PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۳۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
هفته اول فصل جدید لیگ بسکتبال از 5 شنبه در شهرهای مختلف آغاز می‌شود.

کیهان ورزشی-

سالن پیر بسکتبال آزادی باردیگر آغوش خود را به روی لیگ باز می‌کند؛ سالنی که سالهاست در بدقولی مسئولین برای ساخت یک ورزشگاه جدید می‌سوزد و می‌سازد، بازهم برای یک فصل دیگر بار بازی‌های باشگاهی بسکتبال پایتخت را به دوش خواهد کشید. انتظار برای داشتن یک سالن بسکتبال دیگر در تهران که به آزادی کهنه‌کار کمک کند، رفته رفته از ذهن‌ها پاک می‌شود و تنها به وعده‌ای خوش رنگ و لعاب در زمان انتخابات فدراسیون از سوی نامزدها تنزل پیدا می‌کند.

همیشه در همین روزهای پاییزی فصل جدید لیگ بسکتبال آغاز می‌شود و در طول فصل هر هفته سالن آزادی در گوشه‌ای دنج از غرب تهران، میزبان حداقل یک بازی می‌شود. هر فصل حداقل دو تیم تهرانی از حریفانشان در این سالن میزبانی کرده‌اند. این را هم در نظر بگیرید که دو سه فصلی است که دانشگاه آزاد بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه حکیمیه برگزار می‌کند و باری از روی دوش آزادی قدیمی برداشته است. در این فصل هم شرایط به همین گونه است. تب بسکتبال باشگاهی یکبار دیگر از سالن آزادی آغاز می‌شود؛ جایی که در هفته اول شیمیدر پرستاره میزبان نیروی زمینی سردرگم خواهد بود. سردرگم از این جهت که همچنان مشخص نیست این تیم به عنوان نماینده کدام شهر و استان به لیگ خواهد آمد. تیم نیروی زمینی که در چند سال گذشته از تهران در لیگ برتر بسکتبال شرکت می‌کرد، قرار بود در توافقی به شهر شیراز منتقل شود؛ اما مشکلات شیرازی‌ها باعث شد که این تیم همچنان بین شهر‌های مختلف پاسکاری شود. کرم احمدیان رئیس جدید هیئت بسکتبال کرمانشاه طبق آخرین اخبار برای انتقال نیروی زمینی به این شهر اعلام آمادگی کرده است و احتمال انتقال این تیم به کرمانشاه وجود دارد.

از سوی دیگر شیمیدر پس از یک سال غیبت دوباره به لیگ برگشته و اینبار با دستی پر به میدان آمده است. این تیم موفق شد مهدی کامرانی را به لیگ برگرداند تا یکی از جذابیت‌های این فصل تماشای گارد راس اسبق تیم ملی در پیراهن شیمیدر باشد. این تیم در حالی به لیگ بازگشته که مهرام بازهم عطای حضور در لیگ را به لقای آن بخشید و قید تیمداری در سطح بزرگسالان را زد. مهرامی‌ها فصل قبل با تیمی جوان و متحول شده خلق شگفتی کردند و نایب قهرمان شدند اما در این فصل باوجود اعلام اولیه برای شرکت در لیگ، در نهایت از این تصمیم صرف نظر کردند.

در مورد قهرمان فصل قبل هم اوضاع چندان خوب نیست و مشخص نیست که در لیگ این تیم را برای دفاع از عنوان قهرمانی خواهیم دید یا نه؟ تیم بسکتبال شهرداری تبریز فصل قبل، درست در شب شروع مسابقات برای ورود به لیگ برتر اعلام آمادگی کرد و در نهایت فصل را با قهرمانی به پایان برد. داستان حضور تبریزی‌ها در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال هم روند پارسال را طی می‌کند و مخالفت‌های فرمانداری تبریز باعث شد که ورود این تیم با مشکل روبرو شود.تیم بسکتبال شهرداری تبریز فصل قبل، درست در شب شروع مسابقات برای ورود به لیگ برتر اعلام آمادگی کرد و در نهایت فصل را با قهرمانی به پایان برد. داستان حضور تبریزی‌ها در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال هم روند پارسال را طی می‌کند و مخالفت‌های فرمانداری تبریز باعث شد که ورود این تیم با مشکل روبرو شود. تیم تبریز از پارسال مبلغ ورودی و هفت درصد خود را به فدراسیون بسکتبال بدهکار است و شنیده می‌شود به بازیکنان و مربی فصل قبل خود نیز بدهی دارد. شهرداری در هفته اول استراحت دارد و ممکن است پس از این هفته نیز از لیگ کنار بکشد.

وضعیت بد مالی و اقتصادی و بدهکاری به فدراسیون تنها دامن‌گیر شهرداری تبریز نبوده و تعداد قابل توجهی از دیگر تیم‌ها با همین شرایط پا به مسابقات گذاشته‌اند. بی‌شک اگر مماشات فدراسیون در سالهای اخیر در مورد دریافت هزینه‌ها و حق ورودی تیمها وجود نداشت، شاید لیگ هر سال با 5 یا 6 تیم برگزار می‌شد. این فصل هم از این قاعده مستثنی نبود و تیم‌ها با وضعیت نامساعد مالی به لیگ آمده‌اند. شاید در بین همه این اتفاقات ناخوشایند، بازگشت مجدد ذوب‌آهن به لیگ بسکتبال دلچسب‌ترین خبری بود که می‌شد به یک بسکتبالی داد. بدین ترتیب اصفهان پس از حدود 4 سال باردیگر صاحب تیم شد تا به رشد استعدادهایی چون اوشین ساهاکیان، روزبه ارغوان، ارسلان کاظمی و...از این شهر بسکتبال‌خیر امیدوار باشیم.

با همه این موانع و مشکلات هفته اول لیگ بسکتبال از 5 شنبه با 5 بازی درشهرهای مختلف آغاز می‌شود که برنامه آن به شرح زیر است:

ذوب آهن اصفهان - نفت آبادان

پدافند رعد دزفول - پگاه تهران

شهرداری گرگان - دانشگاه آزاد

شیمیدر تهران - نیروی زمینی

پتروشیمی بندرامام - آویژه صنعت پارسا مشهد

* عرفان خماند


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار