PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
مالک روس آبی‌های لندن تصمیم به فروش این باشگاه گرفته است.


کیهان ورزشی-


به نقل از نشریه سان انگلیس، رومن آبراموویچ تصمیم گرفته است که باشگاه چلسی را با قیمتی نجومی به فروش برساند.

به نوشته سان، آبراموویچ به دلیل مشکلاتی که با دولتمردان انگلیسی پیدا کرده و با توجه به محدودیت‌هایی که برای تمدید روادید اقامت وی در جزیره به وجود آمده، تصمیم گرفته تیم آبی‌پوش غرب لندن را با رقمی بیش از دو میلیارد پوند بفروشد که اگر این اتفاق رخ دهد، رکورد بالاترین رقم ثبت شده برای فروش یک تیم فوتبال شکسته خواهد شد.

در واقع قیمتی که آبراموویچ برای فروش چلسی تعیین کرده سه برابر گران‌ترین رقمی است که برای خرید یک باشگاه ثبت شده است؛ 790 میلیون پوندی که خانواده گلیزرها در سال 2006 برای خرید باشگاه منچستریونایتد پرداختند.

در همین حال نشریه تایمز لندن نوشته است که گروهی به نام رین از سوی آبراموویچ مأمور شده است که به انتقال مالکیت باشگاه چلسی کمک کند و در چین، خاورمیانه و آمریکا به دنبال مشتری خواهد بود.

انتشار خبر تمایل آبراموویچ برای فروش چلسی در حالی است که در ابتدای سال جاری خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مالک 51 ساله این باشگاه پیشنهاد دو میلیارد پوندی سرجان راتکلیف، ثروتمندترین فرد بریتانیا برای خرید باشگاه چلسی در ازای دو میلیارد دلار را رد کرده است.

آبراموویچ ماه جولای سال 2003 باشگاه چلسی را در ازای 140 میلیون پوند از کن بیتس خرید و در زمان مالکیت او این باشگاه پنج بار قهرمان لیگ برتر، یک بار قهرمان لیگ قهرمانان، یک بار قهرمان لیگ اروپا و پنج بار قهرمان جام حذفی انگلیس شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها