخانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
عجب ایستگاهی به حسین حسینی دروازه بان استقلال زد
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار