فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
کیهان ورزشی-
هفته سوم لیگ برتر ایران با صدرنشینی پرسپولیس و قعرنشینی سپیدرود رشت به پایان رسید.

کم گل‌ترین هفته تاریخ لیگ برتر

در هفته سوم لیگ هجدهم تنها ۸ گل به ثمر رسید. هفته بیست و چهارم لیگ یازدهم که با حضور ۱۸ تیم برگزار می شد با ۸ گل به پایان رسید تا شاهد کم گل‌ترین هفته تاریخ لیگ برتر باشیم. در هفته سوم لیگ هجدهم نیز تنها ۸ گل از خط دروازه ها عبور کرد تا معدل یک گل برای هر بازی را شاهد باشیم. در این هفته ۴ دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید، دو بازی با تساوی یک بر یک همراه شد، پدیده با یک گل صنعت نفت را شکست داد و در پر‌گل‌ترین بازی هفته نیز استقلال با ۳ گل تراکتورسازی تبریز را شکست داد. تنها ۶ تیم در این هفته به گل رسیدند و ۱۰ تیم دیگر اصلا نتوانستند گل بزنند!

سایپا، ذوب آهن، استقلال خوزستان، پرسپولیس، صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان، فولاد خوزستان، تراکتورسازی تبریز، سپاهان اصفهان و پیکان، ۱۰ تیمی بودند که حتی قادر به رقم زدن گلی هم نشدند که از این میان، نفت مسجدسلیمان تنها تیم لیگ است که در ۳ هفته گذشته و در ۲۷۰ دقیقه‌ای که از لیگ هجدهم می‌گذرد، هنوز گلی به ثمر نرسانده است! نساجی مازندران، پارس جنوبی جم، گسترش فولاد تبریز، سپیدرود رشت و پدیده مشهد نیز بیش از یک گل در بازی‌های شان به ثمر نرساندند. ۲ گل از ۸ گل این هفته هم از روی نقطه پنالتی رقم خورد.

ناکام هفته

از زمانی که محمدرضا زنوزی مالکیت باشگاه تراکتورسازی را برعهده گرفت، تبلیغات وسیعی برای جذب بازیکن از سوی این باشگاه صورت گرفت. جذاب مسعود شجاعی و اشکان دژاگه و حضور یک مربی پیر اما نامدار مثل جان توشاک باعث شد تا خیلی‌ها هواداران فوتبال تراکتورسازی را شانس اول قهرمانی بدانند اما این تیم تا اینجای مسابقات بسیار ناامیدکننده ظاهر شده و از سه بازی انجام داده فقط ۲ امتیاز کسب کرده تا در رده پانزدهم جدول جا خوش کند. این مسئله قطعاً مالک متمول تراکتورسازی را که هزینه‌های زیادی برای جذب بازیکن انجام داده تحت فشار قرار خواهد داد و باید دید این تیم که شرایط خوبی ندارد، در ادامه راه چه وضعیتی خواهد داشت.

تساوی در 6 بازی

6بازی از هفته سوم لیگ برتر با نتیجه تساوی به پایان رسید و سهم ۱۲ تیم از مسابقات این هفته یک امتیاز بوده است. پدیده و استقلال تنها تیم‌هایی بودند که موفق شدند ۳ امتیاز کسب کنند و جایگاهشان را در جدول تغییر دهند.

خشن‌ترین‌ بازی‌ها

بازی خشن این هفته متعلق به دو بازی استقلال خوزستان - پرسپولیس و همچنین فولاد خوزستان - نفت مسجد سلیمان است. در این دو بازی در مجموع ۱۲ بازیکن از داور کارت زرد دریافت کردند. پرسپولیس در هفته نخست هم به عنوان خشن‌ترین تیم انتخاب شد.

اولین امتیاز

تیم فوتبال سپیدرود پس از شکست سنگین از سپاهان در هفته جدید موفق به کسب یک امتیاز شد. شاگردان خداداد عزیزی یک امتیاز خارج از خانه با ارزش را از گسترش فولاد دشت کردند. تیم سپیدرود در حال حاضر با کسب تنها یک امتیاز در رده آخر جدول لیگ برتر قراردارد.

۲۷ کارت زرد

۲۷ بازیکن لیگ برتر در جریان مسابقات هفته سوم از داور کارت زرد دریافت کردند. نیمی از کارت زرد‌ها در بازی پرسپولیس- استقلال خوزستان و همچنین فولاد و نفت مسجد سلیمان به بازیکنان نشان داده شد. ۳۴ بازیکن در جریان بازی‌های هفته دوم از داور کارت زرد دریافت کردند و ۵ بازیکن هم با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شدند.

3 هفته، 3 کلین‌شیت

پرسپولیس و پیکان تنها تیم‌هایی هستند که در ۳ هفته گذشته دروازه تیم‌شان را بسته نگه داشتند. این دو تیم با توجه به عملکرد خوب خط دفاع و دروازه‌بان‌های خود موفق شدند کلین شیت کنند. باید دید در هفته‌های آینده هم این دو تیم توان محافظت از بسته نگه داشتن دروازه خود را دارند یا اتفاق دیگری رقم خواهد خورد.

اولین گل تبریزی با پیراهن استقلال

مرتضی تبریزی پس از جدایی از ذوب آهن به استقلال پیوست و این بازیکن با نمایش عملکرد مناسب موفق شد در هفته سوم گل دوم استقلال و اولین گل خودش را با پیراهن آبی‌پوشان به تراکتورسازی بزند.

دومین گل به خودی

مجتبی لطفی مدافع تیم پارس‌جنوبی‌جم اولین بازیکنی است که در فصل هجدهم لیگ‌برتر به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. دومین بازیکنی که به تیم خود در هفته سوم گل زد علی عبدالله زاده است که در بازی با استقلال به جای دفع توپ دروازه خودی را باز کرد.

گلزنان لیگ

دو گل: ووریا غفوری (استقلال) ـ امین باسمی‌نژاد (پدیده) ـ سیامک نعمتی (پرسپولیس) ـ ابراهیم صالحی (پارس جنوبی) ـ وحید خشتان (استقلال خوزستان) ـ ادی ارناندز (ذوب‌آهن) ـ محسن یوسفی (ماشین‌سازی) ـ سجاد شهباززاده (سپاهان) ـ حسین ابراهیمی (سپیدرود رشت) و ساسان انصاری (سپاهان).


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار