PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران حرفهای تازه ای را مطرح کرد.
کیهان ورزشی-


 کارلوس کروش درباره اتفاقات پیرامون تیم ملی گفت و گو کرد که در زیر بخش هایی از گفته های وی را می خوانید:

▫️می‌خواهیم از جام ملت‌های امارات با دست پر برگردیم. احتیاج به یک اماده‌سازی خوب داریم.

▫️به خاطر مشکلات مالی و اقتصادی کار ما سخت است.

▫️نمی‌توانم اتفاقاتی که قبل از جهانی برزیل یا قبل از روسیه یا قبل از جام ملت‌های استرالیا رخ داد را فراموش کنم.

▫️برخی می‌خواهند فراموش کنند که چه اتفاقاتی رخ داد‌، اما من فراموش نمی‌کنم که چطور برخی از بازی‌های تدارکاتی ما حتی برگزار نشد.

▫️به کلامم و قولم به فدراسیون ایران متعهد بودم. الان ایران هستم و وقت آن است تا برای تحقق رویای ایران در جام ملت‌ها قدم‌هایی مثبت برداشته شود.

▫️ وفاداری و تعهد به هواداران مهمترین مطلب است. قول دادن دیگر کمک نمی‌کند تا به قهرمانی برسیم.

▫️برنامه اماده‌سازی پیشنهادیم بیش از ۱ سال پیش به فدراسیون فوتبال اعلام شد. نه تنها اردوها بلکه احتیاجات ما در بعد پشتیبانی‌، اقامتی و ... هم در آن لحاظ شد.

▫️ داریم زمان را از دست می‌دهیم. اکثر فیفادی‌های رقبای اصلی ما پر است. سعی کردم صحبت‌های لازمه را برای برگزاری بازی با ازبکستان داشته‌باشم. ۱۲ ۱۳ پیشنهاد برگزاری بازی دادیم اما طرف مقابل رد کرد.

▫️چند کشور اعلام کردند شما به کشور ما بیایید، اما واقعیت این است که تاج با مشکلات بزرگی مواجه است. همه باید از این موضوع مطلع باشند که الان وقت حمایت کامل از تیم ملی است.

▫️ از تمام ایرانیان در اقصی‌نقاط دنیا درخواست دارم تا از تیم ملی ما حمایت شود. تیم شایسته‌ای داریم و اگر این فرصت را از دست بدهیم حسرت خواهیم‌خورد. این تیم لیاقت خلق اتفاقی خوب در امارات را دارد.

▫️تا زمانی که ندانیم با چه تیمی و در چه کشوری بازی داریم، نمی‌توانیم اردویی برگزار کنیم.

▫️چه سرمربی ایران باشم و چه نه‌، امروز در حال تلاش برای ایجاد راه‌های موفقیت تیم ملی هستیم.

هنوز مزه تلخ عدم صعود را دارم. عملکرد تیم در روسیه فوق‌العاده بود. جامعه فوتبال ایران شاید هیچ نگاه مناسبی به عملکرد ما نداشته‌باشد اما دنیا را با این مشکلات سورپرایز کردیم.

▫️این نتایج خوب حاصل عملکرد کل فوتبال ایران بود. از تیم ملی تا باشگاه‌ها تلاش کردند.

▫️ برای موفقیت در جام جهانی باید تاکتیک خاص خود را داشته‌باشید. مقابل اسپانیا در شرایط عادی شاید شما شانسی نداشته‌باشید اما ما توانستیم عالی کار کنیم.

▫️ یک قدم تا صعود فاصله داشتیم‌. بازیکنانم عالی بودند. در بازی با اسپانیا گلی زدیم که افساید نبود.

▫️۱۰ دقیقه آخر بازی با پرتغال را در نظر بگیرید. چه اتفاقی می‌افتاد اگر داور جسارت داشت و رونالدو را اخراج می‌کرد؟

▫️همین اتفاقات شاید در جام ملت‌های امارات هم بیافتد. باید آنقدر اماده باشیم که جلوی هر اتفاقی را چه در زمین و چه در خارج از زمین بگیریم. در جام ملت‌های استرالیا هم داوری تصمیمی عجیب گرفت اما باید با برنامه‌ریزی و تلاش جلوی این مشکلات بایستیم.

▫️ در فوتبال تنها یک لحظه فرصت دارید صحبت‌تان را انجام دهید‌ اگر آن لحظه بگذرد، دیگر صحبت شما بی‌فایده است و رنگ و بوی توجیه به خود می‌گیرد.

▫️پیشنهادات مختلفی داشتم اما مدیون ایران بودم. پیشنهادات مالی که داشتم قابل مقایسه نبود، اما به کلامم نسبت به ایران متعهد بودم.

▫️جلساتی با تاج و اسلامیان داشتم، باید قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم‌، این جذاب‌ترین اتفاق ممکن است اما متاسفانه بعد از ۲ ماه نتوانسته‌ایم برنامه‌ها را عملی کنیم چون حمایت‌های مالی لازم برای پیاده کردن برنامه‌ها مقدور است یا نه؟

▫️اگر برنامه‌ها اجرا شود‌، می‌دانم که گرفتن مدال در ابوظبی یک چالش بزرگ و شدنی است.

▫️هیچوقت آرزویی جز کسب مدال طلا نداشته‌ام. یک قسمت قهرمانی است و قسمتی دیگر اماده بودن برای رسیدن به آن.

▫️ همه برای قهرمانی وارد رقابت‌ها می‌شوند اما آیا همه قهرمان می‌شوند؟ باید آماده باشیم تا بتوانیم به سمت هدف گام برداریم.

▫️فیفا یک پروتکل و چارچوب برای اعلام اسامی دارد که آن را اجرا می‌کنیم. پروتکل همیشه یکسان است، اولین اطلاعات را به فدراسیون می‌دهیم و آنها می‌توانند روی سایت بگذارند. در فاصله یکی دو ساعت بعد از اعلام، خودمان هم این کار را می‌کنیم تا در ابعاد بین‌المللی بهتر باشد.

▫️ اعضای کادر تیم ملی، چه خارجی و چه ایرانی‌، مدارک‌شان را به فدراسیون داده‌اند. اگر فدراسیون بخواهد می‌تواند ان مدارج را منتشر کند. پشت تمام توهین‌ها و تهمت‌ها یک موج بود که با آن هیچگاه کنار نمی‌آیم.

▫️ این تفکر القا می‌کند که سرمربی تیم، انسان درستی نیست. وقتی یک نفر به کادر اضافه می‌شود اولین چیزی که فدراسیون می‌پرسد، مدرک اوست.

▫️رسانه قبل از اظهارنظر باید در این خصوص بپرسد و مطلع باشد. ضرب‌المثلی چینی می‌گوید:
برای برخی فرقی ندارد که مقابلش با انگشت به ماه اشاره کنی، زیرا آنها فقط انگشت تو را می‌بینند.

▫️برخی افراد گویا جلوی آینه می‌ایستند و قبل از اظهار نظر راجع به موضوعی، ابتدا خود را می‌بینند و بعد حرف می‌زنند.

*مقایسه خداحافظی رحمتی و عقیلی با سردار آزمون مثل مقایسه نمک و فلفل است.

* دعوت سردار آزمون تفاوتی با اصول قبلی من ندارد. امیدوارم حافظه خوبی داشته باشید.

* احترام زیادی برای بازیکنان بزرگ قائلم. وارد اتفاقی که برای عقیلی رخ داد نمی‌شوم. آنها تصمیمی یک‌طرفه گرفتند تا تیم را ترک کنند. در ان شرایط من این حرکت را نپسندیدم.

*سردار برخلاف برخی هیچگاه تیم را ترک نکرد. ضمنا من اولین نفری بودم که از تصمیم سردار باخبر بودم، جزییات را منتشر نمی‌کنم. فیفا به بازیکنان اجازه می‌دهد که از تیم ملی خود را ترخیص کنند.

*سردار کاملا محترمانه و با رعایت قوانین این موضوع را مطرح کرده و من دلایل تصمیم سردار را می‌دانم. فرصت داشتم تا دلایل را به رییس فدراسیون گزارش کنم. من محرم بازیکنم هستم و دلایل را نمی‌گویم.

*این دلایل اتفاق خوبی برای فوتبال و جامعه ایران نیست. تا زمانیکه من سرمربی تیم ملی ایران هستم، تیم ملی فوتبال، تیم ملی سیاه‌پوست‌ها، سفیدپوست‌ها‌، مسلمانان، ارامنه و ... نیست. این تیم ملی تمام کشور ایران است.

*به رییس فدراسیون گفتم که برخی می‌خواهند با خیانت، شکافی اجتماعی ایجاد کنند.

*اتفاقی که برای سردار رخ داد، قابل مقایسه با اتفاقات قبلی نیست. وظیفه من است اگر سرمربی ایران باشم، اتحاد تیم را حفظ کنم. برخی از کسانیکه می‌خواهند به تیم ملی کشور ضربه بزنند باید از فوتبال ایران حذف شود.

*فدراسیون فوتبال ایران نباید اجازه دهد برخی با تفکراتی خاص وارد شوند و مطالبی خطرناک را منتشر کنند تا شکاف اجتماعی ایجاد کنند. برای من همه بازیکنان تیم ملی، ایرانی هستند.

*عاشق گوچی، سیدجلال و ... هستم. در ۷ سال و نیم گذشته او همیشه در اردوهای تیم ملی بود و فوق‌العاده بازی کرد.

*تمامی بازیکنان بزرگی مثل رحمتی، گوچی و ... افتخارات زیادی برای فوتبال ایران داشته‌اند. باید قدردان باشیم.

*رقم خوردن برخی اتفاقات در تمام تیم‌های دنیا امری طبیعی است. اگر از من بپرسید از چنین تصمیمی خوشحال هستید‌،باید بگویم نه اما باید تصمیماتی بگیرم تا اصولم را حفظ کنم. عاشق گوچی هستم اما مجبور شوم تصمیماتی بگیرم که نباید با علاقه‌ای که به وی دارم‌، قاطی‌اش کنم.

*به دنبال نظم برده‌گونه نیستم، من به دنبال اخلاق‌گرایی هستم. گاهی اتفاقاتی می‌افتد‌، خودم هم در طول زندگی اشتباهاتی داشتم که تنبیه شدم. این بدین معنا نیست که پس از اشتباه، باید ارتباط قطع شود. عشق من به بچه‌هایم و بازیکنانم را نمی‌شود زیر سوال برد.

*گاهی مجبور می‌شوید تصمیماتی علیرغم میل باطنی بگیرید، در خصوص گوچی هم این اتفاق رخ داد.








برچسب ها: کارلوس کروش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار