ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۳۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
این بدعت غلط را آنهایی بنا نهادند که از پاسخگویی به افکار عمومی فراری اند!
کیهان ورزشی-

اینکه پرسپولیس در ورزشگاه خانگی اش و مقابل حدود سی هزار تماشاگر مشتاق که تا دقیقه 90 برای تیم شان حنجره زخمی می کردند تن به تساوی شبیه شکست می دهد، دلایلی فراوانی دارد که می توان به تک تک آن دلایل پرداخت اما منظور این مطلب اشاره به دلایل فنی این توقف نیست بلکه پرداختن به یک عادت بد و غلط است؛ عادت فرار از پاسخگویی که ظاهرا در باشگاه پرسپولیس به بخشی از وظایف بازیکنان مبدل شده است.
شب گذشته وقتی خودمان را به میسکدزون ورزشگاه آزادی رساندیم تا دلایل آن نمایش بد را از زبان بازیکنان سرخپوش بشنویم، با صحنه ای مواجه شدیم که گرچه افسوسمندانه برای خبرنگاران عادی شده بود اما عمق فاصله بازیکنان این نسل با جامعه را نمایان می ساخت؛ عمقی که محصول مماشات بزرگترهای این باشگاه و مسئولان فوتبال کشور با این قبیل رفتار های غیر حرفه ای است.
وقتی یادمان می آید که در مسابقات المپیک، آسیایی، جهانی و ... بزرگترین ورزشکاران و سوپراستارهای ورزش جهان خود را موظف به پاسخگویی به خبرنگاران که در واقع نخ ارتباطی مردم و ستاره ها هستند دانسته و فی الفور پس از پایان مسابقات خود را به بخش مصاحبه رسانده و با احترام و مودبانه جواب سوالات اصحاب رسانه را می دهند، بیشتر از اقدام شب گذشته بازیکنان پرسپولیس که خود را جدابافته های این کره خاکی می دانند متعجب می شویم.
بازیکنانی هر کدام با در دست داشتن یک جعبه پیتزا(!)تونل محل مصاحبه با خبرنگاران را به مثابه تونل وحشت دانسته و بی توجه به حضور نمایندگان رسانه ها با سرعت از این محل متواری می شدند.
داستان پیتزا خوردن بازیکنان پرسپولیس در رختکن و  بلافاصله پس از بازی ها، ریشه در تفکر حرفه ای برانکویی دارد که معتقد است تغذیه بازیکنان بعد از یک بازی پر فشار باید در اختیار آنها قرار بگیرد  اما ایکاش همین بازیکنان که در پیتزا خوردن حرفه ای هستند در دیگر ابعاد نیز اصول حرفه ای را بیاموزند که یکی از آن اصول پاسخگویی به رسانه ها- در واقع به طرفداران شان- در محل تعیین شده است.
هنوز زمان زیادی از پایان رقابت های جام جهانی نگذشته است و ایکاش آن بازیکنانی که روسیه را از نزدیک دیدند و در آن مستطیل های سبز جهانی حاضر شدند و حتی آن نفراتی که مدعی سفر به روسیه بودند اما دست آخر از کاروان اعزامی جا ماندند، از آن آوردگاه درس هایی را می آموختند و می دانستند این اتفاق، نه توهین به خبرنگاران بلکه بی احترامی به جامعه فوتبالی کشور است.
البته بی تفاوتی مسئولان فوتبال و برگزارکنندگان لیگ به اصطلاح حرفه ای مان نیز به ایجاد این فضا کمک کرده و تا اراده ای بازدارنده در این زمینه نباشد این روند ادامه خواهد داشت.

*حمید ترابپور



نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار