ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۳۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
به گزارش خبرنگار اعزامی کیهان ورزشی، جاکارتا بزرگترین شهر اندونزی و پرجمعیت‌ترین شهر کشورهای اسلامی است.شهری در حال توسعه که اینک میزبان رقابت‌های بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ است.از بدو ورود به پایتخت اندونزی با سازه‌های نیمه کاره‌ای روبرو شدیم که ظاهرا در حال تکمیل است و کارگران مشغول  کلاه ایمنی بر سر مشغول بکار هستند.
یکی از بومی های جاکارتا در این زمینه یادآور شد که پروژه های ساخت و ساز  در این شهر نسبت به گذشته بیشتر شده است. ترافیک های سنگین و طولانی مدت از مسائل لاینحل پایتخت اندونزی است که از آغاز بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ محسوس بوده است.اتوبوس حمل خبرنگاران و عکاسان با تاخیر وارد ایستگاه می شود و از این رو به تیم های خبری توصیه می شود که دو ساعت زودتر به ایستگاه رسانه ای بروند تا سر وقت به مسابقات برسند.
مسافت های طولانی توام با ترافیک از دردسرهای شهر جاکارتا است.برج های بلند در منطقه مدرن جاکارتا بیشتر از هر چیزی نظرها را جلب می کند و بیشتر تداعی کننده آسمانخراش های شهرهای مدرن جهان است.از بدو ورود به جاکارتا با تابلوهای بزرگی مواجه شدیم که همگی خبر از برگزاری هجدهمین دوره بازیهای آسیایی در اندونزی را می دهند و مبلغ ورزش و فرهنگ کشور اسلامی اندونزی است.مجسمه های بزرگ که نماد بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ است از فرودگاه تا دل شهر جاکارتا توجه همگان بخصوص اهالی رسانه و ورزشکاران کشورهای آسیایی را جلب می کند.
از دیگر مسائل مربوط به بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ سرعت معمول اینترنت است.البته قابل مقایسه با اینترنت در بازیهای اینچئون در چهار سال گذشته نیست.
تعداد موتورسواران و اتومبیل هایی که فرمانشان در سمت راست(انگلیسی) است بیشتر از هر موردی در خیابان های جاکارتا دیده می شود.شرایط جوی جاکارتا شباهت زیادی به شهرهای شمالی کشورمان دارد و میوه های جنگلی در سوپرمارکت ها و فروشگاه های بزرگ دیده می شود.بطوریکه در اتاق های هتل خبرنگاران هم در دسترس است و صرف می شود.  
نمایندگان سایر کشورها هم با البسه بومی و محلی خود به جاکارتا آمده اند و در پایتخت اندونزی با آیین های کشورهای اسلامی مواجه شده ایم.حتی  نمایندگان برخی کشورها با همین البسه بومی خود وارد میادین ورزشی شده اند. جاکارتا آماده برگزاری افتتاحیه بازیهای آسیایی شده بود و در بیشتر میادین و  معابر شهر ،دکه یا میزهایی به منظور ارائه اطلاعات مسابقات دیده می شد و  هم چنین جوانان بسیاری در حال خدمات رسانی به میهمانان بخصوص خبرنگاران هستند.البته منظور از خدمات رسانی راهنمایی و تشریح مسائل مربوط به بازیهای آسبایی است.
صبح فردای ورود تیم خبری کشورمان به جاکارتا راهی مرکز خبری بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ شدیم و نمایندگان رسانه ای بیشتر کشورهای شرکت کننده مشغول ارسال اطلاعات و آخرین خبر شدند.بازار مصاحبه با خبرنگاران در مرکز خبری داغ است و در بخشی از مرکز خبری ارز خبرنگاران تبدیل به روپیه واحد پول اندونزی می شود.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها