PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۲
به گزارش نماینده کیهان ورزشی از جاکارتا؛ مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره بازیهای آسیایی به میزبانی اندونزی به شکل باشکوه و شکیلی برگزار شد.جاکارتا پایتخت اندونزی پیش از شروع مراسم بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ درگیر روز استقلال بود و امروز (شنبه ۲۷ مرداد) به مناسبت برگزاری مراسم افتتاحیه، پایتخت حال و هوای ورزشی به خود گرفته بود.
بطوریکه مسابقه ماراتن در خیابان های منتهی به ورزشگاه گلوریا-که در مرکز شهر جاکارتا واقع شده-تمامی نگاه ها را به خود جلب می کرد.تدابیر شدید امنیتی با استقرار خودروهای زرهی کاملا محسوس بود و جوانانی با البسه نارنجی در سراسر خیابان های منتهی به ورزشگاه ملی جاکارتا مشغول راهنمایی و خدمات رسانی به میهمانان خارجی بخصوص اهالی رسانه بودند.
توزیع تعداد محدودی بلیت مراسم افتتاحیه بیشتر تیم های رسانه ای را به زحمت انداخت و خبرنگاران و عکاسان برای تهیه گزارش و عکس محدودیت داشتند.از ساعت ۶ بعدازظهر به وقت محلی دسته دسته مردم ورزشدوست جاکارتا روانه ورزشگاه ملی شهر خود شدند و مراسم ساعت ۱۹ برگزار گشت.نیمی از ورزشگاه با دکوری که نمایانگر کوهستان و طبیعت کشور میزبان است آراسته شده بود و ابتدای مراسم با اجرای خواننده ملی اندونزی برپا شد .
مراسمی که آیین ملی و بومی اندونزی را حرکات موزون به نمایش می گذاشت و البته به طرز قابل توجهی اجرا شد. رژه کاروان کشورها در مرحله بعدی مراسم انجام شد و نمایندگان ایران یازدهمین کشوری بودند که وارد ورزشگاه شدند و رژه رفتند.
الهه احمدی تیرانداز کشورمان دومین بانویی بود که در تاریخ بازیهای آسیایی پرچمدار ایران شد..آتش بازی به شکل تماشایی و حتی بهتر از دوره های پیشین بازیهای آسیایی اجرا شد.کلیپ موتورسواری رییس جمهور اندونزی که برای رسیدن به مراسم و فرار از شلوغی معابر با کت و شلوار دست به ابتکار زد،  تماشاگران حاضر در ورزشگاه را به وجد آورد.
بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ از امروز با برگزاری چندین رشته شکل رسمی‌تری به خود می گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار