PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - April 17 2024
کد خبر: ۳۸۵۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
سیامک نعمتی آچار فرانسه پرسپولیسی ها می گوید هنوز کارشان در نیمه نهایی آسیا تمام نشده است!
سیامک نعمتی بازیکن چند پسته تیم پرسپولیس فصل خوبی را شروع کرده است. بازیهای درخشان در لیگ برتر موجب شد موقعیت سیامک در ترکیب پرسپولیسی ها تثبیت شود و برانکو ایوانکوویچ سرمربی موفق پرسپولیس در بازی رفت مقابل تیم پرستاره السد قطر از نعمتی در پست دفاع راست استفاده کند و او را از فاز هجومی به فاز دفاعی انتقال دهد.سیامک در آزمون تغییر پست موفق بود و در طول نود دقیقه بازی دوحه ثابت کرد که سیامک نعمتی بازیکنی چند پسته است . البته نعمتی پیش از پیوستن به پرسپولیس بارها در پیکان تیم سابق خود در پست دفاع راست بازی کرده بود و با تغییر پست در بازیهای حساس بیگانه نبود.بازیکن موثر این روزهای پرسپولیس در بازی رفت برابر السد نمره قبولی گرفت گرچه سرخپوشان برای صعود به فینال یک نود دقیقه حساس برابر تیم السد قطر در ورزشگاه آزادی پیش رو دارند که بدون تردید نباید بازی برگشت را آسان پنداشت ! در ادامه صحبت های بازیکن چند پسته پرسپولیسی ها را بخوانید.

برای رویارویی با السد برنامه داشتیم

- پیروزی ارزشمند پرسپولیس در بازی رفت مرحله نیمه نهایی ورد زبان اهالی فوتبال است. شکست السد در ورزشگاه خانگی اش در روزی که نیمکت پرسپولیسی ها خالی از بازیکنان باتجربه و میدان دیده بود اتفاق ارزشمندی است:خدا را شکر توانستیم در یک بازی حساس به گل برسیم و السد را در خانه ببریم و دست پر به تهران برگردیم. پیش از بازی می‌دانستیم کار سختی در پیش خواهیم داشت و برابر تیم پرمهره السد بازی می کنیم. در این روز‌ها که با کمبود بازیکن هم مواجه هستیم،انصافا بچه‌ها شاهکار کردند و یک برد قاطع را مقابل تیم قطری کسب کردیم. ما برای تک‌تک دقایق این بازی برنامه داشتیم و می‌دانستیم که چگونه باید به این تیم قطری ضربه بزنیم.همه چیز حساب شده بود و خوشحالم که این مسابقه مهم را در خانه حریف بردیم و نشان دادیم که تیمی منسجم و بابرنامه هستیم.

-شکست السد قطر در دوحه برای اهالی فوتبال معنی داشت. پرسپولیس با شکست السد به شکلی تلافی وباخت استقلال برابر تیم قطری را جبران کرد. السد پیش از رویارویی با پرسپولیس در دو دیدار رفت و برگشت استقلال تهران را شکست داده بود. نعمتی در این خصوص می گوید:با این نظر موافق هستم .البته این را هم بگویم استقلال می‌توانست در مرحله قبلی لیگ قهرمانان السد را شکست دهد اما کمی دچار بدشانسی شد و نتوانست جواز صعود را دریافت کند. درحال حاضر پرسپولیس نماینده ایران است و برای سرافرازی ایران تلاش می‌کنیم. فکر می‌کنم استقلالی‌ها هم از این پیروزی ما خوشحال شدند.یک بازی ملی بود و ما به عنوان نماینده ایران به میدان رفتیم و خوشحالم که تا اینجای کار نماینده شایسته ای برای فوتبال ایران در آسیا بوده ایم.

-وی ادامه داد: از ته قلب دوست داشتیم استقلال برنده شود و بتواند در این مرحله حاضر شود. در بازی قبلی آنها نمایش خوبی داشتند و بدشانس بودند. با این حال ما برنامه خودمان را دنبال می‌کردیم و از اینکه توانستیم السد را شکست دهیم خوشحالیم و مطمئنم اکنون استقلالی‌ها هم از این برد خوشحال هستند و از اینکه توانستیم به عنوان نماینده ایران به برتری دست پیدا کنیم.

برانکو صلاح بداند در هر پستی بازی می کنم

-بازی نعمتی در دفاع راست مقابل السد قطر تحسین برانگیز بود و توجهات را به خود جلب کرد.او درباره بازی شایسته خود در دوحه و تجربه اش از بازی در پست های مختلف می گوید: در پیکان تیم سابق خود هم در دفاع راست بازی کرده‌ بودم و با این پست بیگانه نبودم و سابقه حضور در این منطقه از زمین را دارم. با توجه به این بازی که خیلی حساس بود از چند روز پیش تمام تمرکزم را گذاشته بودم که یکی از بهترین بازی‌هایم را در دفاع راست انجام دهم. می‌دانستیم که مقابل بازیکنان بزرگی بازی خواهیم کرد و خدا را شکر در این بازی گل نخوردیم و حتی توانستیم به گل هم برسیم.هدف ما در دوحه گل نخوردن و استفاده از موقعیت ها بود که خوشبخانه به هدف مان رسیدیم. خوشحالم که هم گل نخوردیم و هم گل زدیم تا شرایط کاملا به سودمان شود.

-پس از عملکرد خوبش در پست دفاع راست صحبت از تغییر محل بازی نعمتی شد. وی از بازی در پست های مختلف استقبال کرد و در این خصوص می گوید:من توانایی انجام بازی در همه نقاط زمین را دارم و اگر برانکو بخواهد و صلاح بداند از من در پست دیگری استفاده کند بدون بحثی می پذیرم. مشکلی با این قضیه ندارم. مهم موفقیت پرسپولیس چه در رقابت‌های داخلی و چه خارجی است مهم این است که تیم برنده شود و هواداران بابت پیروزی تیم خوشحال شوند.من از تصمیم برانکو استقبال می کنم و خوشحالم که توانستم به تیمم در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا کمک کنم.

روحیه برتری جویی در بازیکنان مشهود بود!

-شکست السد پرستاره در شبی که پرسپولیس کمبود بازیکن داشت و نیمکتش از بازیکنان باتجربه تهی شده بود برای دوستداران فوتبال ایران بخصوص تماشاگران سرخپوشان دور از انتظار بود. همه به دنبال یک تساوی بدون گل برابر السد در دوحه بودند اما پرسپولیس با ارائه بازی شجاعانه موفق شد حریف را شکست دهد:«شاید برایتان جالب باشد بگویم برانکو سر میز ناهار آمد و از تک تک بازیکنان خود خواست که به میدان برویم و برنده شویم. از چند روز قبل روحیه بردن در وجود بچه‌ها مشهود بود و همه از پیروزی در ورزشگاه خانگی السد صحبت می کردند اما همه در خوشبینانه‌ترین حالت تصورمی کردند که ما قادر باشیم در زمین السد به تساوی برسیم و نبازیم ولی خداوند منان کمک کرد و بازی مهم را بردیم و به آنچه می خواستیم رسیدیم.»

-وی اضافه کرد: ما تیم آنالیز و فنی فوق العاده‌ای داریم و قبل از بازی شناخت کاملی از حریف داشتیم. در این فصل هم دو بار برابر السد قرار گرفته بودیم. این من نبودم و اینکه بحث را بخواهیم شخصی دنبال کنیم راضی نیستم. ما یک تیم هستیم. تیمی شامل کادرفنی و در راس آن آقای برانکو، مدیریت باشگاه و بازیکنان و البته هواداران. ما اینگونه به نتیجه می‌رسیم و هیچکس به تنهایی قادر به موفقیت نیست. ما به هیچ مشکلی فکر نمی‌کنیم و هیچ بهانه‌ای نخواهیم داشت. ما یا اینقدر خوب خواهیم بود که به نتیجه برسیم یا اگر تلاش نکنیم از هدف دور می‌شویم. پیش از بازی می‌دانستیم کار سختی را در پیش خواهیم داشت. در این روزها که با کمبود بازیکن هم مواجه هستیم، بچه‌ها شاهکار کردند و یک برد قاطع را مقابل تیم قطری کسب کردیم. ما برای تک‌تک دقایق این بازی برنامه داشتیم و می‌دانستیم که چگونه باید به این تیم قطری ضربه بزنیم.

-صفحه باشگاه السد قطر در اینستاگرام پس از باخت تیمشان به پرسپولیس نوشت « ما هرگز تسلیم نخواهیم شد.» همین جمله دهان به دهان در بین مربیان و بازیکنان السد چرخید و تیتر روزنامه های قطر شد.بطوریکه بازیکنان و مسئولان باشگاه السد اظهار کرده اند که پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی مغلوب می کنند و روانه فینال لیگ قهرمانان آسیا می شوند.سیامک نعمتی دراین باره می گوید:به هر حال السدی ها بازی را به پرسپولیس باخته‌اند و برای اینکه تماشاگران خودشان را آرام کنند و از فضای شکست خارج شوند باید چنین حرف‌هایی رابه زبان بیاورند.این طور صحبت ها در فوتبال عادی است و هر تیمی که ببازد اعضایش در هر پست و مقامی از چنین جملاتی برای خروج از بحران روحی استفاده می کنند.

-وی ادامه داد:به هر حال بازی برگشت برابر السد باقی مانده است . ما با حمایت صد هزار هوادار مشتاق مقابل اسد بازی خواهیم کرد و هدف مان ارائه یک بازی خوب و هدفمندانه است تا فینالیست شویم.همانطور که در بازی رفت بابرنامه عمل کردیم در بازی برگشت هم حواس مان جمع خواهد بود تا شانس صعود به فینال را از دست ندهیم.

حاضریم برای پرسپولیس جان بدهیم!

-البته بازی برگشت پرسپولیس مقابل تیم السد در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان باقی مانده است اما سیامک در خصوص پس از صعود احتمالی پرسپولیس به فینال و این که دوست دارد که مقابل کدام تیم از شرق آسیا در فینال بازی کند، می گوید:اصلا برایمان فرقی نمی‌کند که چه تیمی به فینال می‌رسد. مهم این است که ما به فینال صعود کنیم و در نتیجه بهترین عملکرد را داشته باشیم .صعود به فینال و عملکرد بهتر تیم برای ما اهمیت دارد و برایمان در اولویت است.همانطور که گفتم بازی برگشت برابر السد در ورزشگاه آزادی است و بزرگترین امتیازمان این است که می توانیم مقابل هواداران بازی کنیم و هم چنین درمقابل تماشاگران خودی جشن قهرمانی بگیریم.امیدوارم جشن صعود به فینال را در حضور صد هزار تماشاگر پرسپولیسی ها برپا کنیم.

-وی ادامه داد:حاضر هستیم برای قهرمانی پرسپولیس در آسیا جان بدهیم. با تمام وجود به میدان می رویم و از بازی در هر پستی استقبال می کنم. برای قهرمانی پرسپولیس در آسیا دفاع راست که سهل است، حاضریم جان بدهیم! الان تنها نکته مهم موفقیت و قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا است و این که بتوانیم طرفداران خوب مان را این بار با قهرمانی در آسیا خوشحال کنیم.

-نعمتی اضافه کرد:در بازی برابر السد جنگیدیم. پای فینال آسیا در میان بود و باید با همه وجود می‌جنگیدیم و تلاش می‌کردیم. خدا را شکر این جنگیدن و دویدن نتیجه داد و به برتری یک بر صفر رسیدیم.در بازی برگشت هم می جنگیم تا فینالیست شویم و أصلا السد را در ورزشگاه آزادی دستکم نخواهیم گرفت.

سید جلال درست می گوید...

-سید جلال حسینی کاپیتن آماده و پرتلاش پرسپولیس پس از پیروزی در بازی رفت مقابل تیم السد قطر به همبازیان خود گوشزد کرد که در حال حاضر پرسپولیس یک درصد از مسیر رسیدن به فینال را طی کرده و کماکان کارش در مرحله نیمه نهایی به پایان نرسیده است. نعمتی دراین خصوص می گوید:کاملا حق با سید جلال است. مانباید تصور کنیم که با شکست السد کار ما در نیمه نهایی تمام شده است.کماکان نود دقیقه دیگر از نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده و بایستی مثل بازی رفت با قدرت در دیدار برگشت حاضر شویم و مثل بازی دوحه مقابل السد بجنگیم.سید جلال درست گفته هنوز صعود ما به فینال مسجل نشده است.

-سیامک با اشاره به امکانات باشگاه های متمول قطری و غیرت بازیکنان ایرانی می گوید: ما به عشق هواداران مان بازی می‌کنیم. انصافاً هیچ جوری نمی‌توان امکانات السد یا الدحیل را با ما مقایسه کرد اما بچه‌ها غیرت کردند و به خاطر شاد کردن دل هواداران پرسپولیس ۹۰+۶ دقیقه در بازی رفت جنگیدند. امیدوارم در دیدار برگشت در استادیوم آزادی صد هزار تماشاگر پرسپولیسی ورزشگاه را پر کنند تا طلسم‌شکنی کرده و به فینال آسیا برسیم.رسیدن به فینال دور از دسترس پرسپولیس نیست .ما با حمایت صد هزار تماشاگر قرمز پوش قادر هستیم در ورزشگاه آزادی دل طرفداران مان را شاد نماییم.

همه از مصدومیت ماهینی ناراحت شدند

-مصدومیت حسین ماهینی در دربی پایتخت ناراحت کننده بود و او با پارگی رباط صلیبی خود می بایست ماهها از میدان دور باشد. این روزها بیشتر بازیکنان پرسپولیس به ماهینی روحیه می دهند و سیامک دراین باره می گوید:مصدومیت حسین ماهینی ناراحت‌کننده بود. همه ما به شدت ناراحت شدیم و برای ماهینی آرزو می‌کنیم عمل جراحی موفقیت‌آمیزی داشته باشد و هرچه زودتر به میادین فوتبال برگردد.

ماهینی برای پرسپولیس سالها زحمت کشیده است و او در میدان فوتبال دچار مصدومیت شد و امیدوارم حسین پس از مداوای پایش با قدرت به میادین فوتبال برگردد و به جایگاه سابق خود برسد.

-وی ادامه داد: حسین یکی از بازیکنان قابل احترام تیم است که بیشترین فشار را در این مدت پشت سر گذاشت و در هر پستی که نیاز داشتیم به تیم کمک کرد. از مصدومیت او خیلی ناراحت هستیم و امیدواریم هر چه زودتر بار دیگر او را کنار خودمان داشته باشیم.

-پرسپولیس در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا تا مرحله نیمه نهایی پیش آمد اما در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مقابل الهلال عربستان مغلوب شد.سیامک از هم قسم شدن پرسپولیسی ها صحبت کرد و در این خصوص گفت:پرسپولیس فقط به قهرمانی در آسیا فکر می‌کند. ما فصل گذشته به یک قدمی فینال رسیدیم اما با بدشانسی مواجه شدیم. این مرتبه هم مشکلات زیادی داریم ولی برای موفقیت و کسب نتیجه امیدوارکننده مقابل السد قطر هم‌قسم شده‌ایم.این بار حواس مان جمع است تا گرفتار بدشانسی در این مرحله نشویم و به فینال برسیم.

-وی اضافه کرد:هواداران حق دارند. آنها همیشه می‌خواهند پرسپولیس برنده باشد. ما هم احترام زیادی برای طرفداران قائلیم و سعی می‌کنیم به خاطر آن‌ها بهترین بازی را به نمایش بگذاریم. هرگز فراموش نمی‌کنیم در شرایطی که یک گل از الدحیل خورده بودیم و در آزادی عقب بودیم چگونه ما را تشویق کردند و برای ادامه بازی و بردی تاریخی دلگرم شدیم.

برای ژاوی کری نمی خوانم

-حضور ژاوی کاپیتن مطرح تیم السد قطر و ستاره اسبق بارسلونا به لیگ قهرمانان آسیا وزن داده است . سیامک درباره ژاوی می گوید:ژاوی فوتبالیست قابل احترامی است. او هنوز هم بزرگ است و به خودم اجازه نمی‌دهم برای چنین بازیکنی کری بخوانم.به هر حال بازی کردن مقابل ستاره اسبق بارسا جذابیت دارد و تجربه تازه ای است. ما در بازی رفت این بازیکن را مهار کردیم و در بازی برگشت هم مراقب ژاوی خواهیم بود.

-نعمتی درباره شانس گلزنی‌اش در این بازی گفت: مهم موفقیت تیم و نتیجه گیری کلی است. درست است که هر گل ما در این بازی ارزش فوق العاده‌ای دارد و فلسفه همیشگی پرسپولیس و آقای برانکو برتری و دستیابی به برد است اما باید نتیجه‌ای کسب کنیم که کار را در بازی برگشت سخت نکند. فورواردها کارشان را خوب بلد هستند و امیدوارم به خواسته‌مان برسیم.

-مدافع راست سرخپوشان درباره رویارویی با بغداد بونجاح گفت: او بازیکن قدرتمندی و چارچوب شناسی است و برای مهار او هم برنامه داریم. هرچند السد تنها متکی به او نیست و در تمام پست‌ها مهره‌های خوبی دارد و باید در طول 90 دقیقه کاملا تمرکز داشته باشیم.

-وی در پایان گفت: ما هیچ وقت شانس حضورمان در فینال را دست کم نخواهیم گرفت و از تلاشی که تا به اینجای مسابقات داشته‌ایم به سادگی نخواهیم گذشت.

* کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
آقا کیوان اگر میشه با منشا هم مصاحبه کن
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار