PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
گفت و گو با محمد حسین مرادمند مدافع اصفهانی پدیده مشهد
حمایت کنند قهرمان لیگ می شویم تیم پدیده مشهد در فصل جاری لیگ برتر نتایج خوبی کسب کرده و در حال حاضر صدرنشین است. پدیده جزو تیم های پر مشکل لیگ است که هر فصل با گرفتارهای مالی می جنگد تا بقای خود در لیگ را حفظ کند.امسال به زعم اهالی فوتبال سال پدیده است. تیمی که چهار سال است استخوان بندی خود را حفظ کرده و به هارمونی رسیده و حالا قادر است نتایج دلخواه را کسب نماید.محمد حسین مرادمند بازیکن اصفهانی پدیده که جزو نفرات باسابقه این تیم به شمار می آید امیدوار است که امسال پدیده با حمایت های بیشتر مسئولان فوتبال مشهد بتواند دست به کار بزرگی در لیگ بزند .البته به زعم مرادمند حرکت پدیده بدون حمایت مسئولان مشهد یک جایی متوقف خواهد شد .با مرادمند درباره أوضاع این روزهای پدیده صحبت کردیم .

بچه اصفهان

-محمد حسین مرادمند مدافع تیم پدیده مشهد متولد اصفهان و زادروزش در یکم تیر ماه 1372 ثبت شده است:«من بچه جنوب شهر اصفهان هستم. زینبیه اصفهان جزو محلاتی است که ورزشکاران بسیاری در این محله رشد کرده اند.محلات پیرامون ما نیز پر از ورزشکار است که آقای محمود کریمی کاپیتن اسبق سپاهان اصفهان یکی از آنها است.محله هفتون و زینبیه اصفهان به شکلی فوتبال خیز است و نامهای بزرگی به خود در عالم ورزش دیده است.»

-وی ادامه داد: من در خانواده ای ورزشکار شدم که با ورزش بخصوص فوتبال بیگانه نبود.پدرم در جوانی فوتبال بازی می کرد و سالها شاگرد آقای رسول کربکندی مربی اسبق تیم ذوب آهن اصفهان بوده است.پدرم پس از شکستن دستش و مصدومیت سختی ترجیح می دهد فوتبال را ترک کند و مشکلات زندگی و خانوادگی وادارش می کند که قید فوتبال را بزند.مشکلات زندگی محاصره اش می کند و مجبور می شود فوتبال را کنار بگذارد. فوتبال همیشه یکی از علایق نوجوانان و جوانان اصفهان بوده است.

-مرادمند اضافه کرد: پدرم در گذشته راننده ترانزیت بود و الان خانه نشین شده است.برادر ندارم و یک خواهر بزرگتر از خودم دارم.

-در حال حاضر حسین دانشجوی رشته کارشناسی تربیت بدنی است.وی در این خصوص به کیهان ورزشی می گوید:چندی پیش مدرک کاردانی ام را گرفتم و برای کارشناسی اقدام کردم.درس خواندن بخشی از زندگی ام بوده است.

-مرادمند ازدواج کرده است:«همسرم رشته کارگردانی می خواند و اهل هنر است. زندگی خوبی دارم و یک فرزند دختر دارم که الان شش ماهه است.»

طی یک روز از ذوب آهن و سپاهان نمره قبولی گرفتم

-قسمت بعدی گفت و گوی ما با محمد حسین مرادمند درباره نحوه حضورش در عالم فوتبال بود.حسین دراین باره به کیهان ورزشی می گوید:من مثل تمامی بچه های پایین شهر اصفهان هر روز فوتبال بازی می کردم.گل کوچیک یکی از تفریحات ما در اصفهان بود و دوران نوجوانی ما با فوتبال و گل کوچیک در کوچه و خیابان سپری شد.در سرما و گرما فوتبال بازی می کردیم و با وجود مشکلات مالی و مسائل روزمره فوتبال را رها نمی کردیم.یک روز در خانه نشسته بودم که یکی از دوستانم در خانه ما را زد و سراغ مرا گرفت.جلوی در خانه مان که رسیدم دوستم گفت که می خواهم به باشگاه ذوب آهن بروم و تست فنی بدهم.محل تست فنی ذوب آهن نزدیک محله ما بود و ما به محل تست رفتیم و من در بین بچه ها انتخاب شدم و قرار شد از فردا با تیم های پایه ذوب آهن تمرین کنم. وقتی به خانه رسیدم دوست دیگری در خانه ما را زد و گفت که می خواهد به محل تست فنی باشگاه سپاهان برود. من هم با او به زمین سپاهان رفتم و در بازی دستگرمی یک شوت راه دور زدم که همین شوت به گل بدل شد و آقای اکبری مربی تیم های پایه سپاهان به جهت همین گل انتخابم کرد و گفت که از فردا می توانم بر سر تمرینات تیم نونهالان سپاهان حاضر شوم.ترجیح دادم به سپاهان بروم و اینطور بود که عضو تیم های پایه سپاهان شدم و سالها در تمامی رده های پایه سپاهان بازی کردم.من در یک روز به آرزوی فوتبالی خود رسیدم و سرنوشتم در همان روز عوض شد.این روز را هرگز فراموش نمی کنم.

همبازی سردار و جهانبخش در تیم جوانان بودم

-وی ادامه داد:آن روزها سیزده ساله بودم و علاقه شدیدی به فوتبال داشتم. من از بین صدها بازیکن در تست فنی سپاهان انتخاب شدم و هدفم این بود که روزی به تیم بزرگسالان سپاهان ملحق شوم و برای تیم شهرم بازی کنم.14 ساله بودم که با سپاهان در مسابقات کشوری شرکت کردم . خیلی سخت بود برای بچه ای که درس می خواند و بضاعت مالی اش اجازه نمی داد خیلی کارها کند!اما تسلیم نشدم با عشق و علاقه سختی را پشت سر گذاشتم و فوتبالیست باقی ماندم. پس از مدتی به تیم جوانان ایران دعوت شدم.آقای اکبر محمدی سرمربی وقت تیم جوانان دعوتم کرد و تا اردوی پایانی تیم باقی ماندم و به عنوان یکی از نفرات تیم جوانان به مسابقات قهرمانی آسیا دعوت شدم.تیم بسیار خوبی داشتیم. علیرضا جهانبخش ، سردار آزمون و ... جزو همان تیم جوانان بودند. متاسفانه تیم ما در مرحله حذفی با تیم کره جنوبی یکی از مدعیان قهرمانی مواجه شد و ما در وقت اضافه به کره باختیم. تیم ما شایسته بود ولی کره در وقت اضافه بهتر عمل کرد و بازی را به سود خود تمام کرد.الان تمامی بازیکنان همان تیم جوانان در لیگ برتر بازی می کنند و مابقی مثل جهانبخش و سردار لژیونر شدند و در تیم ملی فیکس بازی می کنند. نسل خوبی بود .

-حسین اضافه کرد:اتفاقا نفرات همان تیم جوانان به تیم امید با سرمربیگری محمد خاکپور دعوت شدند و استخوان بندی تیم امید را تشکیل دادند.نسل خوبی است که الان هم در فوتبال ما حرف اول را می زند.

کرانچار انتخابم کرد

-مرادمند در خصوص حضورش در تیم های بزرگسالان سپاهان اصفهان و پدیده مشهد به کیهان ورزشی گفت:زمانی که آقای کرانچار سرمربی تیم سپاهان اصفهان بود و آقای علیرضا مرزبان دستیار شد من در تیم های پایه باشگاه حضور داشتم. کرانچار یک روز بر سر تمرینات تیم های پایه حاضر شد و با تماشای عملکردم اجازه داد که بر سر تمرینات تیم بزرگسالان سپاهان شرکت کنم.پس از چند جلسه تمرینی قرار شد اسمم به لیست تیم بزرگسالان سپاهان اضافه شود.چند بازی روی نیمکت بودم و سپس کرانچار مرا به میدان فرستاد و بازی کردم.متاسفانه شرایط طوری در سپاهان پیش رفت که ترجیح دادم از اصفهان بروم و در تیم شهر دیگری بازی کنم.من به مشهد رفتم و با آقای محمد رضا مهاجری سرمربی وقت پدیده صحبت کردم و با این تیم قرارداد بستم.چهار سال است که در پدیده هستم با اتفاقات تلخ و شیرین پدیده زندگی کرده ام.آقای مهاجری سه سال در پدیده بود و در پایان فصل گذشته با باشگاه به توافق نرسید و از پدیده جدا شد.امسال آقای یحیی گل محمدی مربی خوش فکر به پدیده آمد و مسئولیت فنی تیم را بر عهده گرفت.خوشبختاته پدیده با گل محمدی نتایج خوبی در فصل جاری لیگ برتر گرفت و الان تیم ما صدرنشین لیگ برتر است.کار کردن با آقا یحیی فرصت خوبی بود تا با تجربیات تازه ای آشنا شوم .

ترجیح دادم در مشهد فوتبال بازی کنم

-مدافع تیم پدیده درباره علت حضورش در مشهد بیشتر توضیح داد و به کیهان ورزشی می گوید:اصفهان نتوانست مرا به عنوان یک بازیکن بومی ماندگار کند و ترجیح دادم برای بازی کردن به مشهد بروم.متاسفانه وضعی پیرامونم جاری بود که مرا از نظر فوتبالی قانعم نمی کرد و از همین رو به مشهد رفتم. وقتی با پدیده به توافق نهایی رسیدم جدایی ام از سپاهان جدی شد و اصفهان را ترک کردم.

-مرادمند ادامه داد:من در مشهد شرایط خوبی دارم. افراد پیرامونم در مشهد کمکم می کنند و همگی به من انرژی مثبت می دهند.یکی از یکی بهتر هستند و خوشحالم که در پدیده بازی می کنم.ضمنا میهمان امام رضا (ع) هستم و به نظر من مشهد شهر خوبی است و مردم مهربانی دارد که در سختی ها تنهایت نمی گذارند و از من حمایت می کنند.الان با دل و جان برای پدیده و مشهدی های عزیز بازی می کنم. وقتی می بینم که تماشاگران مشهدی چقدر برای تیم و بازیکنانش عزت می گذارند و برای بازیکنان تیم خود احترام قائل هستند دوست دارم با تمام توان برای پدیده بازی کنم. همین که بتوانم برای چند ساعت طرفداران پدیده را خوشحال کنم برایم کافی است.من در مشهد به خیلی از مسائل رسیدم و بازهم می گویم که خوشحالم برای مشهدی های عزیز فوتبال بازی کنم.

اولین اشتباه مدافع وسط آخرین اشتباهش است!

-اولین بازی لیگ برتری مرادمند مقابل تیم گهر درود بود که حسین در این خصوص می گوید:اولین بازی لیگ برای هر فوتبالیستی خاطره ساز می شود. در ان برهه بازیکن سپاهان بودم و سرمربی وقت تیم تشخیص داد که مقابل گهر بازی کنم. تجربه بسیار خوبی بود و با تمام وجود بازی کردم.

-حسین در ابتدای فوتبال خود در تیم های پایه به عنوان هافبک دفاعی بازی می کرد:« اوائل هافبک بودم ولی مربی ام بر سر تمرینات طوری برنامه ریزی می کرد که در خط دفاع هم بازی کنم. آقای اکبری مربی ام در تیم های پایه سپاهان می گفت که شکل فیزیکی و نوع فوتبالم بکار بازی در پست مدافع وسط می آید .شش ماه با تیم تمرین کردم و آقای اکبری آرام آرام مرا به خط دفاع منتقل کرد و از من یک مدافع وسط ساخت.لازم است که اضافه کنم آقای اکبری در پیشرفت فنی ام نقش بزرگی داشته است . او از مربیان سازنده فوتبال سپاهان است و انصافا برای من خیلی زحمت کشیده است.از آقای اکبری بابت دلسوزی و حمایت هایشان تشکر می کنم.»

-وی ادامه داد:پست مدافع وسط با هافبک دفاعی تفاوت زیادی دارد. هافبک به ریتم بازی نظم می دهد و دوندگی بالایی دارد و عمده مسئولیتش در زمین مشخص است اما وظایف مدافع وسط سنگین تر است. مدافع وسط اشتباه کند تیمش گل می خورد زحمات کل تیم از بین می رود و فرصت جبران ندارد.اولین اشتباه مدافع وسط آخرین اشتباهش است. اگر تمرکزش بهم بریزد تمرکز تیم بهم می ریزد و مسئولیت سنگینی بر دوش اش وجود دارد.اینها واقعیت است و هر فوتبالیستی می داند که بازی در پست مدافع وسط چقدر حساس است.

مهاجری خیلی کمکم کرد

-مهاجری چند سال سرمربی مرادمند بود و حسین درباره شاگردی سرمربی سابق خود می گوید:آقا رضا در فوتبال مشهد کمکم کرد . بزرگترین خصیصه مهاجری روابط عمومی اش است و این که با بازیکنانش خیلی دوست است. روابط نزدیک استاد و شاگرد سبب آسان شدن کار می شود و از همه مهم تر به پیشرفت کار و بازیکنان کمک شایانی می کند.اوائل که به پدیده آمده بودم یک بازیکن جوان و کم تجربه محسوب می شدم و آقا رضا در آن برهه به من کمک زیادی کرد. یک جوان 21 ساله که از شهر خود به شهری دیگری می رود قطعا با مشکلاتی مواجه می شود . من در بدو ورود به مشهد چنین وضعی داشتم و مهاجری در همان سال اول کمک می کرد تا کمتر سختی بکشم. تجربه ام در سال دوم بیشتر شد و با مشکلات کمتری روبرو شدم و از ایشان خیلی یاد گرفتم و امیدوارم مهاجری در تیم ماشین سازی تبریز موفق شود.او مربی دلسوز و زحمتکشی است.

من از تقوی خیلی چیزها یاد گرفتم

-حسین با محمد تقوی مربی کنونی تیم تراکتورسازی تبریز در پدیده کار کرده است و درباره تجربه همکاری با تقوی می گوید:آقای تقوی از مربیان با دانش فوتبال ما است . من به شخصه از او خیلی چیزها در حیطه فوتبال یاد گرفته ام . آقای تقوی از اروپا آمده بودند و قطعا مربی ای که از اروپا می آید توقع دارد امکانات حرفه ای در اختیار تیمش باشد .امکانات و تجهیزات ورزشی ما با اروپا قابل مقایسه نیست . تقوی یک مربی حرفه ای بود که می خواست به تیم پدیده جهت حرفه ای دهد. بنده همیشه دوست دارم با مربیان بادانش کار کنم و از آنها بیاموزم. خوشحالم که فصل گذشته کنار آقای تقوی بودم و از ایشان خیلی از مسائل فنی را یاد گرفتم.

برای هواداران پدیده با دل و جان بازی می کنیم

-مشکلات مالی پدیده مشهد بر هیچ فردی پوشیده نیست.حسین دراین باره به کیهان ورزشی می گوید:بزرگترین مشکل پدیده این است که صاحب ندارد. پدیده مالک مشخصی ندارد که پاسخگو باشد!الان پدیده کلی طلبکار دارد که آنان مطالبات شان را از پدیده می خواهند و سهامدارانی که دنبال نقد شدن سرمایه های خود هستند.سال اول که به پدیده آمدیم أوضاع مالی تیم خوب بود اما پس از زندانی شدن مالک پدیده و هجوم طلبکاران شرایط تیم ما خراب شد پدیده چهار سال است که گرفتار بحران مالی است.امیدوارم مشکلات مالی پدیده حل و فصل شود.

-وی ادامه داد: البته با وجود هواداران باصفا و با مرام پدیده سعی کرده ایم که در هر بازی برای شادی دل طرفداران مشهدی بازی کنم. بازیکنان پدیده با دیدن حمایت طرفداران مشهدی با دل و جان به میدان می روند و هدف شان این است که مشهدی های با معرفت را خوشحال کنند.وقتی پدیده چنین تماشاگران خوبی دارد ما هم به احترام آنان با تمام وجود به میدان می رویم و خوشحالیم که برای چنین هواداران خوبی بازی می کنیم.همانطور که در قسمت قبلی صحبت های خود گفتم مردم مشهدی بسیار خوب و با مرام هستند . ضمنا مشهد یک شهر فوتبالی است و پتانسیل بالایی دارد و اگر مسئولان ورزش مشهد به فوتبال شهر خود توجه بیشتری کنند قطعا فوتبال مشهد در لیگ برتر آقایی می کند و حتی شانس کسب قهرمانی در لیگ را دارد.

نباید خودمان را گول بزنیم!

-در حال حاضر تیم پدیده صدرنشین لیگ برتر است و مرادمند درباره مدت صدرنشینی تیمش در لیگ گفت:اگر پدیده در کسب نتایج دلخواه موفق بوده تنها دلیلش این است که تیم پس از چهار سال به هارمونی رسیده و بازیکنان چشم بسته همدیگر را در زمین پیدا می کنند.ضمنا لازم است از آقای مجتبی سرآسیابی مرد زحمتکش پدیده تشکر کنم. ایشان پیش از هر فصل از لیگ برتر با دوندگی تمامی نفرات تیم را جمع آوری می کند تا استارت پدیده بخورد.سرآسیابی چهار سال است که با تلاش های خود سبب شده پدیده در فوتبال ما باقی بماند.واقعا این روزها تنها هستیم اما می خواهیم برای شادی دل طرفداران مشهدی صدرنشینی مان را حفظ کنیم.البته با آمدن آقای یحیی گل محمدی شرایط تیم از نظر نتیجه گیری بهتر شده است و خوشبختانه در صدر جدول لیگ هستیم ولی نباید خودمان را گول بزنیم پدیده با جیب خالی نمی تواند با باشگاه هائی چون پرسپولیس ، استقلال ، سپاهان ، تراکتورسازی و... که داعیه قهرمانی دارند تا پایان لیگ رقابت کند.بالاخره حرکت روبه جلوی پدیده یک جایی متوقف می شود !الان تیم هماهنگ است و از نظر فنی نتیجه گرفته و تمامی گل های پدیده در دقایق پایانی مسابقه به ثمر می رسد و این یعنی ما ، مزد تلاش مان را می گیریم چون تیم هستیم.اگر حمایت شویم شانس کسب قهرمانی در لیگ را داریم.

-هر فوتبالیستی دوست دارد در تیم ملی بازی کند و حسین در این مورد می گوید:خیلی تلاش می کنم که به تیم ملی دعوت شوم.دوست دارم در 26 سالگی ملی پوش شوم و مزد تلاش هایم را بگیرم.من در رده های پایه تیم ملی حضور داشته ام و امیدوارم کارلوس کروش در این هفته تلاش مرا ببیند و به تیم ملی دعوتم کند.

-آخرین بخش گفت و گوی ما با مرادمند درباره زیارت حرم امام رضا(ع) بود:«سال نخستی که به پدیده آمده بودم هر روز به زیارت حرم می رفتم . حتی در روزهایی که ترافیک شدیدی بود با پای پیاده راهی حرم می شدم و هر طوری بود حرم امام رضا (ع) را زیارت می کردم اما در سالهای بعدی حضورم در مشهد کمتر به زیارت حرم آقا رفتم.البته هر گاه میهمانی برایم می آمد با او به زیارت می رفتم اما الان دوست دارم در اوج خوشحالی به زیارت امام رضا(ع) بروم. دوست ندارم وقتی به مشکل خورده ام میهمان امام رضا شوم. این درست است که هر بار به زیارت آفا می رویم از نظر روحی سبک می شویم ولی چرا در روزهایی که گرفتاریم به زیارت امام رضا (ع) می رویم؟ چرا روزهایی که خوشحالیم و مشکلات مان به مدد آقا رفع شده به زیارتش نمی رویم؟»

-وی در پایان گفت: از شما بابت گفت و گو با ورزشکاران شهرستانی تشکر می کنم . وقتی به سراغ بازیکنان شهرستانی می روید به آنها روحیه و انگیزه می دهید و این اتفاق خوبی است.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار