ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: ۳۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
قانون جدید منع فعالیت بازنشستگان در نهادهای دولتی به برکناری مدیران فدراسیون فوتبال و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منجر نمی شود.

کیهان ورزشی-


پس از آنکه قانون منع فعالیت بازنشستگان در بخش های دولتی از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و از فیلتر شورای نگهبان گذشت، موضوع کنار رفتن تعدادی از روسای فدراسیون ورزشی و مدیران ارشد ورزش مطرح شد؛ به گونه ای که رسانه ها نام 13 رییس فدراسیون را مطرح کردند و در راس همه آنها مهدی تاج قرار داشت.

از سوی دیگر این قانون بر اساس این موضوع که برخی مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بازنشستگان بخش های مختلف هستند، متوجه آنها نیز شد.

در همین زمینه بحث های مختلفی در وزارت ورزش و جوانان طی روزهای گذشته صورت گرفت و وزیر ورزش و جوانان نیز صراحتا اعلام کرد که قانون محترم و در بدنه ورزش برخی مدیران که مشمول این قانون هستند جای خود را به نفرات جدید می دهند.

اما داستان فدراسیون فوتبال و دو باشگاه بزرگ کشور سرفصلی جداگانه دارد و حالا مشخص شده که زلزله تغییرات به این بخش ها نخواهد رسید.

بررسی های خبرنگار ما به اینجا رسیده که مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال به دلیل وجود بندی در اساسنامه فدراسیون فوتبال به کار خود ادامه خواهد داد و عملا هرگونه تغییری در این فدراسیون با استناد به قانون جدید واکنش فیفا را به همراه خواهد داشت.

فدراسیون فوتبال حدود سه سال قبل در نامه ای به فیفا این موضوع را مطرح کرده که آیا اساسنامه این فدراسیون نیازی به تغییرات دارد و در نامه آن زمان فیفا اعلام می شود که اساسنامه مورد تائید آن نهاد بین المللی می باشد.

این مسئله تائید کننده اساسنامه ای بود که هنوز به قوت خود باقی است.

اساسنامه فعلی فدراسیون در بند یک خود این موضوع را بصورت شفاف روشن کرده که این فدراسیون نهادی مستقل و خصوصی است.

حالا فدراسیون فوتبال با استناد به همین بند خود را از خطر برکناری روسای بازنشسته دور نگه می دارد.

درباره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که در اولی دو عضو هیات مدیره و در دومی مدیرعامل(گرشاسبی) و رییس هیات مدیره(جعفر اشرف کاشانی)بازنشسته هستند نیز سندی مهم مانع تغییرات می شود.

هر دو باشگاه بصورت تجاری به ثبت رسیده اند و این سند نشان می دهد که فعالیت مدیران آنها تفسیری جز فعالیت غیر دولتی آنها ندارد.

گفتنی است که حکم مدیرعاملی حمیدرضا گرشاسبی که اخیرا از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر شد نیز با تکیه بر هیمن سند بود.

حالا باید دید این مستندات موجب می شود تا حساسیت های این روزها نسبت به مدیران فدراسیون و دو باشگاه مطرح تهرانی کاسته شود یا آنکه پرونده مسیر دیگری را طی می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار