فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲
کیهان ورزشی-

«پنچاک سیلات »رشته ای است که پانزده مدال در بازیهای آسیایی دارد و میزبان بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با کمک این رشته خود را به جایگاه چهارمی جدول مدال ها رساند.اشانتیونی که به اندونزی داده شد و الان صدای تمامی کشورها را درآورده است!رشته ای که شاید تا همین چند روز پیش کسی اسمش را هم نشنیده بود، سرنوشت کاروان ایران در بازی­­ های آسیایی را عوض کرد. آن هم در شرایطی که دلخوش بودیم به فاصله خوب مان با تیم پنجم جدول مدالی یعنی اندونزی. اتفاق تلخی که در این دوره از بازیهای آسیایی به میزبانی اندونزی شاهد هستیم جدا از وارد کردن "یکبار برای همیشه" پنچاک سیلات به بازی های آسیایی و اختصاص 19 مدال به این رشته، تغییر دادن چندین وزن در رشته بوکس برای کاهش شانس مدال آوری قزاق ها و تاثیر بر عملکرد داوران به خصوص در تکواندو و دیگر رشته های رزمی و... همه کار می کنند تا به عنوان مهمی" شاید فقط یک بار در تاریخ" در بازی های آسیایی برسند تا یکبار دیگر تفاوت سطح ورزش حرفه ای در آسیا با دنیا بارزتر حس شود.

آشنایی با هنر رزمی و سنتی اندونزی
 «پِنچاک سیلات» هنر رزمی و سنتی کشور میزبان بازی های آسیایی یعنی اندونزی است. ورزشی که ریشه در تاریخ مردم این سرزمین دارد و حداقل در هزارسال گذشته همواره در میان مردم اندونزی و برخی کشورهای همسایه اش جاری بوده  است. در جنگ ها، نزاع بر سر قدرت و حالا هم به عنوان یک رشته ورزشی و هنر رزمی!
پنچاک سیلات، ترکیبی دو کلمه ای است که هردو در زبان مردم جاوه و سوماترا (جزیره های مهم اندونزی) به معنای هنر رزمی است اما امروزه بخش اول این ترکیب یعنی "پنچاک" را به بخش نمایشی و هنری آن مربوط می دانند و "سیلات" بخش مبارزه و دفاع شخصی آن است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار