PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
اطلاعات درج شده در سایت فدراسیون جهانی والیبال نشان می‌دهد که صدا و سیمای ایران حق پخش تلویزیونی رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان را نخریده است.
کیهان ورزشی-

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدارش از دور گروهی رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۸، شنبه از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف تیم ملی کوبا رفت و در پایان موفق شد ضمن برتری با نتیجه سه بر یک سومین برد متوالی‌اش را جشن بگیرد و کام مردم را شیرین کند.

 با وجود آن که قرار بود این مسابقه به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش شود و در حالی که تمامی اهالی والیبال در سراسر ایران مقابل تلویزیون‌هایشان نشسته و منتظر تماشای بازی ایران با کوبا بودند، مجری برنامه اعلام کرد که با وجود تلاش‌های همکارانش در صدا و سیما نتوانستند سیگنال را دریافت کنند و قادر به پخش بازی نیستند. عدم  پخش بازی در حالی اعلام شد که شبکه‌های اینترنتی در داخل ایران به صورت کامل و با کیفیت بالا دیدار ایران با کوبا را پخش کردند.

عدم دریافت سینگال ماجرایی داشته که مجری شبکه ۳ هیچ‌گاه به آن اشاره‌ای نکرد.

در سایت فدراسیون جهانی والیبال و در قسمت رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۸ لیستی از کشورهایی که حق پخش این مسابقات را خریده‌اند به همراه نام کانال‌های پخش کننده بازی‌ها وجود دارد که با نگاهی به این لیست متوجه شدیم صدا و سیمای ایران حق پخش مسابقات قهرمانی جهان را نخریده است. این در حالی است که کشورهایی همچون الجزایر، آذربایجان، ترکیه، هند، اندونزی، بحرین و ... که حتی رویای حضور در قهرمانی جهان را خواب هم نمی‌بینند این رقابت‌ها را به صورت زنده پخش می‌کنند اما در ایران که والیبالش در رده هشتم رنکینگ جهانی قرار دارد و مردمش عاشقانه والیبال را دوست دارند اهالی این رشته نتوانستند دیدار تیم ملی‌شان را ببینند.

هم چنین در بین ۲۴ تیم حاضر در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۸ تنها دو کشور ایران و کوبا حق پخش تلویزیونی را نخریده‌اند و شاید یکی از دلایل عدم پخش این بازی از تلویزیون ایران، نداشتن حق پخش کوبا بوده است. چرا که به نظر می‌رسد تلویزیون ایران سایر رقابت‌ها را از تلویزیون کشور مقابل تیم ملی ایران به شکل غیرقانونی دریافت می‌کرده است و حالا که کوبا این پخش را نداشته ایران نیز نتوانسته این دیدار را پخش زنده کند.

جدول کشورهایی که حق پخش مسابقات والیبال قهرمانی جهان را خریده‌اند را در ادامه می‌بینیم.

امیدواریم سازمان صدا و سیما با توجه به اهمیتی که والیبال در بین مردم در جذب جوانان به ورزش دارد و از سویی دیگر برای نادیده نگرفتن افتخارت دهه اخیر این رشته در سطح آسیا و جهان توجه ویژه‌ای به پخش بازی‌های والیبال داشته باشد تا در روزهای آتی شاهد نبرد بلند قامتان ایران با قدرت‌های جهان باشیم.


ایسنا


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار