فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: از بازی استقلال مقابل سایپا لذت بردم و معتقدم جوانگرایی آقای شفر جواب خواهد داد.
کیهان ورزشی-

تیم فوتبال استقلال در دیداری حساس برابر سایپا به پیروزی رسید تا اعضای این باشگاه از مدیران تا بازیکنان نسبت به آینده امیدوار باشند.
جواد قراب عضو هیات مدیره استقلال که خود چهره ای فنی است در گفت و گویی با خبرنگار ما درباره بازی روز گذشته و اتفاقات اخیر باشگاه استقلال صحبت کرده که متن صحبت های وی را در زیر می خوانید:

بازی خوب محصول اعتماد به جوانان
بعد از دو بردی که تیم ما در مسجد سلیمان به دست آوردند؛ این برد برابر سایپا را نیاز داشتیم تا روی نوار موفقیت باقی بمانیم. هر دو تیم دیروز خوب بازی کردند . سایپا شروع خوبی داشت و حملاتی را طراحی کرد و گل هم زد اما در ادامه استقلال با جوانان و با تجربه هیا خود نبض بازی را در دست گرفت و در همان نیمه اول به گل رسیدیم. این فوتبال خوب محصول اعتماد آقای شفر به بازیکنان جوان بود.
استقلال در خانه باید هجومی باشد
استفاده از نفرات جوان در ترکیب اصلی استقلال نشان می داد که آقای شفر روی این نفرات حساب ویژه ای باز کرده است. به اعتقاد من استقلال در بازی های داخل خانه باید مثل دیروز با دو مهاجم و با سیستمی هجمومی بازی کند. این نیاز استقلال است. اگر در خانه هجومی بازی نکنیم کجا باید این کار را انجام دهیم؟ در نیمه دوم هم بچه مزد فوتبال رو به جلوی خود را گرفتند.
رسانه ها روی این دو نفر زوم نکنند!
از بازی دو جوان استقلال لذت بردم. صیادمنش و قائدی. آنها جوانان مستعدی هستند اما به نظرم رسانه ها نباید روی این جوانان زوم کنند. در بازی دیروز انگیزه جوانی را دیدم.البته نباید فراموش کنیم که استفاده از جوانان و جوانگرایی قاعده دارد و باید نقش بازیکنان باتجربه را لحاظ کنیم.روی هم رفته فوتبال عالی و زیبایی بود و تیم سایپا هم خوب کار کرد.
تعویض های شفر می توانست بهتر باشد
تیم حریف خیلی فیزیکی بود و ماشاالله بازیکنان آنها همگی بالای یک متر و نود بودند اما در این شرایط هم نفرات ما کم نیاوردند. البته به نظر من آقای شفر می توانست در نیمه دوم و روی تعویض های آخر بهتر عمل کند چون تیم تحت فشار قرار گرفت. فکر می کنم بجای نویمایر و گرو می توانست از نفرات آماده تری استفاده کند.
بازی کردن حسینی ربطی به اعتراضش نداشت
حسین حسینی در بازی دیروز عالی کار کرد و نشان داد استقلال از وجود دو دروازه بان آماده بهره می برد که هر تیمی آرزوی داشتن این دو را دارد. برخلاف برخی صحبت های نادرست این اتفاق که حسین در ترکیب قرار گفته ربطی به اعتراضات او ندارد. البته حسین حسینی باید بداند باشگاه استقلال از چه جایگاهی برخوردار است.این هنر آقای شفر است که این بازیکنان را همدل کند. دیروز واکنش رحمتی هم به نیمکت نشینی اش بسیار زیبا بود.ما می دانیم که رحمتی دروازه بان کوچکی نیست.
شفر گفت شما کنجکاو هستی؟!
دو سال قبل بنده و چند تن از دوستان عضو کمیته فنی بودیم. ابتدا از آقای روشن هم دعوت کردم که بنا به دلایلی نیامد.روش ما در آن کمیته این بود که دخالتی در کار سرمربی نداشته باشیم و نظرات مان حالت مشورتی داشته باشد. خیلی مواقع خودمان اتفاقات را آنالیز می کردیم. زمانی هم که اقای شفر آمد بنده خودم بر سر تمرینات حاضر می شدم. یکبار آقای شفر به من گفت: شما خیلی کنجکاو هستی؟ پاسخ دادم: خیر، من عاشق این تیم هستم و زندگی ام استقلال است.
پورحیدری گفت می شود کمیته فنی نداشته باشیم؟!
اعضای فعلی کمیته فنی استقلال همگی از افراد موجه و کاربلد هستند. آنها دلسوز هستند و برای کارشان وقت می گذارند منتهی باید اعتماد سرمربی جلب شود که به نظرم این اتفاق خواهد افتاد. من با مربیانی چون رایکوف، اوفارل، جکیچ، اسکینرو کار کرده ام و می دانم مربیان خارجی از کمیته فنی وحشت دارند. الان هم باید اعتماد آقای شفر جلب شود. من به دوستان کمیته فنی هم گفتم که باید حالتی ایجاد شود که نظرات کمیته فنی به حالت مشورتی از طرف یک نماینده به کادر فنی منتقل شود تا برای او این ذهنیت ایجاد نشود که قصد دخالت در کارش وجود دارد. یادم هست در یک مقطع که مرحوم پورحیدری سرپرست استقلال بود و ما عضو کمیته فنی، یک روز منصور به من گفت: می شود خواهش کنم کمیته فنی نداشته باشیم؟دلیلش این بود که آن مرحوم نگران بود برای سرمربی وقت تیم ذهنیت دخالت ایجاد نشود.
استقلال سرمایه بزرگی دارد
استقلال سرمایه ای به نام تماشاگر دارد. همان هایی که دیروز به ورزشگاه رفتند و حتی وقتی استقلال گل خورد دست از حمایت برنداشتند. این تماشاگر سنگ را به حرکت درمی آورد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار