PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
روز نهم از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی با کسب ۳ طلا، یک نقره و ۳ برنز برای کاروان ایران به پایان رسید.
کیهان ورزشی-
مسابقات روز نهم بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی امروز (دوشنبه) برگزار شد و کاروان ایران با کسب 3 طلا، یک نقره و 3 برنز به کار خود در این روز پایان داد. در رقابت‌های امروز بهداد سلیمی در وزنه‌برداری، بهمن عسگری در کاراته و حسین کیهانی در دوومیدانی طلا گرفتند، سعید علی‌حسینی در وزنه‌بردار نقره‌ای شد و پگاه زنگنه و ذبیح‌الله‌ پورشیب در کاراته به همراه تیم  تیراندازی با کمان میکس کامپوند به مدال برنز دست یافتند.
نتایج ورزشکاران ایران به شرح زیر است:

کاراته
- وزن 68- کیلوگرم بانوان: پگاه زنگنه با توجه به قرعه استراحت در دور اول در نخستین دیدار خود در مرحله یک چهارم نهایی مقابل حریفی از قزاقستان قرار گرفت و این رقابت در نهایت بدون کسب امتیاز پایان یافت تا بر اساس قانون هانتی (رای داوران) نماینده ایران بازنده اعلام شود. با صعود حریف قزاق به فینال٬ زنگنه هم راهی جدول شانس مجدد شد. وی‌در رپه‌شارژ با حساب 3 بر صفر از سد «دیلدور آنا دوردیوا» از ازبکستان گذشت و به دیدار رده‌بندی رسید تا برای کسب مدال برنز تلاش کند.
زنگنه در دیدار رده‌بندی به مصاف حریفی از ویتنام رفت و 10 بر صفر به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد. این نخستین مدال ایران در روز نهم و سیزدهم برنز کاروان کشورمان در این دوره از بازی‌ها بود.
- وزن 75- کیلوگرم مردان:بهمن عسگری در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل عبدل باسط واحدی حریف افغانستانی قرار گرفت و با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید. عسگری در دور دوم نیز با نتیجه 8 بر صفر از سد خانگاخو اوگونخو از مغولستان گذشت. کاراته‌کای کشورمان در بازی بعد مقابل نماینده تایلند با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. عسگری در این مرحله و در تقابل با حریفی از چین تایپه، مبارزه را با نتیجه صفر - صفر به پایان رساند و بر اساس قانون هانتی (رای داوران) به عنوان فرد پیروز راهی فینال شد.
عسگری در فینال به مصاف «رائف عادل الترکستانی» از عربستان رفت و 5 بر صفر به پیروزی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت. این پانزدهمین طلای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2018 است.
- وزن 84- کیلوگرم ذبیح‌الله پورشیبدر دور اول به مصاف «جواهر حیدراف» از تاجیکستان رفت و با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد. پورشیب با این برد به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت. او در این مرحله برابر نماینده نپال قرار گرفت که حریف هانسوکو (اخراج) شد و تا نماینده ایران راهی نیمه نهایی شود.
پورشیب در مرحله نیمه نهایی مقابل نماینده کویت پس از تساوی 5 بر 5 ، با قانون «سن‌شو» (کسب امتیاز اول) بازنده شد و گام به دیدار رده بندی گذاشت. پورشیب در دیدار رده بندی سایان محمود از اردن را 3 بر 2 شکست داد و به مدال برنز رسید.

* کانوپولو:
تیم کانوپولو مردان با نتیجه 16 بر یک میزبان مسابقات اندونزی را شکست داد. این تیم در دومین مسابقه خود 4 بر 2 سنگاپور را مغلوب کرد. آخرین دیدار مقدماتی تیم مردان کشورمان فردا صبح ساعت 8:30 به وقت محلی به دیدار مالزی می‌رود.
مسابقات این ماده آزمایشی است و در جدول مدال قرار ندارد.
- تیم کانوپولوی بانوان کشورمان اولین بازی خود را برابر سنگاپور برگزار کرد در پایان با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد. تیم کشورمان در دومین دیدار خود برابر مالزی قرار گرفت و 19 بر صفر به پیروزی دست یافت.

* سوارکاری:
- تیم سوارکاری چهار نفره ایران متشکل مسعود مکاری‌نژاد، فرهنگ صادقی، آریان روانبخش و داوود پور رضایی توانستند در میان 17 تیم با امتیاز 35 رتبه سیزدهم را به خود اختصاص بدهند. مرحله نهایی این مسابقات فردا برگزار خواهد شد.

- مسابقات استارت انفرادی برگزار شد که مسعود مکاری‌نژاد در میان 68 ورزشکار رتبه 43، داوود پوررضایی رتبه 44 و فرهنگ صادقی رتبه 48 را به خود اختصاص دادند. آریان روانبخش نیز به دلیل امتناع اسبش از پرش روی مانع از دور مسابقه حذف و مشترکاً با چهار سوارکار دیگر رتبه 63 را به خود اختصاص داد. او می‌تواند در مسابقات تیمی حضور پیدا کند.

* تنیس‌روی‌میز:
- تیم ملی مردان ایران در سومین دیدار خود در مرحله گروهی به مصاف مالدیو رفت و به راحتی با نتیجه 3 بر صفر از سد این حریف گذشت. تیم ایران در این دیدار با ترکیب نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و افشین نوروزی برابر حریف قرار گرفت که هر سه ملی‌پوش با نتایج مشابه 3 بر صفر پیروز شدند.
 تیم ملی تنیس روی میز ایران در یک دیدار حساس برای صعود از مرحله گروهی از ساعت 16 به مصاف تایلند رفت و  با نتیجه 3 بر یک پیروز شد. ایران با این پیروزی به عنوان تیم دوم از گروه صعود کرد و در جمع هشت تیم برتر این مسابقات قرار گرفت.
ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف چین تایپه رفت و به نتیجه 3 بر صفر شکست خورد و از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند. نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و امین احمدیان در ترکیب تیم ایران بودند که برابر حریفان شکست خوردند.

* دوچرخه‌سواری پیست:
- تیم ملی ایران با ترکیب محمد دانشورخرم، احسان خادمی، علی علی‌عسگری در ماده تیم‌اسپرینت رقابت کرد و با ثبت زمان 45 ثانیه و 324 هزارم ثانیه در رده هفتم ایستاد و از صعود به نیمه نهایی و فینال بازماند.

* اسکواش زنان:
- تیم ملی اسکواش بانوان در اولین دیدار خود در بازی‌های آسیایی 2018 به مصاف هند رفت و 3 بر صفر شکست خورد. حدیث فرزاد، غزال شرف‌پور و فرشته اقتداری بازیکنان تیم ملی‌ اسکواش بانوان ایران در این بازی‌ها هستند. تیم کشورمان فردا به مصاف تیم هنگ‌کنگ و تایلند می‌رود.

* تیراندازی با کمان:
- تیم میکس کامپوندمتشکل از فرشته قربانی و نیما محبوبیدر دیدار رده بندی مقابل سنگاپور قرار گرفت و با امتیاز 155 بر 152 این حریف را شکست داد و به مدال برنز دست یافت. این نخستین مدال کاروان تیروکمان در بازی‌های آسیایی 2018 و چهاردهمین برنز کاروان ایران در این بازی‌هااست.

* بسکتبال:
- تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل ژاپن قرار گرفت و با نتیجه 93 بر 67 به پیروزی دست یافت تا راهی نیمه نهایی شود. شاگردان مهران شاهین‌طبع در کوارترهای اول، سوم و چهارم به ترتیب با نتایج 25 بر 14، 25 بر 19 و 26 بر 13 بر حریف غلبه کردند و فقط در کوارتر دوم 21 بر 17 باختند.
تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف کره جنوبی خواهد رفت.

* وزنه‌برداری:
- بهداد سلیمی در حرکت یک‌ضرب کار خود را با وزنه 200 کیلوگرمی آغاز کرد که در مهار آن موفق بود. سلیمی در تلاش دوم وزن 206 کیلوگرمی را انتخاب کرد که آن را بالای سر نگه نداشت. او در تلاش سوم موفق به مهار وزنه 208 کیلوگرمی شد و پس از علی‌حسینی در رده دوم قرار گرفت.

سلیمی در دو ضرب ابتدا موفق به مهار وزن 237 کیلوگرمی شد و در تلاش دوم وزن 246 کیلوگرمی را مهار کرد. سلیمی در تلاش سوم وزنه 253 کیلوگرمی را مهار کرد و با مجموع 461 کیلوگرم به کار خود پایان داد و قهرمان شد و شانزدهمین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد. سلیمی پس از کسب مدال طلا، رسماً از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

- سعید علی‌حسینی در حرکت یک‌ضرب و در نخستین تلاش موفق به مهار وزنه 201 کیلوگرمی نشد، اما در بار دوم همین وزنه 201 کیلوگرمی را مهار کرد. علی‌حسینی در تلاش سوم وزنه 208 کیلوگرمی را انتخاب کرد و موفق به مهارش شد تا حرکت یک‌ضرب را با همین رکورد به پایان برساند و در صدر قرار بگیرد.
علی‌حسینی در دو ضرب کار خود را با انتخاب وزن 240 کیلوگرمی آغاز کرد و با موفقیت آن را بالای سر نگه داشت. وی در بار دوم درخواست وزن 248 کیلوگرمی کرد که در مهار آن موفق بود. علی‌حسینی در تلاش سوم وزن 254 کیلوگرمی را به زمین انداخت و در نهایت با مجموع 456 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت. این پانزدهمین نقره کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها است.

* سنگ‌نوردی
- مرحله مقدماتی مسابقات سنگ‌نوردی ماده سرعت بخش امدادی برگزار شد و طی آن ترکیب سه نفره بانوان ایران با عنوان پنجمی راهی فینال شد. اعظم کرمی، حدیث نظری و کبری لگزایی‌فر ترکیب سه نفره ایران در این مسابقات بودند که در دور نخست موفق شدند تایلند را شکست دهند.
در مرحله فینال تیم ایران مقابل تیم دوم اندونزی به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی این بخش شد. این نتیجه برای ایران درحالی رقم خورد که نفر سوم تیم اندونزی مرتکب خطا شد و داوران رای به برتری ملی‌پوشان کشورمان دادند. در مرحله مقدماتی احتساب زمان بهتر، 8 تیم برتر مسابقات را مشخص می‌کرد اما در مرحله بعد فقط تیم برنده می‌توانست تیم صعودکننده باشد.
بانوان ایران در مرحله نیمه‌نهایی ابتدا مقابل تیم اول اندونزی شکست خوردند و در دیدار رده‌بندی نیز مسابقه را به تیم اول چین واگذار کردند. در پایان مسابقات تیم اول اندونزی طلا گرفت و تیم دوم چین مدال نقره را بدست آورد.
- تیم‌ملی سنگ‌نوردی مردان با ترکیب احسان اسرار، مهدی علیپور و رضا علیپور ترکیب تیم سه نفره ایران هم موفق شد با شکست تایلند راهی فینال مسابقات ماده سرعت بخش امدادی شود. تیم‌ملی ایران در مرحله مقدماتی عنوان چهارمی را بدست آورد. تیم کشورمان در مرحله فینال برابر چین شکست خورد و از صعود به جمع چهار تیم برتر بازماند.

* بوکس:
- امید احمدی‌صفا در وزن 49 کیلوگرم در مرحله یک شانزدهم برابر نماینده کره شمالی با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و حذف شد.
- شاهین موسوی در وزن 75 کیلوگرم برابر نماینده سوریه قرار گرفت و با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید.

* دوومیدانی:
- حسین کیهانی در فینال 3 هزار بامانع با زمان 8:22:79 دقیقه به مقام قهرمانی رسید و هفدهمین طلای کاروان ایران را به خود اختصاص داد. او با این زمان رکورد بازی‌های آسیایی را شکست.

در بازی‌های آسیایی هم این رکورد در اختیار طارق محمد طاهر بحرینی بود که 8:25:89 دقیقه را در بازی‌های گوانگژو به دست آورد که کیهانی با زمان 8:22:79 دقیقه رکورد او را شکست. رکورد جهانی و آسیایی این ماده در اختیار سیف سعید شاهین قطری است که زمان 7:53:63 دقیقه را در سال 2004 به جای گذاشته است.
- امیر مرادی در مرحله مقدماتی دوی 800 متر در گروه دوم قرار داشت و با زمان 1:48:31 دقیقه در رده دوم قرار گرفت و فینالیست شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار